Inspekcja Transportu Drogowego w nieoznakowanych radiowozach - będą zdjęcia, ale bez zatrzymań

O tym, że Inspekcja Transportu Drogowego wyposaża się w fotoradary, wiadomo już od dłuższego czasu. Na tym jednak nie koniec. Apetyt ITD na polskich piratów drogowych jest bardzo duży. Dlatego w przygotowaniu są nieoznakowane radiowozy z fotoradarami najwyższej klasy. Kontrowersje może wzbudzać strategia przyjęta przez inspektorów.

ITD (źródło naszemiasto.pl)ITD (źródło naszemiasto.pl)
Mariusz Zmysłowski

O tym, że Inspekcja Transportu Drogowego wyposaża się w fotoradary, wiadomo już od dłuższego czasu. Na tym jednak nie koniec. Apetyt ITD na polskich piratów drogowych jest bardzo duży. Dlatego w przygotowaniu są nieoznakowane radiowozy z fotoradarami najwyższej klasy. Kontrowersje może wzbudzać strategia przyjęta przez inspektorów.

Jeśli policjant drogówki zarejestruje wykroczenie, kierowca jest od razu zatrzymywany i funkcjonariusz wypisuje mandat (jeśli oczywiście kierowca go przyjmuje). ITD uzbrojona w 35 nieoznakowanych radiowozów nie będzie na pokładzie wozić wideorejestratorów. Zamiast nich inspektorzy dostaną fotoradary. Zdjęcia wykonywane w ruchu będą od razu trafiać do systemu ITD. Dlatego funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego nie będą zatrzymywać łamiących przepisy. Z tej reguły wyłączeni są jedynie ci, którzy sprawiają szczególne zagrożenie na drodze, oraz obcokrajowcy.

Fotoradary będą mierzyć prędkość zarówno podczas postoju, jak i w trakcie jazdy. Zakupionych 29 sztuk modelu Ramer AD 9C to sprzęt potrafiący kontrolować pojazdy zarówno odjeżdżające, jak i nadjeżdżające, nawet na trzech pasach ruchu. Nie wiadomo jeszcze, w jakie urządzenia zostanie wyposażonych pozostałych 6 radiowozów.

ITD będzie jeździć następującymi samochodami:

Moce tych aut mieszczą się w zakresie od 92 do 325 KM. Ale ponieważ inspektorzy nie mają zamiaru ścigać kierowców przekraczających prędkość, nie ma to tak naprawdę większego znaczenia.

Źródło: interia

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają