1987 Nissan MID4-II [zapomniane koncepty]

Dwa lata po premierze konceptu MID4, Nissan zaprezentował jeszcze bardziej zaawansowaną technicznie i stylistycznie ewolucję tego modelu, która przyjęła nazwę MID4-II.

1987 Nissan MID4-II1987 Nissan MID4-II
Arkadiusz Gabrysiak

Dwa lata po premierze konceptu MID4, Nissan zaprezentował jeszcze bardziej zaawansowaną technicznie i stylistycznie ewolucję tego modelu, która przyjęła nazwę MID4-II.

Samochód miał swoją premierę na salonie samochodowym w Tokio i w dużej mierze czerpał z ulepszonych rozwiązań swojego poprzednika. Stylistycznie postanowiono zaokrąglić krawędzie, a cała sylwetka pojazdu nabrała smukłości i charakteru z pogranicza Porsche 959 i Ferrari Testarossy.

1987 Nissan MID4-II
1987 Nissan MID4-II

Tak jak w pierwszym modelu studyjnym, tak i tutaj zdecydowano się na centralnie umieszczoną jednostkę benzynową. Był to 3,0-litrowy,podwójnie turbodoładowany silnik w układzie V6, który generował 330 KM i 380 Nm momentu obrotowego.

Pozwalało to temu ważącemu 1400 kg pojazdowi na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w około 5 sekund. Napęd na wszystkie 4 koła przekazywany był przy pomocy 5-biegowej przekładni manualnej. Tak jak w przypadku pierwszej wersji modelu MID4, tak i tutaj Nissan zdecydował się na system 4 kół skrętnych - HICAS.

1987 Nissan MID4-II
1987 Nissan MID4-II

Jednostka napędowa konceptu MID4-II pod nazwą VG30DETT trafiła do Nissana 300ZX w nadwoziu Z32, gdzie generowała 300 KM.

Niestety Nissan porzucił projekt, gdyż okazał się on zbyt kosztowny. Trochę szkoda, gdyż pojazd zapowiadał się świetnie, a przecież 3 lata później Honda zaryzykowała i wprowadziła na rynek bardzo podobny do Nissana MID4-II model NSX, który jak wiemy okazał się sukcesem.

  • 1987 Nissan MID4-II
  • 1987 Nissan MID4-II
  • 1987 Nissan MID4-II
  • 1987 Nissan MID4-II
  • 1987 Nissan MID4-II
  • 1987 Nissan MID4-II
  • 1987 Nissan MID4-II
  • 1987 Nissan MID4-II
  • 1987 Nissan MID4-II
[1/9] 1987 Nissan MID4-II Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa