1994 I.DE.A Lampo [zapomniane koncepty]

Fiat Punto to model produkowany od 1993 roku. Rok później włoski producent poprosił znane studia projektowe o swoją interpretację popularnego hatchbacka. Całe wydarzenie ochrzczono mianem Puntoramy, a jednym z jej eksponatów podczas salonu samochodowego w Turynie była kreacja instytutu I.DE.A o nazwie Lampo.

1994 I.DE.A Lampo1994 I.DE.A Lampo
Arkadiusz Gabrysiak

Fiat Punto to model produkowany od 1993 roku. Rok później włoski producent poprosił znane studia projektowe o swoją interpretację popularnego hatchbacka. Całe wydarzenie ochrzczono mianem Puntoramy, a jednym z jej eksponatów podczas salonu samochodowego w Turynie była kreacja instytutu I.DE.A o nazwie Lampo.

Z tej okazji powstał także m.in. Fiat Punto Racer, o którym mogliście już przeczytać w jednym z wcześniejszych odcinków serii Zapomniane Koncepty.

Jak możecie zauważyć na dołączonych wizualizacjach i zdjęciach – pojazd z zewnątrz ma niewiele wspólnego z modelem Punto. Projektanci z włoskiego studia zdecydowali się stworzyć usportowionego, 3-drzwiowego hatchbacka o opadającej linii nadwozia z minimalnym zwisem tylnym. Przód samochodu z wyrazistą maską i ciekawie zaaranżowanymi reflektorami prezentuje się bardzo oryginalnie. Na uwagę zasługują także przetłoczenia w tylnej części samochodu oraz specyficzna listwa świetlna, będąca ozdobą pasa tylnego.

1994 I.DE.A Lampo
1994 I.DE.A Lampo

Koncept Lampo jest nieznacznie większy od seryjnej odmiany Punto – mierzy 3870 mm długości i 1720 mm szerokości. Jest przy tym nieco niższy – 1270 mm, dzięki czemu sylwetka pojazdu prezentuje się bardzo dynamicznie. Całe nadwozie zostało wykonane z aluminium w celu obniżenia masy.

  • 1994 I.DE.A Lampo
  • 1994 I.DE.A Lampo
  • 1994 I.DE.A Lampo
  • 1994 I.DE.A Lampo
  • 1994 I.DE.A Lampo
[1/5] 1994 I.DE.A Lampo Źródło zdjęć: |

Źródło: Car Styling

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił