2013 Caterham 620 R – 315 KM z 2-litrowego silnika

Caterham 620 R to następca modelu R500. Topowy samochód z gamy brytyjskiej marki oficjalnie zadebiutuje podczas Festiwalu Prędkości Goodwood, który rusza 11 lipca.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Jeśli nie spodobały Wam się wiadomości o planach Caterhama dot. budowy crossovera na podzespołach Renault, to poniższa informacja zapewne Was ucieszy. 620 R pod względem konstrukcji bardzo przypomina pozostałe auta oferowane przez firmę. Wciąż jest to samochód wyglądający niczym podrasowany Lotus Seven, przeznaczony głównie do zabawy na torze.

Do napędu 620 R służy silnik Ford Duratec o pojemności 2,0 l. Caterham wycisnął z jednostki 315 KM (232 kW). Maksymalna moc jest dostępna przy 7700 obr./min, a maksymalny moment obrotowy (296 Nm) przy 7350 obr./min.

Auto przyspiesza od 0 do 96 km/h (od 0 do 60 mph) w 2,79 s i może rozwinąć prędkość 250 km/h. Nie wiadomo, ile będzie ważyło. Superlight R500 ma masę własną 506 kg.

Obraz

Caterham 620 R jest wyposażony w wyścigowy układ chłodzący oraz nos, którego konstrukcja poprawia przepływ powietrza. Auto ma z tyłu zawieszenie De Dion. Jeździ na 13-calowych felgach z oponami Avon ZZR.

We wnętrzu znajdują się panele z włókna węglowego, ergonomiczny lewarek zmiany biegów oraz instrumenty, kierownica i fotele dostosowane do wyczynu.

Caterham wycenił swoje nowe dzieło na 49 995 funtów (ok. 250 000 zł). 620R będzie więc droższy od poprzednika o 7500 funtów (ok. 37 500 zł). Poza wersją R w ofercie w późniejszym terminie będzie też nieco łagodniejsza odmiana S. Producent już przyjmuje zamówienia na model 620.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |

Źródło: CaterhamWCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam