2014 Corvette Stingray Z51 - dane techniczne

Chevrolet opublikował informacje dotyczące nowej Corvette Stingray z pakietem Z51. Wreszcie w sieci ujawniono dane techniczne tego modelu. Czy warto wydawać dodatkowe 2800 dolarów?

2014 Corvette Stingray Z512014 Corvette Stingray Z51
Bartosz Pokrzywiński

Chevrolet opublikował informacje dotyczące nowej Corvette Stingray z pakietem Z51. Wreszcie w sieci ujawniono dane techniczne tego modelu. Czy warto wydawać dodatkowe 2800 dolarów?

Można nie lubić koncernu General Motors, ale trzeba przyznać, że wypuszczając na rynek nową generację Corvette, moloch z Detroit dał Chryslerowi pstryczka w nos. Nowy Viper wydaje się naprawdę świetnym autem, ale podejście Chryslera do dystrybucji SRT czy osiągi modelu na tle Corvette mogą rozczarowywać.

Niestety, dla wszystkich fanów Corvette - wersja Z51 nie ma związku z zaawansowanymi zmianami technicznymi pod maską. Tutaj także pracuje wolnossąca jednostka V8 o pojemności 6,2 l 460 KM i 624 Nm momentu obrotowego.

2014 Corvette Stingray
2014 Corvette Stingray

Wszelkie modyfikacje dostępne w ramach pakietu Z51 dotyczą m.in. detali aerodynamicznych, elektrycznej szpery LSD, a także poprawionego układu chłodzenia. W efekcie Corvette Stingray jest bardziej gotowa do jazdy po torze.

Jeśli wierzyć wynikom testów GM, auto przyspiesza od 0 do 96 km/h w 3,8 s, a po równych 12 s jest w stanie pokonać odległość 1/4 mili. Podczas jazdy po okręgu kierowca i pasażer poddawani są przeciążeniom rzędu 1,03 G. Na torze Virginia International Raceway auto uzyskało wynik 2:51.78, czyli ponad 7 s lepszy od Camaro ZL1.

Warto zwrócić uwagę na to, że Chevrolet Camaro ZL1 ma pod maską 120 KM więcej. Za pakiet Z51 trzeba zapłacić 2800 dolarów. Do tego może jeszcze dojść system zawieszenia Magnetic Ride Control wart 1795 dolarów oraz oczywiście sama Corvette Stingray, którą w Stanach Zjednoczonych można kupić za 51 995 dolarów.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej