2014 BMW X5 - pierwszy przeciek

Wydawać by się mogło, że na dzisiaj wystarczy już premier motoryzacyjnych. Nic bardziej mylnego. W sieci ukazały się pierwsze nieoficjalne zdjęcia pochodzące z przecieku, które prezentują nową, trzecią generację BMW X5.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wydawać by się mogło, że na dzisiaj wystarczy już premier motoryzacyjnych. Nic bardziej mylnego. W sieci ukazały się pierwsze nieoficjalne zdjęcia pochodzące z przecieku, które prezentują nową, trzecią generację BMW X5.

Zgodnie z wcześniejszymi założeniami nowe BMW X5 ma urosnąć i nabrać odrobinę więcej szyku, by łatwiej było je odróżnić od mniejszego i tańszego X3. Patrząc na te dwa zdjęcia, trudno się z tym nie zgodzić. Przód auta jest zdecydowanie bardziej masywny i poważny.

Dwa ogromne nozdrza jeszcze bardziej urosły, a ostre reflektory będą straszyły kierowców pojazdów poprzedzających. Całkiem nieźle prezentują się także wloty powietrza przedniego zderzaka. Stylistykę przedniego pasa przełamują okrągłe światła przeciwmgłowe.

Obraz

Ogromne wymiary auta łatwo dostrzec, patrząc na nadkola tylnych kół. Kufer wydaje się ogromny, podobnie zresztą jak dostęp do tylnej kanapy. Całość podkreślają przetłoczenia bocznych części nadwozia, jednak trudno oprzeć się wrażeniu, że zarówno drzwi, jak i linia bocznych szyb są niemal niezmienione w stosunku do obecnie oferowanej generacji auta.

Niewiele zmieniły się także tylne reflektory, co więcej, paradoksalnie jeszcze bardziej przypominają one te z modelu X3. Wprawdzie żadna z informacji nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona, jednak możemy się spodziewać, że gamę jednostek napędowych otworzy 2-litrowy motor wysokoprężny produkujący 245 KM, do wyboru będzie także 306-konny turbodiesel oraz 406-konne benzynowe V8 o pojemności 4,4 l.

Na rynku pojawi się także wariant hybrydowy stworzony na bazie trzylitrowego rzędowego silnika benzynowego produkującego 340 KM. Co ciekawe, w przypadku wersji X5 M moc podwójnie doładowanego V8 nie ulegnie zmianie. Nowe BMW X5 będzie jednak lżejsze, co powinno mieć bardzo pozytywny wpływ na osiągi, spalanie oraz właściwości jezdne.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery