Rozwiązanie, które poprawia warunki pracy, by pracownicy przynosili dodatkowy zysk

Zła organizacja pracy, marnowanie czasu, wyrabianie zbędnych kilometrów na trasie od firmy do klienta i od klienta do firmy. Pracownicy mobilni są wyjątkowo często narażeni na zbyt duże obciążenie pracą. Z pomocą mogą przyjść nowe technologie.

Verizon

Pracownik mobilny to z pozoru pracownik doskonały. W teorii powinien dawać każdej organizacji przewagę — dociera bezpośrednio do klienta, jest na pierwszej linii firmowego frontu. W razie potrzeby po prostu podróżuje i wykonuje swoje zadania. W świecie rozproszonych powiazań biznesowych jest to duży atut. Często jednak ten atut zamienia się w problem.

Pracownicy mobilni często są pomijani w codziennych analizach biznesu. Nie sprawdza się ich wydajności w codziennej pracy i przyciąga do zespołu. Nie bada się takich parametrów, które akurat w ich zadaniach są najważniejsze. A mobilny pracownik musi być doskonale… mobilny. Stąd na jego pracę wpływa zużycie paliwa, przestoje, godziny użytkowania pojazdu, efektywność tras i czasy obsługi klientów. Im mniej informacji o pracowniku mobilnym, tym gorsza jest jego praca. Im gorsza jest jego praca, tym mniej chce mu się pracować.

W końcu to właśnie pracownicy na koniec dnia — jeśli ich organizacje doświadczają ogólnych problemów ze skutecznością pracy, jej efektywnością i po prostu nie potrafią wykorzystać czasu — są narażeni na największe frustracje z tym związane. Nietypowe godziny pracy, słaba komunikacja pomiędzy centralą w pracownikiem w terenie, niedogodności związane z długim przebywaniem w samotności.

To wszystko odbija się na komforcie pracy pracowników. W świecie niskiego bezrobocia, rynku pracownika i trudności związanych ze znalezieniem specjalistów — to problemy, które po prostu trzeba szybko rozwiązywać. Tym bardziej, że wymagania klientów są coraz wyższe.

Badanie wykonane na zlecenie firmy dostarczającej technologie telematyczne — Verizon Connect — pokazuje, że o mobilnego pracownika trzeba po prostu dobrze dbać. Verizon Connect przeprowadził ankietę wśród 200 dyrektorów zarządzających przedsiębiorstwami z kadrą powyżej 250 pracowników. Wnioski?

Pracownicy mobilni, czyli ci, którzy docierają bezpośrednio do klienta z towarem i usługami, są zdecydowanie bardziej obciążeni pracą. Blisko 80 proc. ankietowanych przyznaje, że potrzeby klientów nie pokrywają się z taktyką firmy i technologiami dostępnymi dla pracowników mobilnych. Wniosek? By wciąż spełniać wyśrubowane wymagania kontrahentów, muszą pracować ciężej.

To dla firmy cenna informacja. Po pierwsze, sygnalizuje kolejny raz, że o komfort pracy mobilnego pracownika trzeba zadbać.

Po drugie, zagłębiając się w ogólne problemy organizacyjne, można próbować dowiedzieć się dokładnie, czego brakuje własnym pracownikom i co powoduje, że klienci są niezadowoleni lub mniej zadowoleni z naszych usług. Z samego wnętrza organizacji można wyciągnąć wiele istotnych danych.

W badaniach Verizon Connect aż 97 procent ankietowanych przyznało, że ich organizacja stoi przed licznymi biznesowymi wyzwaniami. Nie jest to akurat żadna niespodzianka — prowadzenie firmy po prostu nie jest łatwe. Połowa respondentów stwierdziła, że to właśnie zmiana oczekiwań klientów stanowiła dla nich wyzwanie.

Rozwiązanie problemów? Telematyka. To połączenie dwóch dziedzin nauki — telekomunikacji i informatyki. Termin jest głównie stosowany w odniesieniu do telematyki pojazdów, w której informacje o lokalizacji pojazdu są wykorzystywane w różnych aplikacjach biznesowych. Po co? Aby w ostatecznym rozrachunku pomóc właścicielom firm lepiej zarządzać flotą pracowników.

Technologie z zakresu telematyki umożliwiają wysyłanie, odbieranie i gromadzenie informacji dotyczących zdalnych obiektów (w tym przypadku pojazdów). Urządzenie rejestruje i raportuje różne aspekty dostępnych danych. Jednak wielu uważa, że telematyka po prostu pokazuje lokalizację pojazdu GPS — a to nie obejmuje nawet ułamka przydanych danych, które zapewnia telematyka. To wskazywanie najlepszych tras, optymalizacja spalania, informacje o stylu jazdy i wiele więcej.

W Polsce usługi z zakresu telematyki oferuje firma Verizon Connect. Jak wskazują jej przedstawiciele, "obecnie praktycznie nie ma ograniczeń co do różnych zastosowań telematyki".

Dlaczego? Powód jest oczywisty. Świat z każdym dniem staje się coraz bardziej połączony. Za pomocą kolejnej porcji danych menedżerowie floty mogą określić najważniejsze parametry pracy samochodu i kierowcy. Poznają jego prędkość, ale również stan silnika i dane dotyczących wymaganych przeglądów

Lepsze zarządzanie, to lepsza organizacja czasu pracy pracowników. To szybsze docieranie na miejsce zleceń i szybszy powrót. To też oczywista korzyść dla klientów. Na towar i usługę czekają krócej.

Telematyka jest nieocenionym sojusznikiem w poprawianiu codziennego funkcjonowania floty, upraszczaniu i przyspieszaniu procesów w celu szybszego wykonywania prac i zwiększania produktywności sprzętu. W Polsce liderem takich rozwiązań jest Verizon Connect.

Rozwiązania firmy zapewniają m.in. większe bezpieczeństwo kierowców i pojazdów, lepsze wykorzystanie zasobów oraz większą energooszczędność. Verizon Connect przekonuje, że przyszłość inteligentnej mobilności zaczyna się dziś. Technologia i łączność mogą zmienić każdą firmę nie do poznania. To jednak nie jest tylko czysty biznesowy zysk. To również nowości dla pracowników.

Partnerem treści jest marka Verizon Connect

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Treści cykliczne:

Najmocniejsze nowe kombi na polskim rynku Pinnacle Portfolio - najcenniejsza kolekcja wystawiona kiedykolwiek na aukcji [cz. 2 supersamochody] Wielkie starcie w segmencie E: Mercedes Klasy E vs Volvo S90 [cz.1] Samochody przyszłości z przeszłości [cz. 3] Wielkie starcie w segmencie E: Audi A6 vs Lexus GS [cz.4] Kraksy z Nürburgring Nordschleife [wideo] Ewolucja Godzilli: jak od początku zmieniał się Nissan Skyline GT-R Słowo, którego boją się pracodawcy i pracownicy. Czym tak naprawdę jest restrukturyzacja? Tour de France 2016 – ponad wiek giganta, ponad dekada wsparcia Škody Szeryfowie drogowi - kompilacja głupców blokujących ruch [cz. 1] Top Gear na fali kontrowersji [cz. 1] Temat tygodnia: tydzień z turbo