2013 Porsche 911 GT3 Cup - Giermaziak się ucieszy!

Żarty się skończyły i po oficjalnej premierze Carrery oraz Carrery S, wersji Cabriolet i odmian z napędem na cztery koła, Porsche zabrało się za prawdziwą wściekliznę. Bo jak inaczej określić auto, które zostało stworzone do ekstremalnie szybkiej jazdy na torach wyścigowych. Oto nowe 911 GT3 Cup.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Żarty się skończyły i po oficjalnej premierze Carrery oraz Carrery S, wersji Cabriolet i odmian z napędem na cztery koła, Porsche zabrało się za prawdziwą wściekliznę. Bo jak inaczej określić auto, które zostało stworzone do ekstremalnie szybkiej jazdy na torach wyścigowych. Oto nowe 911 GT3 Cup.

Gdybym miał zrobić listę 10 samochodów, którymi trzeba się przejechać przed śmiercią, Porsche 911 GT3 Cup zajęłoby na niej jedną z czołowych pozycji, zaraz obok Lamborghini Aventador od Underground Racing. W tym wyścigowym Porsche, absolutnie wszystko zrobione jest pod kierowcę.

2013 Porsche 911 GT3 Cup
2013 Porsche 911 GT3 Cup

Według oficjalnej wersji, bazą do stworzenia tego modelu było nowe 911 GT3, które już wkrótce powinno zostać oficjalnie zaprezentowane. W stosunku do poprzedniej generacji, pojazd różni się oczywiście stylistyką, zaczerpniętą z najnowszej Carrery. Odrobinę dłuższy przedni nos z charakterystycznymi reflektorami oraz tylny pas, który w połączeniu z ogromnym skrzydłem i dwiema końcówkami układu wydechowego wygląda fantastycznie.

Oczywiście w porównaniu do seryjnego GT3, auto przeszło szereg poważnych zmian. Całkowicie wybebeszono wnętrze, montując dodatkowe wzmocnienia oraz takie elementy jak wyłącznik instalacji elektrycznej czy pompy paliwa. Kokpit wyposażono w spłaszczoną u dołu kierownicę, cyfrowy wyświetlacz oraz na nowo zaprojektowany fotel kubełkowy, który w niemal każdym możliwym miejscu obity jest miękkim materiałem.

2013 Porsche 911 GT3 Cup
2013 Porsche 911 GT3 Cup

Pod maską pracuje wolnossąca jednostka typu bokser o pojemności 3,8 l, która produkuje 460 KM, o 10 KM więcej od poprzedniej generacji. Całość połączona jest z tylną osią za pośrednictwem sześciostopniowej skrzyni biegów sterowanej łopatkami umieszczonymi przy kierownicy. Swoją drogą szkoda, że nie zwykłym sekwencyjnym drążkiem.

Podobno auto jest łatwiejsze w prowadzeniu, co w przypadku Porsche jest niesamowicie ważne. Przez dobry rozkład mas udało się zniwelować dość charakterystyczne tendencje auta z silnikiem umieszczonym z tyłu oraz tylnym napędem. Porsche 911 GT3 Cup kosztuje 181 200 euro plus podatek VAT. Po raz pierwszy zobaczymy je na torze w Porsche Mobil 1 Supercup w przyszłym roku.

  • 2013 Porsche 911 GT3 Cup
  • 2013 Porsche 911 GT3 Cup
  • 2013 Porsche 911 GT3 Cup
  • 2013 Porsche 911 GT3 Cup
  • 2013 Porsche 911 GT3 Cup
  • 2013 Porsche 911 GT3 Cup
  • 2013 Porsche 911 GT3 Cup
  • 2013 Porsche 911 GT3 Cup
[1/8] 2013 Porsche 911 GT3 Cup Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił