2013 Renault Clio IV - wszystko jasne [aktualizacja]

W 1990 roku na rynku zadebiutowało Renault Clio. Do dzisiaj sprzedano 11,5 mln tych aut w 115 krajach świata. Nadszedł wreszcie czas na pokazanie światu najnowszej, czwartej odsłony tego modelu. Do wszystkich miłośników małych hatchbacków - przed Wami nowe Renault Clio!

2013 Renault Clio2013 Renault Clio
Bartosz Pokrzywiński

W 1990 roku na rynku zadebiutowało Renault Clio. Do dzisiaj sprzedano 11,5 mln tych aut w 115 krajach świata. Nadszedł wreszcie czas na pokazanie światu najnowszej, czwartej odsłony tego modelu. Do wszystkich miłośników małych hatchbacków - przed Wami nowe Renault Clio!

Zapomnijmy na chwilę o poprzednikach, wyposażeniu czy jednostkach napędowych i spójrzmy na nadwozie. Stylistyka jest podobno kwestią gustu, tyle że w mój gust Clio trafia celniej niż najlepszy snajper. Auto wygląda naprawdę "wow". Ogromne przednie reflektory jakby żywcem wyjęte z Espace, budzące respekt logo Renault i sporo przetłoczeń.

Z boków, dzięki przetłoczeniom na drzwiach i wystającym nadkolom, auto wydaje się niesamowicie smukłe. Nowe Clio jest naprawdę seksowne, aż strach pomyśleć, jak dobrze może prezentować się to auto w wersji RS. Z tyłu jest jeszcze lepiej, lampy wyglądają tak, jakby wciskały się w nadwozie i pokrywę bagażnika.

2013 Renault Clio
2013 Renault Clio

Nowe Clio jest jednym z tych aut, na które można patrzeć się godzinami i co parę minut odkrywać nowy element, nowe przetłoczenie, nowy detal, który przyciągnie uwagę. Gdyby przednie reflektory były odrobinę mniejsze, a romb Renault zasłonięty, byłbym pewien, że to Alfa Romeo.

Za te trzy akapity pochwał, przez które zostanę posądzony o korupcję, odpowiada Laurens van der Acker. Holender dołączył do Renault w 2009 roku. Zdaniem stylisty nowe Clio jest jak mięśnie – przetłoczenia karoserii świadczą o dynamizmie.

Dieta faktycznie przyniosła efekty. Clio IV jest aż o 100 kg lżejsze od swojego poprzednika, a co za tym idzie, mniejsze silniki będą zapewniały lepsze osiągi przy jednoczesnym ograniczeniu apetytu na paliwo. Jesienią tego roku auto trafi do Polski i będzie dostępne z trzema jednostkami napędowymi. Trzycylindrowy motor Energy TCe 90 o pojemności 0,9 l zapewni moc 90 KM i 135 Nm momentu obrotowego, spalając jednocześnie 4,3 l paliwa na 100 km i emitując 99 g CO2/km.

2013 Renault Clio
2013 Renault Clio

Dla bardziej wymagających Renault przygotuje motor TCe 120 współpracujący z sześciobiegową skrzynią automatyczną EDC (Efficient Dual Clutch). 120-konna jednostka z 1,2 l pojemności wyciska 190 Nm momentu obrotowego. To oczywiście zasługa turbosprężarki. Jeśli silniki te będą tak dynamiczne jak 130-konny 1,4 TCe, którym mieliśmy okazję jeździć przy okazji testu Megane CC Floride, będzie to kolejny mocny punkt Clio.

Oczywiście nie mogło zabraknąć także diesla. W Clio pojawi się jednostka Energy dCi 90 o pojemności 1,5 l. Silnik produkuje 90 KM i 220 Nm momentu obrotowego, czyli aż o 20 Nm więcej od obecnej generacji jednostki dCi 90. Podobno dzięki skrzyni o wydłużonych przełożeniach oraz systemowi Stop & Start można uzyskać spalanie na poziomie 3,2 l na 100 km i emisję 83 g CO2 na każdy przejechany km.

2013 Renault Clio
2013 Renault Clio

Ponieważ nie znamy wymiarów oraz dokładniejszych danych technicznych nowego Clio, na koniec wnętrze. W nim trochę spokojniej, ale wcale nie gorzej. Konsola środkowa odstaje od deski rozdzielczej, dzięki czemu wydaje się, że panel klimatyzacji z dyszami oraz ekran nawigacji satelitarnej umieszczone zostały na nowoczesnym tablecie. Oryginalne rozwiązanie.

Na uwagę zasługuje także tablica zegarów. Analogowe wskaźniki wzbogacono o cyfrowy prędkościomierz, który umieszczono centralnie. Oczywiście Clio wyposażone będzie w system audio zdolny odtwarzać muzykę z iPoda, odtwarzaczy MP3 czy telefonów komórkowych, a połączy się z nimi przez kable USB, AUX czy system Bluetooth. Od wersji Dynamique w górę standardem będzie 7-calowy wyświetlacz nawigacji satelitarnej i systemu grającego.

Jak łatwo zauważyć na zdjęciach, w zależności od wersji wyposażenia czy koloru nadwozia wnętrze Clio będzie podlegało szerszym możliwościom konfiguracji, co jeszcze kilka lat temu było domeną małych, modnych i drogich aut, jak Mini czy Fiat 500.

Pozostaje czekać na oficjalną premierę i możliwość przejażdżki Renault Clio IV. Zapowiada się ostra rywalizacja w segmencie B!

[aktualizacja 4 lipca]

Renault Clio
Renault Clio

W sieci pojawiły się nowe filmy oraz zdjęcia prezentujące możliwości konfiguracji Clio. Zgodnie z oczekiwaniami auto podąży drogą wyznaczoną wcześniej przez Smarta czy Mini. Producent zaoferuje klientom bardzo szeroki zakres personalizacji, nie tylko w kwestii doboru lakieru, ale także listew, felg czy naklejek.

Przykładowo, Clio w szarym kolorze może być wyposażone w niebieskie listwy z przodu, z boków nadwozia oraz niebieskie wypełnienia felg. To samo auto można zamówić także z czerwonymi akcentami, nadając mu zupełnie inny charakter.

Trailer "Unforgettable date" with New Renault Clio

New Renault Clio - Passion, pure and simple // La passion pure et simple

2013 Renault Clio Mk4 Exterior Design

2013 Renault Clio Mk4 Interior

New 2013 Renault Clio R-Link Media System

  • 2013 Renault Clio
  • 2013 Renault Clio
  • 2013 Renault Clio
  • 2013 Renault Clio
  • 2013 Renault Clio
  • 2013 Renault Clio
  • 2013 Renault Clio
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • 2013 Renault Clio
  • 2013 Renault Clio
  • Obraz
  • 2013 Renault Clio
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • 2013 Renault Clio
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Renault Clio
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/70] 2013 Renault Clio Źródło zdjęć: |

Źródło: CarscoopRenault

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.