2013 Porsche Cayman zmierza do Los Angeles

W marcu tego roku na targach w Genewie Porsche zaprezentowało światu nowego Boxstera. Już za samą stylistykę auto zebrało mnóstwo pozytywnych recenzji. Pod koniec listopada na targach w Los Angeles producent z Zuffenhausen ma pokazać Caymana.

(wizualizacja: WildSpeed)(wizualizacja: WildSpeed)
Bartosz Pokrzywiński

W marcu tego roku na targach w Genewie Porsche zaprezentowało światu nowego Boxstera. Już za samą stylistykę auto zebrało mnóstwo pozytywnych recenzji. Pod koniec listopada na targach w Los Angeles producent z Zuffenhausen ma pokazać Caymana.

Przez bardzo długi okres mówiło się, że Porsche Boxster jest autem dla tych, których nie stać na 911. Z drugiej strony Cayman, brat bliźniak Boxstera, różniący się od niego typem nadwozia, często był całkowicie pomijany. Był najbardziej samotnym dzieckiem w obecnej ofercie Porsche.

Teraz może się to zmienić - i to znacząco. Nowy Boxster wygląda tak dobrze, że już samą stylistyką przełamuje wszelkie stereotypy. W przypadku poprzedniej generacji obu aut Cayman był bardzo blisko spokrewniony z tym dwumiejscowym roadsterem i najprawdopodobniej teraz będzie podobnie.

(wizualizacja: WildSpeed)
(wizualizacja: WildSpeed)

Oba auta będą wyposażone w te same części mechaniczne i wszystko wskazuje na to, że w zakresie stylistyki jedyną różnicą będzie dach. Jeśli tak się stanie i wizualizacje przygotowane przez WildSpeed okażą się prawdziwe, samo 911 może czuć się zagrożone.

Nowy Cayman ma być napędzany 265-konną jednostką o pojemności 2,7 l lub 315-konnym motorem 3,4 l. Oczywiście oba silnika to centralnie umieszczone boksery, co zagwarantuje optymalny rozkład mas i w topowej wersji Cayman S z pakietem Sport Chrono i skrzynią PDK zapewni sprint od 0 do 100 km/h w około 4,7 s.

Aż strach pomyśleć, co nowy Cayman R mógłby robić na torze wyścigowym z podstawowym 911 Carrera napędzanym 350-konnym silnikiem. Auto ma zostać zaprezentowane 28 listopada w Los Angeles. Czekamy z niecierpliwością.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Twingo. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Twingo. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy