1999 Mitsubishi SSU [zapomniane koncepty]

Mitsubishi w 1999 roku zademonstrowało oryginalny koncept sportowego SUVa. Pojazd ten został w całości zaprojektowany i zbudowany przez amerykańskie centrum badań i rozwoju Mitsubishi. Nic więc dziwnego, że pojazd zadebiutował na salonie samochodowym w Detroit.

1999 Mitsubishi SSU1999 Mitsubishi SSU
Arkadiusz Gabrysiak

Mitsubishi w 1999 roku zademonstrowało oryginalny koncept sportowego SUVa. Pojazd ten został w całości zaprojektowany i zbudowany przez amerykańskie centrum badań i rozwoju Mitsubishi. Nic więc dziwnego, że pojazd zadebiutował na salonie samochodowym w Detroit.

SSU to skrót od Super Sport Utility i chyba to sformułowanie najlepiej charakteryzuje ten ciekawy model koncepcyjny. Pojazd w ekstremalny sposób miał łączyć cechy szybkiego i zwrotnego samochodu sportowego z przestronnością pojazdu klasy SUV. W swoim oficjalnym oświadczeniu Mitsubishi porównywało prototyp SSU do samochodu rajdowego dla 5 osób i całego ich bagażu.

To odważne stwierdzenie miało jednak swoje uzasadnienie. Sporych rozmiarów samochód wyposażono w 2,5-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik w układzie V6, który generował 310 KM. Moc ta była przekazywana na wszystkie 4 koła przy pomocy 5-biegowej przekładni automatycznej z opcją ręcznej zmiany przełożeń. Mitsubishi mające sporo doświadczenia w rajdach, wyposażyło koncept SSU w zawieszenie, które technologicznie było spokrewnione z tym stosowanym w samochodach rajdowych.

Pod względem stylistycznym natomiast postawiono na oryginalność. Wyrazisty pas przedni samochodu z przesuniętymi ku osi środka pojazdu reflektorami wykonanymi w technologii LED wygląda trochę dziwnie, jednak patrząc na całą, muskularną bryłę samochodu z małymi oknami możemy śmiało powiedzieć, że nietypowy pojazd stojący na 20-calowych felgach aluminiowych rzuca się w oczy.

1999 Mitsubishi SSU
1999 Mitsubishi SSU

Uwagę zwracają także drzwi pojazdu - tylna para otwiera się w stronę przeciwną do kierunku jazdy, co w połączeniu z brakiem słupka środkowego ułatwiało dostęp do wnętrza. W środku zdecydowano się natomiast na czarno-czerwone połączenie koloru, które z aluminiowymi akcentami i lśniącymi elementami deski rozdzielczej prezentuje się bardzo efektownie.

  • 1999 Mitsubishi SSU
  • 1999 Mitsubishi SSU
  • 1999 Mitsubishi SSU
  • 1999 Mitsubishi SSU
  • 1999 Mitsubishi SSU
  • 1999 Mitsubishi SSU
  • Mitsubishi SSU
[1/7] 1999 Mitsubishi SSU Źródło zdjęć: |

Źródło: Car stylingConceptcarz

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił