20 tys. zwolnień w Volkswagenie. Jest zgoda na redukcję zatrudnienia

Koncern Volkswagena – największy w Europie gracz rynku motoryzacyjnego – osiągnął porozumienie dotyczące redukcji zatrudnienia. Niemal co czwarta osoba zatrudniona przez VW straci pracę. Obejdzie się jednak bez zwolnień grupowych.

Po aferrze Dieselgate rynek odwrócił się od jednostek wysokoprężnychElektryfikacja to tylko jeden z czynników, zmieniających sytuację producentów aut
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | materiały prasowe
Tomasz Budzik

Do 2030 r. koncern Volkswagena zredukuje zatrudnienie o 20 tys. osób – pisze "Deutsche Welle". Jak poinformował Gunnar Kilian, dyrektor ds. personalnych VW, celem redukcji zatrudnienia jest chęć powrotu do rentowności koncernu w 2029 r. Zrezygnowano z możliwości przeprowadzenia zwolnień grupowych. Akcja ma opierać się na programie wcześniejszych emerytur oraz dobrowolnych odejść związanych z wypłatą odpraw.

Na 20 tys. miejsc pracy jednak się nie skończy. Łącznie koncern chce zwolnić 35 tys. swoich pracowników. Jak informuje DW, Volkswagen od lat boryka się z przerostem zatrudnienia. Nadwyżki mocy produkcyjnych stały się szczególnie widoczne ze względu na niższy od spodziewanego popyt na elektryczne modele niemieckiego producenta. Problemem Volkswagena jest również największy dla tej firmy rynek – Chiny. Cenione tam przez lata niemieckie marki tracą teraz na rzecz rodzimych producentów z Państwa Środka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy C‑HR, teraz z plusem. Toyota pokazała kolejną wersję hitu

W Europie sytuacji Volkswagena nie ratuje nawet wzrost zainteresowania samochodami spalinowymi. Jak informuje DW, w fabrykach produkujących Tiguana czy Golfa ostatnio konieczne było uruchomienie pracy na trzecią zmianę. W punktu widzenia dalekosiężnego planowania to jednak tylko chwilowy trend, a w konsekwencji unijnego zakazu sprzedaży spalinowych samochodów po 2035 r. niedługo należy spodziewać się spadku zainteresowania autami z tradycyjnym napędem.

Jak informuje DW, niebawem koncern Volkswagena może zdecydować się na czterodniowy tydzień pracy – przynajmniej w niektórych zakładach. Na przykład w 2027 r. produkcja Golfa ma zostać przeniesiona z Wolfsburga do Meksyku. W niemieckim zakładzie, po przekształceniu fabryki, powstawać ma elektryczny odpowiednik Golfa. Wiadomo już jednak, że jego produkcja wystartuje z opóźnieniem. Może więc doprowadzić to do powstania nadwyżki produkcyjnej.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach