1992 Hyundai HCD-I [zapomniane koncepty]

Hyundai w 1992 roku zaprezentował ciekawy prototyp samochodu sportowego, który w tamtych czasach z całą pewnością wzbudzał zainteresowanie. Oto koncepcyjny pojazd HCD-I.

1992 Hyundai HCD-I1992 Hyundai HCD-I
Arkadiusz Gabrysiak

Hyundai w 1992 roku zaprezentował ciekawy prototyp samochodu sportowego, który w tamtych czasach z całą pewnością wzbudzał zainteresowanie. Oto koncepcyjny pojazd HCD-I.

Według koreańskich projektantów, stylistyka prezentowanego konceptu to połączenie stylu retro z nowoczesnością. Nie będziemy się sprzeczać ze zdaniem kreatorów konceptu, ale jedno jest pewne - 2-osobowy pojazd o agresywnym wyglądzie może się podobać. Muskularna i niska sylwetka oraz wyraźnie zarysowane nadkola zdradzają sportowe zapędy niewielkiego pojazdu. Dodatkowym atutem był dach typu targa i elektrycznie sterowana tylna szyba, która chowała się całkowicie w nadwoziu. Dzięki temu Hyundai HCD-I przekształcał się w całkiem przyjemnego roadstera do letnich podróży.

1992 Hyundai HCD-I
1992 Hyundai HCD-I

Pod maską prototypu znalazło się miejsce dla 2,0-litrowego, 16-sto zaworowego silnika benzynowego, który generował 150 KM i napędzał wszystkie 4 koła. Samochód wyposażono także w hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, niezależne zawieszenie przedniej i tylnej osi oraz system ABS i system kontroli trakcji. O odpowiednią przyczepność do podłoża dbały także szerokie opony o dokładnych wymiarach 245/45. Ich miejscem pracy były 17-calowe felgi aluminiowe.

W kolejnych latach Hyundai prezentował kolejne ewolucje tego konceptu, które wyglądały jeszcze lepiej. Szkoda, że model HCD-I nie wszedł do produkcji seryjnej, jednak niektóre elementy jego stylistyki możemy dostrzec w zaprezentowanym kilka lat później Hyundaiu Coupe.

  • 1992 Hyundai HCD-I
  • 1992 Hyundai HCD-I
  • 1992 Hyundai HCD-I
  • 1992 Hyundai HCD-I
[1/4] 1992 Hyundai HCD-I Źródło zdjęć: |

Źródło: Hyundai

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił