1994 Bentley Java [zapomniane koncepty]

Dzisiaj przyjrzymy się ekskluzywnemu prototypowi marki Bentley. Jest to model ochrzczony nazwą Java, który zadebiutował na salonie samochodowym w Genewie w 1994 roku. Co ciekawe - pojazd zaprezentowano w odmianie coupé oraz cabrio. Model ten był na tyle ciekawy, że spodobał się pewnej znanej osobistości...

1994 Bentley Java1994 Bentley Java
Arkadiusz Gabrysiak

Dzisiaj przyjrzymy się ekskluzywnemu prototypowi marki Bentley. Jest to model ochrzczony nazwą Java, który zadebiutował na salonie samochodowym w Genewie w 1994 roku. Co ciekawe - pojazd zaprezentowano w odmianie coupé oraz cabrio. Model ten był na tyle ciekawy, że spodobał się pewnej znanej osobistości...

Ale o tym później. Bentley Java to samochód luksusowy, który mógł w bardzo komfortowych warunkach pomieścić 4 osoby. Projektant, Graham Hull, zdecydował się wykorzystać charakterystyczną dla brytyjskiej marki stylistykę, jednak przyprawił ją rzecz jasna nowocześniejszymi akcentami. Pas przedni to klasyczna atrapa chłodnicy oraz sporych rozmiarów reflektory, których kształt - w mojej opinii - mógłby być trochę lepiej dopasowany. Tył samochodu to już klasyczna i charakterystyczna dla eleganckiego coupé/cabrio linia nadwozia.

1994 Bentley Java
1994 Bentley Java

Jak na Bentleya przystało, w obszernym wnętrzu są materiały najwyższej jakości. Jasna, skórzana tapicerka kontrastuje z ciemnym drewnem, które wykorzystano do wykończenia kokpitu samochodu.

Pod maską prototypów Java miał się znaleźć 3,5-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik w układzie V8. Jego moc nie została podana do wiadomości, ale spekuluje się, że mogło to być około 400 KM. Samochód miał przyspieszać do pierwszych 100 km/h w około 5,6-5,8 s. Jest to całkiem niezły wynik, zważywszy na to, że masa Bentleya Java oscylowała w granicach 1800 kg. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, jednak samochód bez problemu miał osiągnąć 270 km/h.

1994 Bentley Java
1994 Bentley Java

Auto nie doczekało się produkcji seryjnej, jednak na tym nie kończy się historia modelu Java. Otóż znany i bogaty kolekcjoner samochodów - sułtan Brunei - w 1994 był w Genewie i koncept Java bardzo mu się spodobał. Na tyle, że postanowił zamówić sobie kilka takich samochodów, które w tajemnicy wyprodukowano i dostarczono Sułtanowi. Poza wersją coupé i cabrio sułtan zamówił także Bentleya Javę w odmianie kombi.

1994 Bentley Java
1994 Bentley Java
  • 1994 Bentley Java
  • 1994 Bentley Java
  • 1994 Bentley Java
  • 1994 Bentley Java
  • 1994 Bentley Java
  • 1994 Bentley Java
[1/6] 1994 Bentley Java Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił