Oddaj swój głos - wybierz najlepszy samochód roku 2021 i wygraj 7000 zł na paliwo

Volkswagen Transporter 6.1 już w Polsce. Poznaliśmy cenniki całej rodziny modelowej

Volkswagen T6.1 zadebiutował na polskim rynku. Caravelle, Transporter i Multivan po odświeżeniu oferują wiele funkcji ułatwiających pracę profesjonalistów, dodają rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo i automatyzują jazdę. Ile to kosztuje?

Volkswagen Multivan 6.1

Volkswagen Multivan 6.1 (fot. Mariusz Zmysłowski)

Verizon

Volkswagen T6.1 — co nowego na pokładzie?

Volkswagen Samochody Dostawcze wprowadza na rynek aut użytkowych swój hit po solidnym liftingu. Przed nami auto, które nie tylko zostało odświeżone, ale przeszło naprawdę mocne dozbrojenie w nowości.

Volkswagen California 6.1: sprawdzam, co można robić z kamperem po sezonie

Nie ma popularniejszego kampera od Volkswagena Californii, ale i on musi odpowiedzieć na bardzo ważne pytanie: co robić z takim samochodem przez…

Od zewnątrz odróżnimy 6.1 od poprzednika przede wszystkim przez kierunkowskaz z emblematem nad przednim błotnikiem. Migacz znajduje się teraz na przedłużeniu chromowanego elementu z górnej części reflektora. Zmieniony został też grill oraz lampy.

Wewnątrz nastąpiła pełna cyfryzacja kabiny. W topowych odmianach dostaniemy wirtualny kokpit oraz 9,2-calowy ekran centralny i zintegrowany eSIM. Do tego VW oferuje w T6.1 ładowarkę indukcyjną do telefonu.

Volkswagen T6.1 - wnętrze

Ekran dotykowy z intuicyjnym sterowaniem trafił też do nowej Californii. Wyświetlacz w suficie ułatwia zarządzanie kempingowymi funkcjami pojazdu.

Volkswagen T6.1 — silniki i układy napędowe

Istotna zmiana zaszła pod maską. Ze względu na małe zainteresowanie klientów, Volkswagen nie będzie oferował już w tym modelu jednostek benzynowych. Dostępne są (w zależności od specyfikacji) wersje z 2-litrowym TDI o mocach 110 i 150 KM oraz 2.0 TDI BiTurbo generujący 199 KM i 450 Nm. Najsłabszy motor dostępny jest wyłącznie z 5-biegowym manualem.

Pełny wachlarz napędów dostajemy ze 150-konnym silnikiem. Mamy tutaj do dyspozycji 6-biegową skrzynię ręczną oraz 7-biegowy automat DSG. Obydwie skrzynie można parować opcjonalnie z napędem na 4 koła. Najmocniejszy diesel oferowany jest wyłącznie z DSG.

Volkswagen T6.1 - konsola środkowa

Co ciekawe, 110- i 150-konny VW T6.1 wyposażony może być w opcjonalny przycisk do manualnego aktywowania lub tymczasowego przerwania regeneracji filtra cząstek stałych (DPF). To bardzo przydatna opcja, jeśli ze swojego dostawczaka korzystacie głównie w mieście i chcecie wymusić wypalanie filtra lub jeśli wiecie, że wypalanie, które zaczęło się automatycznie i tak nie zostanie przeprowadzone w pełni ze względu na rychłe zakończenie niedługiej trasy.

Zobacz również: Volkswagen Golf R - przyspieszenie 0-100 km/h z launch control

Użyteczne rozwiązania — nowości w VW T6.1

Volkswagen Samochody Dostawcze ma trudne zadanie, bo dostarcza auta najbardziej wymagającym kierowcom — ludziom, dla których ten pojazd to miejsce pracy i narzędzie. Dlatego nowe rozwiązania muszą odpowiadać na coraz bardziej złożone potrzeby. Nowością w tej generacji rodziny Transportera jest m.in. możliwość osobnego zamknięcia z pilota kabiny i przedziału bagażowego. To przydatna opcja dla kurierów.

Wersja z drzwiami dwuskrzydłowymi z kolei doczekała się kamery cofania, która do tej pory w tym wariancie nie była oferowana. VW nie wprowadza kamer 360 ze względu na bezpieczeństwo — według przedstawicieli marki pełne oczujnikowanie daje większą pewność, że kierowca zachowa ostrożność przy manewrowaniu dużym pojazdem.

Volkswagen Multivan 6.1

Lista nowości jest oczywiście znacznie dłuższa. Wśród tych najbardziej znaczących jest elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Samo jego wprowadzenie pozwala oszczędzić 6 g CO/100 km. Oferuje też zmienną siłę wspomagania, zależną od prędkości i kilka udogodnień poprawiających bezpieczeństwo: kompensację wiatru bocznego i aktywne kierowanie przy jednostronnym poślizgu kół. Wspiera też systemy Lane Assist, Park Assist i Trailer Assist.

Wśród systemów wspierających kierowcę i poprawiających bezpieczeństwo znalazły się m.in. Front Assist, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, asystent stabilizacji toru jazdy przyczepy, Sign Assist i asystent wyjazdu z miejsca parkowania — szczególnie użyteczny przy pełnej zabudowie tyłu.

Volkswagen Transporter, Caravelle i Multivan 6.1 — cenniki

Bazowe ceny rodziny Volkswagena Transportera 6.1 wyglądają następująco:

  • Caravelle 6.1 2.0 TDI 110 KM, 5M, 3000 mm — od 115 620 zł netto
  • Caravelle 6.1 2.0 TDI 110 KM, 5M, 3400 mm — od 119 720 zł netto
  • Transporter 6.1 Furgon 2.0 TDI 110 KM, M5, 3000 mm — od 97 800 zł netto
  • Transporter 6.1 Furgon 2.0 TDI 110 KM, M5, 3400 mm — od 100 900 zł netto
  • Transporter 6.1 Kombi 2.0 TDI 110 KM, M5, 3000 mm — od 114 120 zł netto
  • Transporter 6.1 Kombi 2.0 TDI 110 KM, M5, 3400 mm — od 118 020 zł netto
  • Transporter 6.1 Skrzyniowy 2.0 TDI 110 KM, M5, 3000 mm, 3-osobwa kabina — od 96 180 zł netto
  • Transporter 6.1 Skrzyniowy 2.0 TDI 110 KM, M5, 3400 mm, 3-osobwa kabina — od 98 980 zł netto
  • Transporter 6.1 Skrzyniowy 2.0 TDI 110 KM, M5, 3400 mm, 6-osobwa kabina — od 105 880 zł netto
  • Multivan 6.1 2.0 TDI 110 KM, M5, 3000 mm — od 131 780 zł netto
  • Multivan 6.1 2.0 TDI 110 KM, M5, 3400 mm, Comfortline — od 168 600 zł netto

Cenniki Volkswagena T6.1 są dość złożone. Wynika to z mnogości wariantów nadwoziowych i wyposażeniowych. Kompletne cenniki znajdziecie na stronie producenta.

Nowości dostawcze Volkswagena możecie obejrzeć w weekend 22–24 listopada podczas Multiweekendu, czyli dni otwartych, w trakcie których w salonach VW w całej Polsce można poznać bliżej T6.1. Volkswagen zapewnia też atrakcje dla dzieciaków, więc na spotkanie z nowym Transporterem, Multivanem i Caravelle można wybrać się całą rodziną.

Nowy Volkswagen T6.1 — galeria zdjęć z polskiej premiery

Zdjęcia w tym artykule zostały wykonane Samsungiem Galaxy S10+.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Lamborghini Veneno na torze Vallelunga [wideo] Piekielnie mocne BMW M5 od Carbonfiber Dynamics Skoda Enyaq iV oficjalnie. Pierwszy kontakt z czeskim elektrykiem Koncepcyjny Mercedes-Benz GLC Coupé zaprezentowany w Chinach Stół do piłkarzyków od Audi Ferrari California w grze wideo? 2015 Audi Q7 schudnie ponad 350 kg Stłuczka roku? W Singapurze żółty aventador zderzył się z żółtym aventadorem Gwiazdy MotoGP w komedii Mazda RX-8 Edycja Limitowana: 40lecie rotacyjnego silnika Volkswagen Polo WRC od 2013 roku w rajdach! [wideo] Samochodem Roku 2009 zostaje...

Popularne w tym tygodniu:

"Czarne skrzynki" w autach obowiązkowe już za rok. Kolejna instytucja chce dostępu do danych Stylowe i uniwersalne. Samochody Toyoty dostosowane do twoich potrzeb "Młot", który osiągał 410 km/h. Najszybsza Corvette Callaway SledgeHammer z 1988 r. jest na sprzedaż Sześć podjazdów zamiast windy. Czy kładka nad A1 czegoś wam nie przypomina? Elektryczna wywrotka, której się nie ładuje. Pomysł jest tak prosty, że aż genialny USA: Wjechał w matkę z dzieckiem. Tak wyglądał, gdy usłyszał wyrok 24 lat w więzieniu Genesis G70 Shooting Brake to pierwsze kombi marki. Będzie dostępne tylko w Europie Auta elektryczne będą tańsze od spalinowych w 2027 r. To ma być początek zagłady tych drugich Fiat E-Ducato zaprezentowany. Zasięg do 370 km, cena od 259 200 zł plus vat Kia EV6 wjeżdża do Polski. Cena? GT to najtańsze 500+, o ile patrzysz na moc Szef Renault zapowiada podwojenie cen miejskich aut do 2025 roku. Efekt norm UE Rząd zaostrza kurs względem pojazdów zabytkowych. Może aż za bardzo