37-letnie rajdowe audi pokazało 1070-konnemu elektrykowi, gdzie raki zimują

Chociaż już pewne jest, że auta elektryczne w następnych dekadach wyprą spalinowe, te drugie czasem dalej pokazują swoją wyższość. Szczególnie jeśli rywalizacja odbywa się na śniegu, a za kierownicą audi siedzi sam Stig Bloomqvist. Aż miło popatrzeć.

Rajdowe audi sport quattro utarło nosa ponad 1000-konnemu elektrykowiRajdowe audi sport quattro utarło nosa ponad 1000-konnemu elektrykowi
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Audi/Twitter/ROCSweden
Filip Buliński

Film, który możecie zobaczyć poniżej, to miód na serce wszystkich sceptyków aut elektrycznych. Chociaż bezemisyjne pojazdy weszły już nie tylko do świata cywilnego, ale także wielu dziedzin motorsportu, przyznacie, że nie ma to, jak stara dobra, ziejąca swego czasu ogniem rajdówka.

Szczególnie jeśli mowa o audi sport quattro S1 E2, które stanęło w szranki z 1070-konnym FC1-X – nowym, najmocniejszym autem rallycrossowym – podczas wydarzenia Race of Champions w północnej Szwecji, nieopodal koła podbiegunowego.

Chociaż po pierwszym okrążeniu na specjalnym "oesie" wydawało się, że elektryczny bolid zdominuje wyścig, audi na ostatniej prostej wyszarpało "nowoczesności" zwycięstwo. Bez wątpienia swój udział miał w tym wszystkim zasiadający za kierownicą sport quattro Stig Bloomqvist, który zresztą podobnym autem (choć we wcześniejszej ewolucji) w 1984 r. wygrał Rajd Wybrzeża Kości Słoniowej.

Podczas gdy audi dysponuje 2,1-litrowym, doładowanym silnikiem R5 o mocy ok. 530 KM i osiąga pierwszą setkę w ok. 2,6 s, 1040-konny FC1-X rozpędza się do 100 km/h w zaledwie… 1,4 s. Oczywiście w obu przypadkach musiałyby wystąpić odpowiednie warunki.

Najprawdopodobniej inna nawierzchnia sprawiłaby, że audi nie miałoby szans z elektrycznym potworem, jednak na lodowo-śnieżnej trasie, mimo 37 lat, to niemiecka rajdówka pokazała klasę, broniąc honoru spalinowych aut.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach