1997 Honda J-VX [zapomniane koncepty]

W 1997 roku na salonie samochodowym w Tokio Honda po raz pierwszy zaprezentowała technologię hybrydową IMA, czyli niewielki motor benzynowy połączony z silnikiem elektrycznym, która do dzisiaj używana jest w samochodach tego japońskiego producenta. A jej początkiem był koncepcyjny model o nazwie kodowej J-VX.

1997 Honda J-VX1997 Honda J-VX
Arkadiusz Gabrysiak

W 1997 roku na salonie samochodowym w Tokio Honda po raz pierwszy zaprezentowała technologię hybrydową IMA, czyli niewielki motor benzynowy połączony z silnikiem elektrycznym, która do dzisiaj używana jest w samochodach tego japońskiego producenta. A jej początkiem był koncepcyjny model o nazwie kodowej J-VX.

Prezentowany prototyp prezentuje się bardzo dobrze. Sportowe, trzydrzwiowe i bardzo lekkie nadwozie mogło pomieścić 4 osoby w układzie 2+2. Niestety na bagaż nie zostawało już wtedy zbyt wiele miejsca. Pod względem stylistycznym uwagę zwraca agresywny pas przedni z trójkątnymi reflektorami, szklany dach oraz masywny tył uwieńczony ciekawie wkomponowanymi światłami i centralnie umieszczonymi końcówkami wydechu.

HONDA J-VX CONCEPT
HONDA J-VX CONCEPT

Wnętrze pojazdu pasowało do jaskrawo-zielonego lakieru, jednak zdecydowano się tutaj także na kontrastujące, fioletowe barwy. Niewielka deska rozdzielcza posiadała wszystkie potrzebne wskaźniki, a w przednim rzędzie siedzeń zainstalowane fotele kubełkowe. Ponadto Honda zastosowała tutaj specjalne pasy bezpieczeństwa, które pełniły rolę specyficznych poduszek powietrznych.

Agresywna sylwetka nie współgrała jednak z jednostką napędową. Jak już wspomniałem we wstępie, prototyp J-VX wyposażono w hybrydowe źródło napędu składające się z 1,0-litrowego, 3-cylindrowego silnika benzynowego VTEC i motoru elektrycznego. Dzięki temu samochód potrzebował jedynie około 3,3 litra benzyny na 100 km i charakteryzował się bardzo niską emisją dwutlenku węgla.

Honda J-VX
Honda J-VX

Koncept J-VX był bazą do stworzenia kolejnego prototypu o nazwie VV, który po paru modyfikacjach, pod koniec 1999 roku, przekształcono w produkcyjną odsłonę Hondy Insight pierwszej generacji. Jednak sądzę, że wielu z Was dostrzeże tutaj także wiele podobieństw do modelu CR-Z, którego zarówno sylwetka, jak i zastosowana technologia zdaje się potwierdzać fakt, że to właśnie konceptem J-VX inspirowali się projektanci tworzący Hondę CR-Z.

  • 1997 Honda J-VX
  • 1997 Honda J-VX
  • 1997 Honda J-VX
  • HONDA J-VX CONCEPT
  • Honda J-VX
[1/5] 1997 Honda J-VX Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa