1988 Lamborghini Genesis [zapomniane koncepty]

Patrząc na powyższe zdjęcie i widząc tytuł wpisu, możecie być lekko zmieszani. Lamborghini i minivan? O co chodzi? Pamiętajmy, że od 1986 roku Lamborghini było w rękach amerykańskiego Chryslera, a więc takie wynalazki miały prawo powstać (jak np. model Portofino). Jednak w prezentowanym prototypie znajduje się także prawdziwie włoski element - 5,2-litrowy silnik w układzie V12 z Lamborghini Countach.

1988 Lamborghini Genesis1988 Lamborghini Genesis
Arkadiusz Gabrysiak

Patrząc na powyższe zdjęcie i widząc tytuł wpisu, możecie być lekko zmieszani. Lamborghini i minivan? O co chodzi? Pamiętajmy, że od 1986 roku Lamborghini było w rękach amerykańskiego Chryslera, a więc takie wynalazki miały prawo powstać (jak np. model Portofino). Jednak w prezentowanym prototypie znajduje się także prawdziwie włoski element - 5,2-litrowy silnik w układzie V12 z Lamborghini Countach.

Koncepcyjny Genesis został zaprojektowany przez włoskie studio Bertone, a po raz pierwszy zaprezentowano go na salonie samochodowym w Turynie w 1988 roku. W zamyśle miał to być ekskluzywny i komfortowy pojazd na długie trasy i nie tylko. W obszernym wnętrzu mogło podróżować 6 osób, a oryginalne fotele można było ustawiać na wiele sposobów.

1988 Lamborghini Genesis
1988 Lamborghini Genesis

Genesis miał futurystyczną i opływową sylwetkę - można wręcz powiedzieć, że był to usportowiony minivan. Pojazd nadawał się idealnie dla tych, którzy chcieli mieć szybie auto i jednocześnie nie rezygnować z wysokiego komfortu podróżowania. Samochód został wyposażony w otwierane do góry drzwi z przodu, które uchylały się wraz z połową przedniej szyby. Z tyłu zdecydowano się na drzwi przesuwne, które ułatwiały wsiadanie do tego nietypowego pojazdu.

Pasażerowie wewnątrz z całą pewnością nie mogli narzekać na widoczność, bo praktycznie cała kabina pasażerska była oszklona. Miejsca w środku także było pod dostatkiem - pojazd mierzył 4475 mm długości i 2000 mm szerokości. Dodatkowo we wnętrzu znalazło się także miejsce dla niewielkiego telewizora, faxu, komputera i telefonu, a więc nietypowe Lamborghini mogło także pełnić funkcję biura na kołach.

1988 Lamborghini Genesis
1988 Lamborghini Genesis

Z przodu umiejscowiono 5,2-litrowy silnik V12 z Countacha, który generował 455 KM. Niestety, moc ta nie była zbyt odczuwalna, ponieważ 3-biegowy automat Chryslera nie radził sobie zbyt dobrze z przekazywaniem mocy na tylną oś Genesisa, który - swoją drogą - także nie był lekki, ponieważ ważył 1800 kg. Jednak mocny motor wystarczał, aby osiągnąć prędkość maksymalną w granicach 250 km/h.

Bertone Genesis for Lamborghini

  • 1988 Lamborghini Genesis
  • 1988 Lamborghini Genesis
  • 1988 Lamborghini Genesis
  • 1988 Lamborghini Genesis
  • 1988 Lamborghini Genesis
  • 1988 Lamborghini Genesis
  • 1988 Lamborghini Genesis
  • 1988 Lamborghini Genesis
  • 1988 Lamborghini Genesis
  • 1988 Lamborghini Genesis
[1/10] 1988 Lamborghini Genesis Źródło zdjęć: |

Źródło: Lambo CarsCar Styling

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa