1987 Sbarro Monster G [zapomniane koncepty]

Franco Sbarro - twórca replik, projektant i wizjoner, który słynął z oryginalnych i niespotykanych pomysłów motoryzacyjnych. Dzisiaj przyjrzymy się kolejnemu niecodziennemu projektowi tej barwnej osobowości. Przed Wami Monster G, czyli pojazd terenowy, w którym zastosowano koła z Boeinga 747!

1987 Sbarro Monster G1987 Sbarro Monster G
Arkadiusz Gabrysiak

Franco Sbarro - twórca replik, projektant i wizjoner, który słynął z oryginalnych i niespotykanych pomysłów motoryzacyjnych. Dzisiaj przyjrzymy się kolejnemu niecodziennemu projektowi tej barwnej osobowości. Przed Wami Monster G, czyli pojazd terenowy, w którym zastosowano koła z Boeinga 747!

Sbarro zaprezentował po raz pierwszy swojego "Potwora G" na salonie samochodowym w Genewie w 1987 roku i jak większość jego projektów - musiał robić wrażenie. Z założenia był to bezkompromisowy samochód terenowy w prawdziwym tego słowa znaczeniu. Pod względem stylistycznym pojazd może nie należy do najpiękniejszych, ale z całą pewnością się wyróżnia.

1987 Sbarro Monster G
1987 Sbarro Monster G

Sbarro zdecydował się w tym przypadku na dwuosobowe nadwozie typu pick-up, w którym na darmo możemy szukać drzwi. Jego elementem charakterystycznym jest wkomponowana w nadwozie klatka bezpieczeństwa oraz wspomniane koła z Boeinga 747. Oczywiście zostały one trochę zmodyfikowane, aby pasowały do samochodu powstałego na bazie Range Rovera. Ich średnica to 20 cali, co w połączeniu z terenowymi oponami firmy Goodyear dawało spory prześwit. Wysokość całego pojazdu to 2,3 metra. Konwencjonalne umieszczenie końcówek wydechu nie przypadło do gustu panu Sbarro i zdecydował się skrócić cały układ, dzięki czemu lśniące wydechy wystają bezpośrednio spod maski Monstera G.

Pod względem mechanicznym pojazd bazował na Range Roverze, a jego nadwozie wykonano w całości z bardzo wytrzymałego i lekkiego kevlaru. Jak na pojazd terenowy przystało, Monster posiadał oczywiście napęd na wszystkie 4 koła, a za źródło napędu posłużył 6,4-litrowy silnik V8 produkcji Mercedesa generujący 350 KM. W 1987 roku jedynym pojazdem terenowym wyposażonym w mocniejszą jednostkę napędową było Lamborghini LM002.

1987 Sbarro Monster G
1987 Sbarro Monster G

Pewnie się zastanawiacie po co projektant postawił tutaj na nadwozie typu pick-up. Otóż z tyłu umieszczono generator i niewielki, ale w pełni funkcjonalny motocykl, który umożliwiał wezwanie pomocy w przypadku awarii lub też utknięcia w trudnym terenie. Należy pamiętać, że w 1987 roku telefony komórkowe nie były jeszcze tak popularne.

  • 1987 Sbarro Monster G
  • 1987 Sbarro Monster G
  • 1987 Sbarro Monster G
  • 1987 Sbarro Monster G
  • 1987 Sbarro Monster G
  • 1987 Sbarro Monster G
  • 1987 Sbarro Monster G
  • 1987 Sbarro Monster G
  • 1987 Sbarro Monster G
  • 1987 Sbarro Monster G
[1/10] 1987 Sbarro Monster G Źródło zdjęć: |

Źródło: SbarroCar StylingAmazo Effect

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił