2013 Porsche 911 Carrera 4 i Carrera 4S - oficjalne zdjęcia i specyfikacja [aktualizacja]

Kolejne wersje najnowszej odsłony Porsche 911 są kwestią czasu. Do Sieci przedostały się pierwsze zdjęcia i informacje na temat Carrery 4 i Carrery 4S w nadwoziu 991.

2013 Porsche 911 Carrera 4S2013 Porsche 911 Carrera 4S
Piotr Ślusarczyk

Kolejne wersje najnowszej odsłony Porsche 911 są kwestią czasu. Do Sieci przedostały się pierwsze zdjęcia i informacje na temat Carrery 4 i Carrery 4S w nadwoziu 991.

Podobnie jak w przypadku poprzedników najnowsze Porsche 911 z napędem na wszystkie koła od swoich braci z napędzaną jedynie tylną osią odróżniać się będzie stosowną plakietką oraz odblaskowym paskiem łączącym tylne lampy.

Porsche 911 Carrera 4 i 4S oprócz napędu na wszystkie koła otrzymają też pomniejsze zmiany w zawieszeniu. Obie wersje wyposażone zostaną w takie same jednostki napędowe jak zwykła Carrera i Carrera S. Oznacza to, że słabszą Carrerę 4 napędzać będzie 3,4-litrowy bokser o mocy 350 KM i 390 Nm. Mocniejsza odmiana z dopiskiem 4S legitymować się będzie już 400 KM i 440 Nm generowanych przez 3,8-litrowy silnik w układzie bokser.

2013 Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet
2013 Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet

Na pierwszy rzut oka, pomijając napisy na tylnej klapie, słabszą odmianę od mocniejszego brata będzie można odróżnić po końcówkach układu wydechowego. Nowe Porsche 911 Carrera 4 mieć będzie dwie owalne końcówki, podczas gdy Carrera 4S szczycić się będzie czterema okrągłymi.

Pełną specyfikację modeli Porsche powinno ujawnić już wkrótce. Oficjalna premiera aut planowana jest na wrześniowe targi motoryzacyjne w Paryżu. Samochody zadebiutują jednocześnie w odmianach coupé oraz kabriolet.

[aktualizacja 27 sierpnia]

Porsche udostępniło świeżą porcję zdjęć nowych 911 Carrera 4 i Carrera 4S.

Po publikacji zdjęć Porsche udostępniło pełne specyfikacje modeli z systemem napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Czteronapędowe 911 będą miały poszerzone tylne nadkola - po 22 mm z każdej strony. Nowa Carrera 4, mimo większych rozmiarów od poprzednika, będzie od niego o 65 kg lżejsza. Będzie też ekonomiczniejsza od generacji 997 - spalanie zmniejszy się o 16 % i zawrze w zakresie 8,6-9,2 l/100 km w zależności od wersji.

The new 911 Carrera 4 models. Power of Identity.

Producent podał również osiągi aut. Porsche 911 Carrera 4 Coupé przyspieszy do 100 km/h w 4,5 s. Maksymalnie rozpędzi się do 285 km/h. Nieco wolniejszy będzie Cabriolet. Pierwszą setkę osiągnie po 4,7 s a maksymalnie pojedzie o 3 km/h wolniej.

Dla szukających czegoś szybszego czekać będzie odmiana Carrera 4S. Dodatkowe 50 KM polepszy wszystkie wyniki. W wersji Coupé samochód osiągnie pierwsze 100 km/h po 4,1 s. Maksymalnie rozpędzi się do 299 km/h. Również w przypadku mocniejszej wersji, Cabriolet będzie nieco wolniejszy. Jego wyniki to 4,3 s do 100 km/h i 296 km/h prędkości maksymalnej.

Obie odmiany mogą być wyposażone w 7-biegową manualną skrzynię biegów lub dwusprzęgłową przekładnię PDK. Zarówno do Carrery 4, jak i Carrery 4S będzie można dokupić pakiet Sport Chrono oraz zsuwany szklany dach. Po dokupieniu ostatniej opcji nowa 911 będzie wyglądać podobnie do modelu Targa za czasów generacji 993.

Na niemieckim rynku nowe Porsche 911 Carrera 4 kosztować będzie 97 557 euro (prawie 400 000 zł). Mocniejszego brata wyceniono już na 112 313 euro (prawie 460 000 zł). Odmiany ze składanym dachem będą droższe - odpowiednio 110 290 euro (ok. 450 000 zł) w przypadku 350-konnej 911 oraz 125 046 euro ( ok. 510 000 zł) za Carrerę 4S Cabriolet.

  • 2013 Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet
  • 2013 Porsche 911 Carrera 4S i Carrera 4
  • 2013 Porsche 911 Carrera 4S
  • Obraz
  • Obraz
  • 2013 Porsche 911 Carrera 4S
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/20] 2013 Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet Źródło zdjęć: |

Źródło: CarScoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił