2013 Audi R8 - dziesiątka z plusem [wideo]

Po ponad roku oczekiwania i dokładnej analizie wszystkich zdjęć szpiegowskich Audi wreszcie zlitowało się nad miłośnikami modelu R8 i zaprezentowało jego poliftingową odsłonę. Poza zmianami stylistycznymi do gamy modelowej dołączyła także nowa, mocniejsza wersja.

2013 Audi R82013 Audi R8
Bartosz Pokrzywiński

Po ponad roku oczekiwania i dokładnej analizie wszystkich zdjęć szpiegowskich Audi wreszcie zlitowało się nad miłośnikami modelu R8 i zaprezentowało jego poliftingową odsłonę. Poza zmianami stylistycznymi do gamy modelowej dołączyła także nowa, mocniejsza wersja.

Na pierwszy rzut oka wydawać się może, że producent z Ingolstadt zmienił jedynie przednie oraz tylne lampy, chcąc postraszyć Porsche diodami LED, które w nocy muszą prezentować się bardzo agresywnie. Po dłuższej chwili na jaw wychodzi coraz więcej zmian.

Doszły LED-y, które są teraz standardem w każdej wersji. Poza nimi zmienił się także przedni grill, przestylizowano zderzaki, wloty powietrza oraz progi. Z tyłu R8 wyposażono w nowe logo i podobne zmiany jak z przodu – światła, zderzak, dysze wylotowe.

2013 Audi R8
2013 Audi R8

Skoro już o wyglądzie mowa, warto zajrzeć do środka. Tutaj jeszcze mniej zauważalne, ale jakże wyśmienicie prezentujące się drobiazgi. Poza kilkoma detalami zmieniły się np. łopatki do zmiany biegów umieszczone za kołem kierownicy, a do oferty dołączyła pikowana skórzana tapicerka nappa.

Teraz najciekawsze, czyli to, czego nie widać na pierwszy rzut oka, a od czego zależą osiągi auta. Podstawowe jednostki napędowe pozostały wprawdzie bez zmian, czyli V8 o pojemności 4,2 l nadal produkuje 430 KM i 430 Nm momentu obrotowego, a V10 5,2 l 525 KM oraz 530 Nm, jednak zmieniło się bardzo ważne ogniwo pomiędzy silnikiem a kołami.

2013 Audi R8
2013 Audi R8

Sześciobiegową przekładnię R Tronic zastąpiła siedmiostopniowa dwusprzęgłowa skrzynia S Tronic, dzięki czemu moc będzie efektywniej wykorzystywana, a emisja CO2 spadnie o 22 g/km. Według Audi przyspieszenie od 0 do 100 km/h skróciło się średnio o 0,3 s.

Audi R8 V8 Coupé z przekładnią S Tronic przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 s i rozpędza się do 300 km/h, a R8 V10 na ten sam sprint potrzebuje 3,6 s, a po dłuższej chwili jest w stanie rozpędzić się do 314 km/h.

2013 Audi R8
2013 Audi R8

W nowym modelu zmieniono także tarcze hamulcowe w ramach strategii „wave”, dzięki czemu udało się obniżyć ich masę o około 2 kg. Auto jeździ na 18-calowych obręczach wciśniętych w opony 235/40 z przodu oraz 285/35 z tyłu lub, w przypadku V10, 19-calowe felgi w oponach 235/35 z przodu i 295/30 z tyłu.

Nowością w ofercie jest model V10 Plus. Ma on niejako zastąpić wersję GT, której wyprodukowano tylko 333 egzemplarze. V10 o pojemności 5,2 l zostało podkręcone do 550 KM i 540 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu na przyspieszenie do pierwszej setki auto potrzebuje 3,5 s i jest w stanie pomknąć nawet 317 km/h. W przypadku sześciobiegowej manualnej skrzyni, która także dostępna będzie w każdej wersji, prędkość maksymalna jest większa o 2 km/h.

2013 Audi R8
2013 Audi R8

Dzięki zastosowaniu kubełkowych siedzeń z ultralekkich materiałów, zredukowaniu masy elementów wykończenia, zamontowaniu lżejszych felg oraz ceramicznych hamulców V10 Plus waży 1570 kg, czyli jest zaledwie o 10 kg cięższa od standardowego R8 V8 Coupé.

Do europejskich salonów nowe R8 trafi pod koniec tego roku, a oficjalnie będzie można zobaczyć je na targach w Paryżu, gdzie najprawdopodobniej ujrzymy też odmianę napędzaną silnikiem elektrycznym. Klienci w Stanach Zjednoczonych będą musieli poczekać do pierwszego kwartału 2013.

Ceny 2013 Audi R8 w Niemczech:

  • R8 V8 Coupé - 113 500 euro
  • R8 V8 Spyder - 124 800 euro
  • R8 V10 Coupé - 154 600 euro
  • R8 V10 Spyder - 165 900 euro
  • R8 V10 Plus Coupé - 173 200 euro

2013 Audi R8 V10

2013 Audi R8 Spyder

2013 Audi R8 Promo

2013 Audi R8 Coupe

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • 2013 Audi R8
  • 2013 Audi R8
  • Obraz
  • Obraz
  • 2013 Audi R8
  • Obraz
  • 2013 Audi R8
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • 2013 Audi R8
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • 2013 Audi R8
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/38] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.