1993 Sbarro Isatis [zapomniane koncepty]

Franco Sbarro to twórca replik, projektant i wynalazca. Jest też założycielem szkoły projektowej w której studenci uczą się sztuki designu, a także budują zaprojektowane przez siebie samochody. Ich wspólna praca wystawiana jest co roku na salonie samochodowym w Genewie. W tym roku było to Sbarro Evoluzione, a w 1993 studenci pod wodzą Franco pokazali model Isatis.

1993 Sbarro Isatis1993 Sbarro Isatis
Arkadiusz Gabrysiak

Franco Sbarro to twórca replik, projektant i wynalazca. Jest też założycielem szkoły projektowej w której studenci uczą się sztuki designu, a także budują zaprojektowane przez siebie samochody. Ich wspólna praca wystawiana jest co roku na salonie samochodowym w Genewie. W tym roku było to Sbarro Evoluzione, a w 1993 studenci pod wodzą Franco pokazali model Isatis.

Na pierwszy rzut oka możemy dostrzec inspirację studentów wyjątkowej szkoły. Ze swoją długą maską i dwuosobową kabiną model ten wzorowany jest na pomysłach z amerykańskiej Corvetty. Jednak Isatis prezentuje się z całą pewnością oryginalnie i niecodziennie.

1993 Sbarro Isatis
1993 Sbarro Isatis

Z przodu w ciekawy sposób zaaranżowano reflektory, które wraz z przednim zderzakiem nadają pojazdowi agresywnego charakteru. Przechodząc dalej możemy napotkać się na charakterystyczne przetłoczenia po bokach oraz stosunkowo niewielką kabinę pasażerską. Uwagę zwracają umieszczone na wysokości wzroku lusterka, których obudowy pełnią także funkcję kierunkowskazów.

Masywny tył pojazdu został uwieńczony dwiema centralnie umieszczonymi końcówkami wydechu. Charakterystyczny, "rogaty" pas świateł tylnych przypomina tego z Hondy NSX, jednak ze swoimi fikuśnymi wzorkami staje się kolejnym ekstrawaganckim elementem modelu Isatis.

1993 Sbarro Isatis
1993 Sbarro Isatis

We wnętrzu zdecydowano się na jasną, skórzaną tapicerkę oraz eksperymentalny system zegarów, gdyż zarówno prędkościomierz, jak i obrotomierz umiejscowiono w centralnym miejscu koła kierownicy.

Od strony technicznej warto wspomnieć o wynalazku Franca Sbarro. Podwozie pojazdu z silnikiem, skrzynią biegów, kołami i zawieszeniem zostało połączone z nadwoziem przy pomocy hydraulicznych elementów, co miało zapewniać komfort podróżowania, bez konieczności rezygnowania z twardego zawieszenia, które z kolei zapewniało odpowiednie właściwości jezdne.

1993 Sbarro Isatis
1993 Sbarro Isatis

Studenci zdecydowali się tutaj na bardzo ciekawą jednostkę napędową, którą zapożyczona z BMW. Był to 5,4-litrowy silnik benzynowy w układzie V12, który generował 326 koni mechanicznych i napędzał tylną oś pojazdu. Niestety nie możemy podać osiągów Sbarro Isatisa, gdyż pomimo zainstalowania ogromnego silnika, nie połączono go w żaden sposób ze skrzynią biegów, przez co samochód pozostał tak naprawdę jedynie ciekawym modelem w skali 1:1. Jako ciekawostkę dodam, iż nazwiska studentów - twórców Isatisa, umieszczono na specjalnej tabliczce przy silniku samochodu.

  • 1993 Sbarro Isatis
  • 1993 Sbarro Isatis
  • 1993 Sbarro Isatis
  • 1993 Sbarro Isatis
  • 1993 Sbarro Isatis
  • 1993 Sbarro Isatis
  • 1993 Sbarro Isatis
  • 1993 Sbarro Isatis
  • 1993 Sbarro Isatis
  • 1993 Sbarro Isatis
  • 1993 Sbarro Isatis
  • 1993 Sbarro Isatis
[1/12] 1993 Sbarro Isatis Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa