Sprawdź VIN samochodu przed zakupem. Nowe narzędzie AutoCentrum.pl

Volkswagen Transporter 6.1 już w Polsce. Poznaliśmy cenniki całej rodziny modelowej

Volkswagen T6.1 zadebiutował na polskim rynku. Caravelle, Transporter i Multivan po odświeżeniu oferują wiele funkcji ułatwiających pracę profesjonalistów, dodają rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo i automatyzują jazdę. Ile to kosztuje?

Volkswagen Multivan 6.1

Volkswagen Multivan 6.1 (fot. Mariusz Zmysłowski)

Verizon

Volkswagen T6.1 — co nowego na pokładzie?

Volkswagen Samochody Dostawcze wprowadza na rynek aut użytkowych swój hit po solidnym liftingu. Przed nami auto, które nie tylko zostało odświeżone, ale przeszło naprawdę mocne dozbrojenie w nowości.

Volkswagen California 6.1: sprawdzam, co można robić z kamperem po sezonie

Nie ma popularniejszego kampera od Volkswagena Californii, ale i on musi odpowiedzieć na bardzo ważne pytanie: co robić z takim samochodem przez…

Od zewnątrz odróżnimy 6.1 od poprzednika przede wszystkim przez kierunkowskaz z emblematem nad przednim błotnikiem. Migacz znajduje się teraz na przedłużeniu chromowanego elementu z górnej części reflektora. Zmieniony został też grill oraz lampy.

Wewnątrz nastąpiła pełna cyfryzacja kabiny. W topowych odmianach dostaniemy wirtualny kokpit oraz 9,2-calowy ekran centralny i zintegrowany eSIM. Do tego VW oferuje w T6.1 ładowarkę indukcyjną do telefonu.

Volkswagen T6.1 - wnętrze

Ekran dotykowy z intuicyjnym sterowaniem trafił też do nowej Californii. Wyświetlacz w suficie ułatwia zarządzanie kempingowymi funkcjami pojazdu.

Volkswagen T6.1 — silniki i układy napędowe

Istotna zmiana zaszła pod maską. Ze względu na małe zainteresowanie klientów, Volkswagen nie będzie oferował już w tym modelu jednostek benzynowych. Dostępne są (w zależności od specyfikacji) wersje z 2-litrowym TDI o mocach 110 i 150 KM oraz 2.0 TDI BiTurbo generujący 199 KM i 450 Nm. Najsłabszy motor dostępny jest wyłącznie z 5-biegowym manualem.

Zobacz również: VW Golf Variant - TCO samochodu rodzinnego

Pełny wachlarz napędów dostajemy ze 150-konnym silnikiem. Mamy tutaj do dyspozycji 6-biegową skrzynię ręczną oraz 7-biegowy automat DSG. Obydwie skrzynie można parować opcjonalnie z napędem na 4 koła. Najmocniejszy diesel oferowany jest wyłącznie z DSG.

Volkswagen T6.1 - konsola środkowa

Co ciekawe, 110- i 150-konny VW T6.1 wyposażony może być w opcjonalny przycisk do manualnego aktywowania lub tymczasowego przerwania regeneracji filtra cząstek stałych (DPF). To bardzo przydatna opcja, jeśli ze swojego dostawczaka korzystacie głównie w mieście i chcecie wymusić wypalanie filtra lub jeśli wiecie, że wypalanie, które zaczęło się automatycznie i tak nie zostanie przeprowadzone w pełni ze względu na rychłe zakończenie niedługiej trasy.

Użyteczne rozwiązania — nowości w VW T6.1

Volkswagen Samochody Dostawcze ma trudne zadanie, bo dostarcza auta najbardziej wymagającym kierowcom — ludziom, dla których ten pojazd to miejsce pracy i narzędzie. Dlatego nowe rozwiązania muszą odpowiadać na coraz bardziej złożone potrzeby. Nowością w tej generacji rodziny Transportera jest m.in. możliwość osobnego zamknięcia z pilota kabiny i przedziału bagażowego. To przydatna opcja dla kurierów.

Wersja z drzwiami dwuskrzydłowymi z kolei doczekała się kamery cofania, która do tej pory w tym wariancie nie była oferowana. VW nie wprowadza kamer 360 ze względu na bezpieczeństwo — według przedstawicieli marki pełne oczujnikowanie daje większą pewność, że kierowca zachowa ostrożność przy manewrowaniu dużym pojazdem.

Volkswagen Multivan 6.1

Lista nowości jest oczywiście znacznie dłuższa. Wśród tych najbardziej znaczących jest elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Samo jego wprowadzenie pozwala oszczędzić 6 g CO/100 km. Oferuje też zmienną siłę wspomagania, zależną od prędkości i kilka udogodnień poprawiających bezpieczeństwo: kompensację wiatru bocznego i aktywne kierowanie przy jednostronnym poślizgu kół. Wspiera też systemy Lane Assist, Park Assist i Trailer Assist.

