26-calowe felgi będą normą? Tak twierdzi szef stylistów General Motors

Nie ulega wątpliwości, że samochodowe koła są coraz większe. Jeszcze 20 lat temu felga o średnicy 18 cali uchodziła za naprawdę dużą i była zarezerwowana raczej dla sportowych konstrukcji. Dziś takie obręcze montuje się nawet w autach segmentu B, a na tym nie koniec - szef stylistów General Motors twierdzi, że za kilka lat normą będą znacznie większe rozmiary.

Auta koncepcyjne zazwyczaj mają znacznie większe koła niż seryjne pojazdy.Auta koncepcyjne zazwyczaj mają znacznie większe koła niż seryjne pojazdy.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

24-26 cali - taką średnicę mają mieć felgi przyszłości według Michaela Simcoe, który nadzoruje stylistykę wszystkich modeli koncernu GM. Simcoe podzielił się swoimi przemyśleniami w internetowym podcaście "Brembo Red" prowadzonym przez Dana Sandberga - szefa firmy Brembo w USA. Z racji, że Brembo zajmuje się produkcją układów hamulcowych, w rozmowie poruszono także pokrewny temat kół.

Michael Simcoe stwierdził, że proces montowania coraz większych kół do współczesnych samochodów będzie postępował, a przyszłe modele koncernu General Motors mają być wyposażone w felgi o średnicy 24-26 cali. Trudno w to uwierzyć, gdyż taki rozmiar wydaje się wręcz absurdalny, ale Amerykanie są najwyraźniej innego zdania.

Według Simcoe stosowanie takich obręczy będzie niezbędne dla uzupełnienia stylistyki przyszłych modeli. Pytanie, czy nie oznacza to przekroczenia pewnych estetycznych granic, nie mówiąc już o kwestiach komfortu, kosztów, czy bezpieczeństwa. Nawet producenci typowo sportowych konstrukcji nie decydują się na montaż aż tak dużych kół, co utwierdza nas w przekonaniu, że jest to rozwiązanie niemające większego sensu.

Oczywiście poza wizualnym. Duże felgi przykuwają uwagę, ale mają też sporo wad. Cóż, najwyraźniej GM szuka wszelkich sposobów, by wygrzebać się z nie najlepszej sytuacji, w której jest obecnie. Sprzedaż spada, a kolejne marki koncernu ledwie wiążą koniec z końcem. Coś nam jednak mówi, że duże koła nie są najlepszym sposobem na poprawę tej sytuacji.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów