1990 Chevrolet Corvette Nivola [zapomniane koncepty]

Ostatnio krążyły plotki, jakoby nowa generacja Corvetty miała silnik umieszczony centralnie. GM zdementował te informacje, jednak w 1990 roku Bertone zaprezentowało prototyp Corvetty, której silnik zainstalowano właśnie za plecami kierowcy i pasażera. Oto nietypowy koncept Corvetty o nazwie Nivola.

1990 Chevrolet Corvette Nivola1990 Chevrolet Corvette Nivola
Arkadiusz Gabrysiak

Ostatnio krążyły plotki, jakoby nowa generacja Corvetty miała silnik umieszczony centralnie. GM zdementował te informacje, jednak w 1990 roku Bertone zaprezentowało prototyp Corvetty, której silnik zainstalowano właśnie za plecami kierowcy i pasażera. Oto nietypowy koncept Corvetty o nazwie Nivola.

Nazwa samochodu pochodzi o nazwiska włoskiego kierowcy wyścigowego - Tazio Nuvolariego - popularnie zwanego Nivola. Jego zamiłowanie do żółtych samochodów zdecydowało także o kolorze prezentowanego prototypu.

1990 Chevrolet Corvette Nivola
1990 Chevrolet Corvette Nivola

Centralnie umieszczony silnik i typowa dla supersamochodów stylistyka nie pozostawiają złudzeń jakiego rodzaju pojazdem miał być koncept Nivola. Niski i aerodynamiczny front pojazdu z otwieranymi reflektorami przechodził w dużą przednią szybę, która wyznaczała początek dwuosobowej kabiny pasażerskiej. Linia boczna wzorowana była na supersamochodach Ferrari czy Lamborghini, gdzie małe okna boczne były ostatnim przystankiem przed w miarę wysoko poprowadzonym konturem części tylnej Nivoli.

Pas tylny wykończono przechodzącą przez całą szerokość nadwozia linią świateł oraz dwiema potężnymi końcówkami wydechu wkomponowanymi w nadwozie. Dzięki zdejmowanemu panelowi dachowemu, prototyp Nivoli w prosty sposób przekształcał się w wersję kabrio. Z ciekawostek warto także wspomnieć, że w drzwiach Nivoli ukryto schowki na podręczny bagaż.

Stylistyka zewnętrzna samochodu zdradzała jego sportowy charakter, jednak czy inżynierowie dogadali się z projektantami? Na całe szczęście tak i w centralnym miejscu zainstalowano 5,7-litrowy silnik w układzie V8 z ówczesnej (C4) Corvetty ZR1, który generował około 380 KM. Warto także wspomnieć, że rozkład masy w koncepcie Nivola wynosił 40% przód/60% tył. Inżynierowie zdecydowali się tutaj także na hydrauliczno-pneumatyczny układ zawieszenia, dzięki czemu jego wysokość można było regulować w przedziale 60 mm.

  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
  • 1990 Chevrolet Corvette Nivola
[1/14] 1990 Chevrolet Corvette Nivola Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny