Wartość rezydualna Superba, Optimy, Mondeo, Talismana, Mazdy 6

Auta segmentu D można w skrócie opisać jako limuzyny dla ludu. Praktycznie każdy producent aut nastawiony na sprzedaż wolumenową ma tu przedstawiciela i rywalizuje o klienta masowego z nieco bardziej zasobnym portfelem. Opel, Volkswagen, Ford, Toyota, Renault, Peugeot i inni ścigają się więc w zaprojektowaniu jak najciekawszej propozycji.

Mazda 6.

Mazda 6. (Materiały prasowe)

Ten artykuł ma 2 strony:

Co znajdziemy w segmencie D?

Przedstawiciele segmentu aut menedżerskich cechują się dużą przestronnością kabiny, oferują dużo miejsca dla pasażerów z tyłu, a jednocześnie zapewniają ogromne bagażniki. Wyposażone są w niemal wszystkie systemy, które do niedawna były zarezerwowane dla aut wyższych kategorii. Wysokiej klasy tapicerki, adaptacyjne światła LED, wyświetlacze zamiast zegarów, aktywne tempomaty, duże nawigacje, wyświetlacze typu HUD, można tak wymieniać w nieskończoność. Coraz częściej w ofercie gości też napęd na cztery koła, cieszący się zresztą sporym zainteresowaniem.

Tiguan zamiast Passata

Segment D ma swoje jednak problemy. Chyba najbardziej cierpi na zachodzących na naszych oczach przeobrażeniach rynku. Preferencje klientów odnośnie SUV-ów i crossoverów powodują, że segment ten jest z każdej strony atakowany. Niektórzy zamiast Passata wybierają Tiguana, inni preferują Toyotę RAV4 zamiast Avensisa.

Nowa Škoda Superb Combi 2,0 TDI DSG 4×4 (2015) - test, opinia, spalanie, cena

Nowa Škoda Superb zaskoczyła wszystkich (prawdopodobnie łącznie z Volkswagenem) swoją brawurową stylistyką. Czeski producent pokazał auto…

Od kilku już lat obserwujemy powolny spadek sprzedaży pojazdów z nadwoziem typu sedan w segmencie D. Kombi broni się ze względu na swoją większą użyteczność. Ciekawym trendem ostatnich lat jest też coraz większe zainteresowanie skrzyniami automatycznymi. Prawie każdy producent oferuje tu bardzo sprawne i cechujące się dobrymi osiągami skrzynie dwusprzęgłowe.

Zwykle w tym segmencie wyróżniamy dwa rodzaje nadwozia: kombi oraz liftback lub alternatywnie do niego sedan (czasem oferowane są oba razem w jednej ofercie). Z racji większej użyteczności liftbacka (tylna szyba podnoszona) niektórzy producenci zdecydowali się zupełnie zrezygnować z sedana. Ford i Opel mają w ofercie sedana i liftbacka, ale sprzedaż tego ostatniego jest wyraźnie wyższa.

Ford Mondeo Hybrid Titanium — test, opinia, spalanie, cena

W tym roku debiutantami w naszych rękach byli dwaj ważni gracze segmentu D: Ford Mondeo i Volkswagen Passat. Przy pierwszej nadarzającej się okazji oba…

Wymiana modeli

W ostatnich latach w tym segmencie wyraźnie też zmienił się miks sprzedaży. Nie dominują już podstawowe wersje wyposażenia. Wręcz przeciwnie, stanowią one margines. Najpopularniejsze są najbogatsze wersje lub pośrednie — optymalnie wyposażone. Bardzo korzystnie wpływa to na wartości rezydualne modeli w tym segmencie, ponieważ na rynek wrócą auta z wieloma ciekawymi elementami przydatnymi w codziennej jeździe i będą chętnie kupowane przez kolejnych nabywców.

Segment D przeszedł duże zmiany w ciągu ostatnich 2–3 lat. Wielu głównych graczy wymieniło swoje modele, czyniąc je jeszcze bardziej nowoczesnymi, atrakcyjnymi i lepiej wyposażonymi. Wpłynęło to bardzo pozytywnie na prognozowane wartości rezydualnej. Gdy zerkniemy na ranking procentowych wartości rezydualnych, to w pierwszej trójce mamy Mazdę 6, Kię Optimę oraz Volkswagena Passata.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion DSG — test, opinia, spalanie, cena

Mogłoby się wydawać, że obecnie SUV-y są najbardziej uniwersalnymi samochodami na rynku. Oferują przyzwoite właściwości terenowe i przestronne…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Jednoczesna zmiana pasa ruchu – kto ma pierwszeństwo? Najlepsze silniki Diesla w swoich klasach – które polecamy w samochodach używanych? Co to jest polisa mini AC? Prosty sposób na niedrogie ubezpieczenie auta Najgorsze silniki benzynowe, których nie polecamy w samochodach używanych Jak rozpoznać awarię wtryskiwacza benzynowego? Ściąganie podczas hamowania – wyjaśniamy przyczyny niebezpiecznego zjawiska Awarie łańcucha rozrządu - przyczyny i diagnoza Niewłaściwe paliwo w baku – co zrobić? Zielona Karta - co to jest i gdzie musisz ją mieć? Co to jest szpera? Wyjaśniamy działanie mechanizmu, który ułatwia "latanie bokiem" Awarie systemu Common Rail - co może się popsuć? Awarie pasków wieloklinowych - przyczyny i diagnoza Co to jest mikrohybryda? Sprawdź jak działa prosty sposób na oszczędzanie paliwa Jakie dokumenty musi mieć kierowca? Jak działa przekładnia CVT? Kto może kierować ruchem drogowym? Jak używać automatycznej skrzyni biegów? Dlaczego w aucie z filtrem DPF podnosi się poziom oleju? Elektryczny hamulec postojowy – lepszy niż mechaniczny? Jak właściwie przechowywać opony i koła? Prawo jazdy kategorii B – czym można jeździć? Opony typu run-flat czy zwykłe – które wybrać? Jak powinien zachować się kierowca podczas kontroli drogowej? Czy amortyzatory trzeba wymieniać parami?

Popularne w tym tygodniu:

Rozpoczął się sezon strat spowodowanych przez kuny. Nie ma na nie dobrego sposobu Czym grozi utrata samochodu z dokumentami? Problem dotyczy jednej czwartej kierowców Zobacz, co potrafi oszukać policyjny alkomat. Możesz się przed tym ustrzec Dlaczego cofa się liczniki i jak sprawdzić przebieg? Użytkowanie samochodu z turbiną. Najważniejsze zasady Zagraniczne przepisy, które mogą zaskoczyć Polaków Amerykańskie samochody, których nie kupisz w Polsce Zamiast wymiany wahacza tańsza i znana metoda sprzed lat. Wciąż jest aktualna Programy lojalnościowe dla kierowców. Zobacz, gdzie najszybciej zdobędziesz nagrody Najbardziej niezawodne i awaryjne sześcioletnie samochody. Ranking ADAC Kody silników 1.9 TDI: w tych modelach je montowano Brud w tapicerce samochodowej. Upraliśmy fotele po kilku latach użytkowania