Ford prezentuje powiększoną o Transity i Tourneo rodzinę modeli Active i nową Trail

Ford prezentuje powiększoną o Transity i Tourneo rodzinę modeli Active i nową Trail

Ford Transit Trail i Transit Custom Trail
Ford Transit Trail i Transit Custom Trail
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
17.06.2020 07:04, aktualizacja: 22.03.2023 11:13

Uterenowione samochody to już nie tylko hatchbacki i kombi, ale także modele użytkowe. W odpowiedzi na potrzeby ludzi aktywnych Ford przygotował rodzinę Tourneo Active, a dla profesjonalistów Transity z nowej rodziny Trail. W układzie napędowym pojawiają się mechanizmy ułatwiające jazdę po bezdrożach.

Ford prezentuje aż sześć nowych modeli z linii użytkowej Transit i Tourneo. Są to pojazdy przystosowane do jazdy w trudnych warunkach drogowych i lekkim terenie, ale w znakomitej większości wyróżniające się wyglądem. Wszystkie są dobrze wyposażone, a ich wspólnym elementem jest skórzana tapicerka i czarne elementy zewnętrzne.

Active dla aktywnych

Rodzina Active to już modele Ka+, Fiesta i Focus, a teraz dołączają do nich Connect i Custom w wersjach osobowych Tourneo i dostawczych Transit.

Cztery modele dołączającedo rodziny Active
Cztery modele dołączającedo rodziny Active© fot. mat. prasowe

Członków tej rodziny łączą przede wszystkim nakładki z tworzyw sztucznych na nadkola i zderzaki oraz czarne naklejki ochronne na boki nadwozia, a w przypadku Connecta również panele z tworzyw. Auta mają też relingi dachowe, przygotowane specjalnie dla tej wersji obręcze kół o średnicy 17 cali oraz nowy wzór osłony chłodnicy.

Auta są propozycją dla klientów spędzających wolny czas w sposób aktywny, wyjeżdżających poza drogi, a w przypadku rodziny Transit dla przedsiębiorców, dla których wygląd pojazdu nie jest obojętny.

Ford Tourneo Custom Active
Ford Tourneo Custom Active© fot. mat. prasowe

Do napędu mogą posłużyć silniki Diesla o pojemności 2,0 l i mocy 130 KM, 170 KM i 185 KM, w zależności od modelu i specyfikacji, a także automatyczne i ręczne skrzynie biegów. Do wersji z przekładnią manualna można zamówić opcjonalny mechanizm różnicowy mLSD, a specjalnie skalibrowana kontrola trakcji pomaga w przeniesieniu momentu obrotowego na nawierzchnię. Jest to szpera firmy Quaife, a konkretnie mechanizm różnicowy z kołami walcowymi, który podobnie jak rozwiązanie firmy Torsen ma tendencję do samoblokowania.

Ford Tourneo Connect Active
Ford Tourneo Connect Active© fot. mat. prasowe

Ford Tourneo Custom Active jest dostępny z krótkim i długim rozstawem osi, natomiast Transit Custom Active furgon z krótkim i długim rozstawem osi, o dopuszczalnej masie całkowitej 3000 kg lub z podwójną kabiną, z krótkim i długim rozstawem osi, o dopuszczalnej masie całkowitej 3200 kg. Samochody Custom Active można już zamawiać z odbiorem pod koniec lata, a mniejsze Transit Connect i Tourneo Connect będą dostępne dopiero pod koniec roku 2020.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/19]

Trail dla profesjonalistów

Trail to nowa rodzina pojazdów użytkowych z serii Transit, mająca jeszcze lepiej chronione panelami bocznymi nadwozie oraz zderzaki ukształtowane do jazdy w trudniejszych warunkach. Elementem rozpoznawczym jest natomiast czarna atrapa chłodnicy z dużym napisem FORD, nawiązująca wyglądem do tej z Rangera Raptora.

Ford Transit Custom Trail
Ford Transit Custom Trail© fot. mat. prasowe

Transit Trail i Transit Custom Trail są wyposażone w czarne obręcze kół o średnicy 16 cali z ogumieniem przystosowanym do jazdy na drogach gorszej jakości, a duży Transit z ogumieniem wielosezonowym. Zasadniczą różnicą techniczną pomiędzy rodziną Trail i Active jest mechanizm różnicowy mLSD, który w Trail występuje w każdej wersji przednionapędowej w standardzie.

Ford Transit Trail może mieć też napęd na cztery koła pozwalający na jazdę w każdych warunkach, w tym drogowych, dający możliwość zablokowania i tryby jazdy po bezdrożach. Pomimo dołożenia przedniego napędu Ford zapewnia, że Transit Trail nie różni się wymiarami i możliwościami transportowymi od odmiany tylnonapędowej.

Ford Transit Trail
Ford Transit Trail© fot. mat. prasowe

Transit Custom Trail jest dostępny w różnych wersjach nadwozia, o dopuszczalnej masie całkowitej od 3000 kg do 3400 kg, zarówno jako furgon, kombi i furgon z podwójną kabiną, w wersji ze standardowym, jak i z dużym rozstawem osi. Natomiast Transita Trail można zamawiać w różnych wersjach nadwozia i rozstawu osi z dmc 3500 kg, z pojedynczymi lub podwójnymi kołami z tyłu.

Wszystkie modele z rodziny Trail, podobnie jak Active są napędzane 2-litrowym silnikiem Diesla EcoBlue w trzech wariantach mocy maksymalnej: 130 KM, 170 KM i 185 KM. Najmocniejsza wersja generuje aż 415 Nm momentu obrotowego.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/43]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)