Wśród systemów wspierających kierowcę i poprawiających bezpieczeństwo znalazły się m.in. Front Assist, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, asystent stabilizacji toru jazdy przyczepy, Sign Assist i asystent wyjazdu z miejsca parkowania — szczególnie użyteczny przy pełnej zabudowie tyłu.

Volkswagen Transporter, Caravelle i Multivan 6.1 — cenniki

Bazowe ceny rodziny Volkswagena Transportera 6.1 wyglądają następująco:

  • Caravelle 6.1 2.0 TDI 110 KM, 5M, 3000 mm — od 115 620 zł netto
  • Caravelle 6.1 2.0 TDI 110 KM, 5M, 3400 mm — od 119 720 zł netto
  • Transporter 6.1 Furgon 2.0 TDI 110 KM, M5, 3000 mm — od 97 800 zł netto
  • Transporter 6.1 Furgon 2.0 TDI 110 KM, M5, 3400 mm — od 100 900 zł netto
  • Transporter 6.1 Kombi 2.0 TDI 110 KM, M5, 3000 mm — od 114 120 zł netto
  • Transporter 6.1 Kombi 2.0 TDI 110 KM, M5, 3400 mm — od 118 020 zł netto
  • Transporter 6.1 Skrzyniowy 2.0 TDI 110 KM, M5, 3000 mm, 3-osobwa kabina — od 96 180 zł netto
  • Transporter 6.1 Skrzyniowy 2.0 TDI 110 KM, M5, 3400 mm, 3-osobwa kabina — od 98 980 zł netto
  • Transporter 6.1 Skrzyniowy 2.0 TDI 110 KM, M5, 3400 mm, 6-osobwa kabina — od 105 880 zł netto
  • Multivan 6.1 2.0 TDI 110 KM, M5, 3000 mm — od 131 780 zł netto
  • Multivan 6.1 2.0 TDI 110 KM, M5, 3400 mm, Comfortline — od 168 600 zł netto

Cenniki Volkswagena T6.1 są dość złożone. Wynika to z mnogości wariantów nadwoziowych i wyposażeniowych. Kompletne cenniki znajdziecie na stronie producenta.

Nowości dostawcze Volkswagena możecie obejrzeć w weekend 22–24 listopada podczas Multiweekendu, czyli dni otwartych, w trakcie których w salonach VW w całej Polsce można poznać bliżej T6.1. Volkswagen zapewnia też atrakcje dla dzieciaków, więc na spotkanie z nowym Transporterem, Multivanem i Caravelle można wybrać się całą rodziną.

Nowy Volkswagen T6.1 — galeria zdjęć z polskiej premiery

Zdjęcia w tym artykule zostały wykonane Samsungiem Galaxy S10+.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Pininfarina Cambiano pokazane w Genewie [aktualizacja] Stulecie marki Aston Martin - Wiadro na Węgiel, Le Mans i Bond Utrata prawa jazdy za 100 km/h w terenie zabudowanym? Nissan 200SX zmartwychwstanie? BMW 535d najszybszym dieslem w swoim segmencie! VW Golf 8 ma już polski cennik. Zaczyna się od 91 990 zł, ale będzie taniej Saleen pracuje nad modelem S8 - czego się spodziewać? Toyota Supra AC Schnitzer. Japońsko-niemiecka mieszanka Rajd Szwecji 2016 - etap I 9ff oraz SpeedART niewypłacalne Strefy zeroemisyjne - czy wpłyną na sprzedaż pojazdów elektrycznych? Szeroko, nisko, surowo - Akira Nakai-San i RAUH-Welt Begriff

Popularne w tym tygodniu:

Wymiana opon na letnie może grozić mandatem. "Lepiej poczekać" - radzi policja Stało się. Internauci donoszą o benzynie za mniej niż 3 zł/litr Wymiana opon zimowych na letnie jako czynność niezbędna. Ministerstwo wydało zgodę Mercedes-Benz 800 SEL miał być napędzany 18-cylindrowym silnikiem. Niestety, skończyło się na szkicach Genesis G80 debiutuje w pełnej krasie. Czy zagrozi utytułowanym konkurentom? Ktoś porzucił fabrycznie nowe auta z lat 80. w argentyńskim salonie. Stoją tam fiaty, alfy i peugeoty Mercedes S600 Pullman to piekielnie drogi restomod na podzespołach Maybacha Mercedes-Benz CLK GTR przyłapany. Pojawił się w okolicach St. Moritz Lego pokazało model Dodge'a Chargera z "Szybkich i Wściekłych". Jest wspaniały Gigant do dezynfekcji ze Stalowej Woli. Ma taką moc, że potrzebuje obstawy Mercedes Klasy S w wersji cabrio i coupe zniknie z rynku. Zastąpić może je 4-drzwiowe GT Nierejestrowany Mercedes SL600 V12 wystawiony na sprzedaż. Jest jak nowy