Sprzedaż samochodów w październiku 2019 r. Corolla znów przed Octavią

Nowa Toyota Corolla jest prawdziwym hitem sprzedaży na polskim rynku, utrzymując pierwszą pozycję już szósty miesiąc z rzędu. Jeśli tak dalej pójdzie, japoński kompakt wyprzedzi w statystykach rocznych dotychczas niepokonaną Škodę Octavię.
Według statystyk Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w październiku 2019 roku zarejestrowano w Polsce 46 901 nowych aut. To aż o 17,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, a głównymi autorami tego sukcesu są dwa najchętniej wybierane modele nad Wisłą — Toyota Corolla i Škoda Octavia.
Japoński kompakt stanowi spory fenomen. Jego poprzednie generacje zawsze cieszyły się sporą popularnością, lecz nigdy wcześniej w aż takim stopniu. W październiku Corolla z wynikiem 2325 aut była niekwestionowanym liderem sprzedaży, znacząco oddalając się od drugiej Škody Octavii (1977 sztuk). Trzecie miejsce zajęła natomiast Škoda Fabia - 1575 egzemplarzy.
Najpopularniejsze modele października 2019 r.
1. Toyota Corolla: 2325 szt.
2. Škoda Octavia: 1977
3. Škoda Fabia: 1575
4. Toyota Yaris: 1293
5. Opel Astra: 1221
6. Dacia Duster: 1035
7. Volkswagen Golf: 941
8. Mazda CX-3: 875
9. Škoda Superb: 854
10. Volkswagen Tiguan: 760
Zobacz również: Volvo XC40 T3 - idealne do miasta? Czy może za duże?
Mimo świetnych wyników Toyoty w ostatnich miesiącach, w skali roku Octavia nadal utrzymuje się na prowadzeniu. Różnica w liczbie sprzedanych egzemplarzy między Corollą jest ciągle duża. Czy Toyocie uda się ją pokonać? Niewykluczone.
Najpopularniejsze modele od początku 2019 r.
1. Škoda Octavia: 17 006 szt.
2. Toyota Corolla: 15 829
3. Škoda Fabia: 14 582
4. Dacia Duster: 13 208
5. Opel Astra: 11 654
6. Toyota Yaris: 11 082
7. Volkswagen Golf: 11 063
8. Fiat Tipo: 7284
9. Renault Clio: 7169
10. Ford Focus: 6959
Obserwuj nas na Instagramie:

Polecane przez autora:
- Lancia pozostanie przy życiu. Od teraz jest premium jak DS i Alfa Romeo
- Warta więcej niż VW, GM i Toyota razem wzięte, wzrasta szybciej niż Bitcoin. O co chodzi z Teslą?
- Ford zamyka 3 fabryki w Brazylii. Przyszłość Trollera pod znakiem zapytania
Ten artykuł ma 24 komentarze
Pokaż wszystkie komentarze