2013 Škoda Octavia RS - tym razem będzie lepiej?

Jeśli są wśród naszych czytelników miłośnicy marki Škoda, to z pewnością bardzo ucieszy ich wiadomość, że czeski producent opublikował pierwsze zdjęcia oraz informacje dotyczące modelu Octavia RS lub, jak kto woli, Octavia vRS. Pozostali niech potraktują to auto jako alternatywę dla Golfa GTI.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Jeśli są wśród naszych czytelników miłośnicy marki Škoda, to z pewnością bardzo ucieszy ich wiadomość, że czeski producent opublikował pierwsze zdjęcia oraz informacje dotyczące modelu Octavia RS lub, jak kto woli, Octavia vRS. Pozostali niech potraktują to auto jako alternatywę dla Golfa GTI.

Z jednej strony powoli staje się już nudne to, że jesteśmy w stanie przewidzieć, co znajdzie się pod maską nowej Octavii RS, jakie osiągi będzie miało auto, a nawet jaką moc rozwinie jednostka napędowa. Są jednak tacy, którzy na tyle lubią Škodę, że sprawia im to frajdę.

Volkswagen po raz kolejny pomieszał trochę części pomiędzy markami koncernu i stworzył usportowioną wersję Octavii. Auto jest napędzane jednostką 2,0 TFSI o mocy 220 KM, a także 184-konnym turbodieslem 2,0 TDI. Jak łatwo się domyślić, są to silniki pożyczone z Golfów GTI oraz GTD.

2013 Skoda Octavia RS
2013 Skoda Octavia RS

Benzynowa odmiana jest rzecz jasna szybsza. Nawet z sześciobiegową skrzynią manualną auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,8 s oraz osiąga prędkość maksymalną 248 km/h. Turbodiesel pierwszą setkę robi w 8,1 sekundy, a maksymalnie pomknie 232 km/h. Nie poznaliśmy jeszcze osiągów Octavii w konfiguracji z przekładnią DSG.

Na liście wyposażenia standardowego nowej Škody Octavii RS znajduje się m.in. sportowe zawieszenie z prześwitem obniżonym o 12 mm w wersji liftback i 13 mm w wersji z nadwoziem typu kombi. Ponadto Czesi montują do auta szperę XDS oraz system ESC, które mają poprawić trakcję i zmniejszyć podsterowność.

2013 Skoda Octavia RS
2013 Skoda Octavia RS

Do wyboru będą cztery wzory felg aluminiowych w wymiarach od 17 do 19 cali, za którymi kryją się czerwone zaciski tarcz hamulcowych. Dzięki pakietowi stylistycznemu, agresywniejszemu grillowi i większym wlotom powietrza nowa Škoda Octavia RS wygląda bardziej agresywnie od standardowego modelu. Z tyłu w oczy rzuca się delikatny spojler lub lotka w wersji kombi, a także dwie końcówki układu wydechowego o bardzo ciekawym kształcie.

Niewiadomą pozostaje cena modelu. Ten argument zawsze przemawiał za kupnem aut ze znaczkiem Škoda. Zanim ją poznamy, Octavia RS zadebiutuje 10 lipca na festiwalu prędkości w Goodwood.

  • 2013 Skoda Octavia RS
  • 2013 Skoda Octavia RS
  • 2013 Skoda Octavia RS
  • 2013 Skoda Octavia RS
  • 2013 Skoda Octavia RS
[1/5] 2013 Skoda Octavia RS Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba