Wartość rezydualna Superba, Optimy, Mondeo, Talismana, Mazdy 6

Auta segmentu D można w skrócie opisać jako limuzyny dla ludu. Praktycznie każdy producent aut nastawiony na sprzedaż wolumenową ma tu przedstawiciela i rywalizuje o klienta masowego z nieco bardziej zasobnym portfelem. Opel, Volkswagen, Ford, Toyota, Renault, Peugeot i inni ścigają się więc w zaprojektowaniu jak najciekawszej propozycji.

Mazda 6.

Mazda 6. (Materiały prasowe)

Ten artykuł ma 2 strony:

Co znajdziemy w segmencie D?

Przedstawiciele segmentu aut menedżerskich cechują się dużą przestronnością kabiny, oferują dużo miejsca dla pasażerów z tyłu, a jednocześnie zapewniają ogromne bagażniki. Wyposażone są w niemal wszystkie systemy, które do niedawna były zarezerwowane dla aut wyższych kategorii. Wysokiej klasy tapicerki, adaptacyjne światła LED, wyświetlacze zamiast zegarów, aktywne tempomaty, duże nawigacje, wyświetlacze typu HUD, można tak wymieniać w nieskończoność. Coraz częściej w ofercie gości też napęd na cztery koła, cieszący się zresztą sporym zainteresowaniem.

Tiguan zamiast Passata

Segment D ma swoje jednak problemy. Chyba najbardziej cierpi na zachodzących na naszych oczach przeobrażeniach rynku. Preferencje klientów odnośnie SUV-ów i crossoverów powodują, że segment ten jest z każdej strony atakowany. Niektórzy zamiast Passata wybierają Tiguana, inni preferują Toyotę RAV4 zamiast Avensisa.

Nowa Škoda Superb Combi 2,0 TDI DSG 4×4 (2015) - test, opinia, spalanie, cena

Nowa Škoda Superb zaskoczyła wszystkich (prawdopodobnie łącznie z Volkswagenem) swoją brawurową stylistyką. Czeski producent pokazał auto…

Od kilku już lat obserwujemy powolny spadek sprzedaży pojazdów z nadwoziem typu sedan w segmencie D. Kombi broni się ze względu na swoją większą użyteczność. Ciekawym trendem ostatnich lat jest też coraz większe zainteresowanie skrzyniami automatycznymi. Prawie każdy producent oferuje tu bardzo sprawne i cechujące się dobrymi osiągami skrzynie dwusprzęgłowe.

Zwykle w tym segmencie wyróżniamy dwa rodzaje nadwozia: kombi oraz liftback lub alternatywnie do niego sedan (czasem oferowane są oba razem w jednej ofercie). Z racji większej użyteczności liftbacka (tylna szyba podnoszona) niektórzy producenci zdecydowali się zupełnie zrezygnować z sedana. Ford i Opel mają w ofercie sedana i liftbacka, ale sprzedaż tego ostatniego jest wyraźnie wyższa.

Ford Mondeo Hybrid Titanium — test, opinia, spalanie, cena

W tym roku debiutantami w naszych rękach byli dwaj ważni gracze segmentu D: Ford Mondeo i Volkswagen Passat. Przy pierwszej nadarzającej się okazji oba…

Wymiana modeli

W ostatnich latach w tym segmencie wyraźnie też zmienił się miks sprzedaży. Nie dominują już podstawowe wersje wyposażenia. Wręcz przeciwnie, stanowią one margines. Najpopularniejsze są najbogatsze wersje lub pośrednie — optymalnie wyposażone. Bardzo korzystnie wpływa to na wartości rezydualne modeli w tym segmencie, ponieważ na rynek wrócą auta z wieloma ciekawymi elementami przydatnymi w codziennej jeździe i będą chętnie kupowane przez kolejnych nabywców.

Segment D przeszedł duże zmiany w ciągu ostatnich 2–3 lat. Wielu głównych graczy wymieniło swoje modele, czyniąc je jeszcze bardziej nowoczesnymi, atrakcyjnymi i lepiej wyposażonymi. Wpłynęło to bardzo pozytywnie na prognozowane wartości rezydualnej. Gdy zerkniemy na ranking procentowych wartości rezydualnych, to w pierwszej trójce mamy Mazdę 6, Kię Optimę oraz Volkswagena Passata.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion DSG — test, opinia, spalanie, cena

Mogłoby się wydawać, że obecnie SUV-y są najbardziej uniwersalnymi samochodami na rynku. Oferują przyzwoite właściwości terenowe i przestronne…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Tabliczka znamionowa samochodu - jakie są na niej informacje? Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Diesel czy benzyna? Robimy generalny przegląd marek [cz. 1] Kiedy policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny? Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG? Jak się nie rozchorować od klimatyzacji latem? Czy można naprawić lampy LED? Ząbkowanie opon – przyczyny, skutki i zapobieganie Przepisy dotyczące przewożenia ładunków w samochodzie i na nim Jak czytać oznaczenia na szybach samochodowych? Czy warto kupić kilkuletnie, nieużywane opony? Jednoczesna zmiana pasa ruchu – kto ma pierwszeństwo? Co powinieneś wiedzieć o felgach aluminiowych? Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Prawa i obowiązki policjanta podczas kontroli drogowej Co to jest system start-stop? Jakie awarie ogumienia można naprawić? Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Trójkąt odblaskowy – w jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Napęd na cztery koła niejedno ma imię Testy bezpieczeństwa, awaryjności, spalania a zakup auta Co to jest jazda defensywna i jak ją stosować w praktyce? Rodzaje i zasada działania napędów quattro w samochodach Audi

Popularne w tym tygodniu:

Czy da się kupić auto za 800 zł i nim jeździć? Sprawdzamy, ile to naprawdę kosztuje Od 16 listopada na stacjach zimowe paliwo. Co oferują najwięksi gracze? Płyn do spryskiwaczy wymieniaj na zimowy już teraz. Oto najprostsza metoda Zimowe opony do auta segmentu D. Test GTU 2017 Skąd wziąć oryginalne części do nietypowego pojazdu? To spory problem dla ubezpieczyciela