2003 Jeep Treo [zapomniane koncepty]

W dzisiejszej części cyklu "Zapomniane koncepty" przyjrzymy się w miarę nowemu i niecodziennemu prototypowi marki Jeep. Oto koncept Treo z 2003 roku.

2003 Jeep Treo2003 Jeep Treo
Arkadiusz Gabrysiak

W dzisiejszej części cyklu "Zapomniane koncepty" przyjrzymy się w miarę nowemu i niecodziennemu prototypowi marki Jeep. Oto koncept Treo z 2003 roku.

Pojazd nie przypomina typowych propozycji Jeepa z tamtego okresu. Futurystyczny Treo miał być kompaktowym pojazdem rekreacyjnym, który nadawałby się idealnie dla młodych ludzi, aktywnie spędzających czas. W zamyśle chodzi tu głównie o fanów kolarstwa górskiego, ponieważ dwa rowery po odkręceniu przedniego koła można było transportować w tylnej części pojazdu. Przednie koła dało się natomiast wrzucić do bagażnika, wraz z resztą bagażu.

Z zewnątrz w oczy rzucają się niewielkie gabaryty konceptu Treo oraz wyraźnie wyeksponowana, charakterystyczna atrapa chłodnicy marki Jeep. Zaakcentowano również wystające poza obrys karoserii nadkola oraz tylne światła wkomponowane w poziome elementy w tylnej części nadwozia.

2003 Jeep Treo
2003 Jeep Treo

We wnętrzu jest miejsce dla 3 pasażerów w układzie 2+1. Ciekawostką była natomiast modułowa budowa kokpitu. Zarówno kierownica, zestaw zegarów, jak i pedały były osobnymi modułami, które można było przesuwać w zależności od przeznaczenia pojazdu na rynek lewo- lub prawostronny.

Pojazd miał być całkowicie elektryczny - za napęd miały odpowiadać dwa motory elektryczne napędzające każdą z osi. Źródłem energii miały być natomiast ogniwa wodorowe.

  • 2003 Jeep Treo
  • 2003 Jeep Treo
  • 2003 Jeep Treo
  • 2003 Jeep Treo
  • 2003 Jeep Treo
  • 2003 Jeep Treo
  • 2003 Jeep Treo
  • 2003 Jeep Treo
  • 2003 Jeep Treo
  • 2003 Jeep Treo
  • 2003 Jeep Treo
  • 2003 Jeep Treo
  • 2003 Jeep Treo
  • 2003 Jeep Treo
  • 2003 Jeep Treo
[1/15] 2003 Jeep Treo Źródło zdjęć: |

Źródło: Serious Wheels

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił