2014 BMW Serii 5 Sedan, Touring, Gran Turismo - grupowy facelifting [wideo]

Nie była to najbardziej oczekiwana informacja tego roku i zgodnie z zasadą, że nie zmienia się zwycięskiego składu, BMW jedynie delikatnie dopieściło Serię 5. Auto przeszło facelifting na nowy rok modelowy 2014, który uwzględnił także Serię 5 GT.

2014 BMW Serii 52014 BMW Serii 5
Bartosz Pokrzywiński

Nie była to najbardziej oczekiwana informacja tego roku i zgodnie z zasadą, że nie zmienia się zwycięskiego składu, BMW jedynie delikatnie dopieściło Serię 5. Auto przeszło facelifting na nowy rok modelowy 2014, który uwzględnił także Serię 5 GT.

BMW Serii 5 to chyba najciekawsza propozycja średniej limuzyny klasy premium. Mercedes trochę pogubił się w stylistyce, a stosunek ceny do osiągów E Klasy nie jest tak korzystny jak w przypadku auta z Bawarii. Podobnie jest zresztą z Audi.

Teraz Seria 5 ma być jeszcze bardziej konkurencyjna, a to dzięki delikatnym zmianom stylistycznym. Na pierwszy rzut oka trudno coś zauważyć, jednak po dokładniejszej analizie widać nowy przedni zderzak ze srebrnymi listwami i odrobinę wyraźniej zarysowanymi przednimi reflektorami. Podobne zmiany zaszły także z tyłu.

Obraz

Tutaj także pojawił się nowy zderzak, ale łatwiej rozpoznać poliftingową wersję po klapie bagażnika nieco ostrzej wbijającej się w klosze tylnych lamp. Ten zabieg przypomina trochę lifting poprzedniej generacji BMW Serii 3. Z tyłu także pojawiła się dodatkowa srebrna listewka, która biegnie przez całą szerokość zderzaka poniżej czujników parkowania.

Zmiany te łatwiej zauważalne są w przypadku wersji Touring, gdzie pokrywa bagażnika zakończona jest srebrną listwą i od teraz ma charakterystyczne wcięcie na tablicę rejestracyjną. Jeszcze trudniej jest dostrzec jakiekolwiek modyfikacje we wnętrzu.

Obraz

Nowocześniejszy system iDrive, powiększone schowki, bardziej pojemne cupholdery, a także nowa skórzana tapicerka. To, podobnie zresztą jak i dobór materiałów wykończeniowych, ma związek z wprowadzeniem wersji wyposażenia Luxury Line oraz Modern Line.

Oczywiście dodatkowo dostępne są nowe kolory skóry, rodzaje paneli wykończenia wnętrza czy wzory felg aluminiowych. W przypadku wersji Gran Turismo, największą zmianą jest zwiększenie pojemności bagażnika, który teraz pomieści 500 litrów ładunku, czyli aż o 60 litrów więcej niż w przypadku wersji sprzed faceliftingu.

Obraz

Wszystkie jednostki napędowe zostały unowocześnione tak, by osiągnąć wymagania normy emisji spalin Euro6. Dodatkowo wprowadzono do oferty systemy pozwalające uczynić jazdę bardziej ekonomiczną i bezpieczniejszą jak np. ECO PRO Route. Więcej na temat działania tej funkcji dowiemy się dopiero z pierwszych testów auta.

Na europejskim rynku do oferty dołączy wersja 518d, która dostępna będzie w wersjach Sedan oraz Touring. Czterocylindrowy turbodiesel 2,0 l będzie produkował 143 KM i zagwarantuje średnie spalanie na poziomie 4,5 l oleju napędowego na 100 km, przy emisji 119 g CO2 na każdy przejechany kilometr. Co więcej, system xDrive, będzie teraz dostępny także w podstawowej dotąd odmianie wysokoprężnej 520d.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7E0xv6eovYQ[/youtube]

Źródło: Carscoops

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej