2014 BMW X5 - lżejsze, większe, groźniejsze

Produkcja BMW X5 generacji E70 rozpoczęła się w 2006 roku, a do salonów auto trafiło niecały rok później. Największy i jednocześnie pierwszy SUV w gamie niemieckiego producenta doczeka się wkrótce premiery trzeciej generacji, która została uchwycona na zdjęciach szpiegowskich.

2014 BMW X52014 BMW X5
Bartosz Pokrzywiński

Produkcja BMW X5 generacji E70 rozpoczęła się w 2006 roku, a do salonów auto trafiło niecały rok później. Największy i jednocześnie pierwszy SUV w gamie niemieckiego producenta doczeka się wkrótce premiery trzeciej generacji, która została uchwycona na zdjęciach szpiegowskich.

BMW X5 drugiej generacji, czyli wspomniane wcześniej E70, jest całkiem udanym autem. Wprawdzie z off-roadem nie ma absolutnie nic wspólnego, jednak wraz ze swoim bratem X6 sporo namieszało na rynku, rywalizując z Audi Q7 czy Mercedesem ML.

Już od jakiegoś czasu Niemcy pracują nad kolejną generacją modelu. Na zdjęciach szpiegowskich, które pokazują wyjątkowo dużo, łatwo zauważyć, że auto dostanie zupełnie nowy grill. Będzie on bardziej kwadratowy, większy i szerszy, co w połączeniu z nowymi światłami nada X5 drapieżny wygląd.

2014 BMW X5
2014 BMW X5

W celu poprawienia osiągów, właściwości jezdnych oraz zmniejszenia apetytu na paliwo auto ma powstać na bazie platformy o nazwie "X". Ma ona zapewnić łączną masę mniejszą aż o 150 kg w stosunku do obecnej generacji auta.

Spora zasługa może być także po stronie jednostek napędowych. BMW prawdopodobnie sięgnie po czterocylindrowego turbodiesla o pojemności 2,0 l, który produkuje 248 KM. Ponadto pod maską pojawią się na pewno stare dobre motory: turbodiesel 3,0 l 306 KM oraz benzynowe V8 twin-turbo o pojemności 4,4 l produkujące 408 KM.

Oficjalna premiera auta powinna odbyć się już w przyszłym roku. Ciekawe, czy równolegle zostanie zaprezentowane także X6.

  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
  • 2014 BMW X5
[1/5] 2014 BMW X5 Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.