1999 Sbarro Foliatec Millenium Roadster [zapomniane koncepty]

Projekty Sbarro są z pewnością unikatowe. Dziś w naszym cyklu Zapomniane Koncepty przyjrzymy się jedynemu w swoim rodzaju roadsterowi, który powstał na bazie Volkswagena Golfa IV generacji.

1999 Sbarro Foliatec Millenium Roadster1999 Sbarro Foliatec Millenium Roadster
Arkadiusz Gabrysiak

Projekty Sbarro są z pewnością unikatowe. Dziś w naszym cyklu Zapomniane Koncepty przyjrzymy się jedynemu w swoim rodzaju roadsterowi, który powstał na bazie Volkswagena Golfa IV generacji.

Samochód nazwano Sbarro Foliatec Millenium Roadster, aby uczcić nadchodzący wówczas rok 2000. Projekt powstał dla właściciela firmy Foliatec - Michaela Böhma. Foliatec to jeden z większych producentów akcesoriów samochodowych. Nic więc dziwnego, że przy jego budowie wykorzystano wiele produktów Foliatec, a gotowy samochód promował akcesoria tej firmy na różnych imprezach.

Pierwsze, co rzuca się w oczy, to oczywiście dwuosobowe, bardzo niskie nadwozie oraz brak jakichkolwiek szyb. Franco Sbarro postawił na niewielkie, otwierane do góry drzwi, nowy body kit z agresywnym zderzakiem przednim oraz zupełnie przestylizowany tył pojazdu. Całość wygląda nietuzinkowo.

1999 Sbarro Foliatec Millenium Roadster
1999 Sbarro Foliatec Millenium Roadster

Pod maską bez większych zmian - trafił tam 1,8-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy generujący 150 KM. Moc przekazywana jest oczywiście na koła przednie. Warto wspomnieć, że powstał jedynie jeden egzemplarz tego nietypowego samochodu.

  • 1999 Sbarro Foliatec Millenium Roadster
  • 1999 Sbarro Foliatec Millenium Roadster
  • 1999 Sbarro Foliatec Millenium Roadster
  • 1999 Sbarro Foliatec Millenium Roadster
  • 1999 Sbarro Foliatec Millenium Roadster
  • 1999 Sbarro Foliatec Millenium Roadster
  • 1999 Sbarro Foliatec Millenium Roadster
  • 1999 Sbarro Foliatec Millenium Roadster
  • 1999 Sbarro Foliatec Millenium Roadster
  • 1999 Sbarro Foliatec Millenium Roadster
[1/10] 1999 Sbarro Foliatec Millenium Roadster Źródło zdjęć: |

Źródło: Sbarro

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił