2014 BMW X5 - witaj Ameryko! [aktualizacja]

Koniec dywagacji, zdjęć szpiegowskich czy wybiórczych informacji dotyczących nowego BMW X5. Producent z Bawarii odsłonił karty i oficjalnie zaprezentował światu trzecią generację swojego największego i jednocześnie najstarszego SUV-a.

2014 BMW X52014 BMW X5
Bartosz Pokrzywiński

Koniec dywagacji, zdjęć szpiegowskich czy wybiórczych informacji dotyczących nowego BMW X5. Producent z Bawarii odsłonił karty i oficjalnie zaprezentował światu trzecią generację swojego największego i jednocześnie najstarszego SUV-a.

Pierwszy rzut oka, pierwsze myśli i pierwsze, podobno najważniejsze wrażenie. Przednie reflektory nabrały odrobinę większej ekstrawagancji, a cały przód urósł. Teraz wydaje się bardziej krągły, napompowany, jednocześnie zachowując w sobie odrobinę dynamiki. Zrobiło się amerykańsko.

Dalej jest już nieco mniej ekstrawagancko, bowiem zarówno bok nadwozia, jak i jego tyłu, z pozoru nie różnią się tak bardzo od BMW X5 drugiej generacji. Może to i dobrze. Całkiem nieźle prezentują się tylne światła z paskami LED, a także lotka pokrywy bagażnika.

2014 BMW X5
2014 BMW X5

Gołym okiem widać, że BMW X5 urosło, dzięki czemu BMW chce postawić wyraźniejszą granice pomiędzy X5, a X3. Generacja F15 jest o 29 mm dłuższa, 5 mm szersza, oraz co ciekawe o 14 mm niższa od obecnej generacji X5. Pojazd mierzy 4886 mm długości, 1938 mm szerokości, a także 1762 mm wysokości. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 2933 mm. Co ciekawe, BMW udało się obniżyć masę auta aż o 90 kg w stosunku do drugiej generacji. To na pewno będzie zauważalne w delikatnie poprawionych osiągach oraz zmniejszonym spalaniu.

Z nowości, nie zauważalnych gołym okiem mamy dwie nowe linie stylistyczne Luxury Line oraz xLine, które różnią się stylistyką zewnętrzną oraz wyposażeniem wnętrza. Oczywiście nadal dostępny będzie pakiet M Sport, zapowiadający potworną wersję M. W skład jego wyposażenia wchodzą m.in. dokładki do zderzaków i progów, sportowe siedzenia oraz zmienione wykończenie wnętrza, 19-calowe obręcze, a także zawieszenie M Adaptive Suspension.

2014 BMW X5
2014 BMW X5

Wnętrze auta uległo dość wyraźnym zmianom, nawiązując do współczesnych produktów marki z Bawarii. Szerokie dysze nawiewów umieszczone pod ogromnym wyświetlaczem o przekątnej 10,2 cala. Cztery okrągłe wskaźniki na tablicy zegarów, lepsze materiały wykończeniowe, więcej skóry i pojemniejsze schowki.

Te w przednich drzwiach z łatwością pomieszczą butelkę o pojemności 1,5 l. Urósł także bagażnik, który teraz pomieści od 650 do 1870 litrów Oparcia tylnej kanapy składają się w proporcjach 40:20:40, przez co jeszcze łatwiej jest ulokować bagaż.

2014 BMW X5
2014 BMW X5

W Europie pod maskę BMW X5 trafią póki co trzy jednostki napędowe. Sześciocylindrowy turbodiesel 3,0 l xDrive30d o mocy 258 KM, 450-konne benzynowe V8 4,4 l xDrive50i oraz chyba najlepszy wybór do takiego auta, czyli M50d M Performance, a więc 381 KM i pierwsza setka w 5,3 s. Napęd za każdym razem przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem ośmiobiegowej przekładni automatycznej.

W późniejszym czasie do oferty dołączą także wersje xDrive40d, xDrive25d oraz xDrive35i. Czekamy z niecierpliwością na polską premierę.

[aktualizacja 3 czerwca]

BMW opublikowało nowy film, na którym o wiele dokładniej widać nowe X5. Warto zwrócić uwagę na słowa pracowników biorących udział w projektowaniu auta. Swoją drogą ogromny wyświetlacz o przekątnej 10,2 cala naprawdę wygląda imponująco.

New 2014 BMW X5 Exterior

New 2014 BMW X5 Interior Design

  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
[1/68] 2014 BMW X5 Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoops

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik