2013 Corvette Stingray - legenda powróciła! [wideo]

O pierwszej w nocy czasu polskiego odbyła się premiera siódmej generacji jednego z najważniejszych aut sportowych świata. Corvette Stingray otrzymała nowy, 6,2-litrowy silnik V8, a na liście wyposażenia znajduje się m.in. 7-stopniowa manualna skrzynia biegów.

Obraz
Piotr Wereszczyński

O pierwszej w nocy czasu polskiego odbyła się premiera siódmej generacji jednego z najważniejszych aut sportowych świata. Corvette Stingray otrzymała nowy, 6,2-litrowy silnik V8, a na liście wyposażenia znajduje się m.in. 7-stopniowa manualna skrzynia biegów.

Miesiące oczekiwań wszystkich fanów motoryzacji wreszcie zostały nagrodzone. Zgodnie z zapowiedzią nową Corvette zaprezentowano tuż przed targami motoryzacyjnymi w Detroit. Dokładnie 50 lat po premierze pierwszego modelu o nazwie Stingray światło dzienne ujrzało auto, które zdaniem producenta ma zapewnić idealny balans między technologią, wyglądem i osiągami.

Obraz

Wygląd samochodu trudno nazwać rewolucyjnym. Choć zyskał charakterystyczny dla nowych Chevroletów pas tylny z dwiema parami czworokątnych świateł, to pozostało wiele nawiązań do poprzednika. Typowe dla Corvette proporcje i olbrzymie, nawet 20-calowe obręcze nie pozostawiają żadnych wątpliwości, co to za model. Wyraźnie widać wysiłki projektantów i inżynierów, mające uczynić z tego auta skuteczną maszynę torową. Wloty powietrza na tylnych błotnikach, niewielki spoiler i głębokie przetłoczenie na masce mają pomóc w osiąganiu dobrych czasów okrążeń.

Prezentowana na targach podstawowa odmiana Corvette Stingray jest napędzana przez nowy silnik LT1, który ma moc 450 KM i moment obrotowy 610 Nm, tradycyjnie przenoszony na tylne koła. Chevrolet pozostał wierny tradycji i zamontował 6-biegową ręczną skrzynię biegów, która na życzenie klienta może zostać zastąpiona automatem lub nową, 7-biegową skrzynią manualną. W przypadku ostatniej przekładni wykorzystano system Active Rev Matching, który utrzymuje wysokie obroty podczas zmiany biegu.

Obraz

Zastosowanie włókna węglowego i nowa rama ze stopów aluminium pozwoliły na obniżenie masy i poprawę własności trakcyjnych. Jak zapewnia producent, auto osiąga pierwszą setkę w mniej niż 4 sekundy, a przy pokonywaniu zakrętów przeciążenia przekraczają 1 g. Co ciekawe, średnie spalanie w cyklu EPA ma wynieść poniżej 9 l/100 km. Zgodnie z powszechnie panującą modą kierowca będzie mocno wspomagany przez komputer. W nowej Corvette zastosowano takie systemy, jak kontrola startu, zawieszenie o zmiennej charakterystyce czy system odłączania cylindrów.

Wyposażenie obejmuje układ Driver Mode Selector, który wpływa na 12 różnych parametrów auta. Kierowca ma do wyboru jeden z 5 trybów pracy. W ofercie nowej Corvette znajdzie się także pakiet Z51, który ma poprawić zachowanie auta na torze. W jego skład wchodzą m.in. sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, sucha miska olejowa oraz układ chłodzenia dla dyferencjału i skrzyni biegów. Z zewnątrz samochód będzie się wyróżniał pakietem aerodynamicznym.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/58] Źródło zdjęć: |

Źródło: GM

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej