2013 Audi A3 Sportback g-tron - dodaj gazu [Genewa 2013]

Audi A3 Sportback g-tron to samochód, który może być napędzany benzyną, sprężonym gazem ziemnym lub wytwarzanym przez samo Audi tzw. e-gazem.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Model g-tron to kuzyn hybrydowego Audi A3 Sportback e-tron, które także zostało zaprezentowane w Genewie.

Samochód jest napędzany przerobionym silnikiem 1,4 TFSI, który rozwija moc 110 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym rzędu 200 Nm. Audi zmieniło w jednostce głowicę, turbosprężarkę i układ wtryskowy.

Audi A3 Sportback g-tron jest wyposażone w dwa zbiorniki na gaz, które zostały umieszczone pod podłogą bagażnika. Jak podaje producent, każdy z nich jest o 27 kg lżejszy od standardowego baku.

Obraz

Jeden zbiornik może zmieścić 7 kg gazu pod ciśnieniem 200 barów. Elektroniczny regulator automatycznie przełącza zasilanie na benzynę, gdy ciśnienie w baku spada poniżej 10 barów. Ponadto układ dba o to, żeby gaz trafiał do silnika pod niskim ciśnieniem przy małych prędkościach i obciążeniach, a pod wysokim, jeśli potrzebujemy więcej mocy.

Audi A3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11 s i może rozwinąć maksymalną prędkość 190 km/h. Auto zużywa ok. 3,5 kg gazu na 100 km, dzięki czemu na CNG lub e-gazie można przejechać 400 km. Benzyna pozwala zwiększyć zasięg o dodatkowe 900 km. Emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynosi 95 g/km.

Jeszcze słowo o e-gazie. Jest to wytwarzany przez Audi syntetyczny metan. Powstaje w zakładzie w niemieckim mieście Werlte. Do jego produkcji wykorzystuje się wyłącznie energię pozyskaną ze źródeł odnawialnych.

[aktualizacja 6 marca]

Zdjęcia z Genewy, prezentujące Audi A3 Sportback g-tron, znajdziecie w galerii.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/16] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.