1986 Rover CCV [zapomniane koncepty]

W 1986 roku światło dzienne ujrzał prototyp Rovera CCV. Skrót ten oznacza Coupe Concept Vehicle i niewiele brakowało, aby pojazd doczekał się seryjnej produkcji. Ale zacznijmy od początku.

1986 Rover CCV1986 Rover CCV
Arkadiusz Gabrysiak

W 1986 roku światło dzienne ujrzał prototyp Rovera CCV. Skrót ten oznacza Coupe Concept Vehicle i niewiele brakowało, aby pojazd doczekał się seryjnej produkcji. Ale zacznijmy od początku.

Pojazd zadebiutował na salonie samochodowym w Genewie w 1986 roku. Za jego stylistykę odpowiada Roy Axe, którego dzieło z miejsca okrzyknięto sukcesem. I nie ma się co dziwić, ponieważ Rover CCV wyglądał bardzo dobrze jak na połowę lat 80.

Schludne coupé nie raziło wymuszonym futuryzmem, a mogło bez problemu wejść w niezmienionej formie do produkcji seryjnej. Taki też był zamiar twórców tego prototypu: samochód zwiastował serię 800 i bardzo poważnie myślano wtedy, że w ofercie Rovera serii 800 pojawi się coupé. Tak też się stało, jednak dopiero w 1992 roku - po gruntownym faceliftingu serii 800.

Patrząc na ten koncept, możemy bez trudności rozpoznać charakterystyczne cechy rasowego coupé: trójbryłowe nadwozie, długa maska oraz smukłe reflektory. We wnętrzu zdecydowano się na luksusowe wykończenie, skórzane fotele oraz futurystyczną deskę rozdzielczą. W kokpicie znalazło się także miejsce na odtwarzacz płyt CD, co było nowością w tamtym okresie.

1986 Rover CCV
1986 Rover CCV

Pod maską zainstalowano 2,5-litrową jednostkę benzynową w układzie V6, która generowała 175 KM i 217 Nm momentu obrotowego. Miało to pozwalać na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w około 8 s, a prędkość maksymalną oszacowano na 217 km/h.

Niestety, niezdecydowanie kadry managerskiej i słaba sprzedaż Roverów pod marką Sterling w USA przesądziły o porzuceniu tego projektu, który nie dostał zielonego światła do produkcji seryjnej. Jednak - jak wspomniałem już wcześniej - w 1992 roku Rover serii 800 w końcu doczekał się wersji coupé, która w dużej mierze bazowała na koncepcie CCV.

  • 1986 Rover CCV
  • 1986 Rover CCV
  • 1986 Rover CCV
  • 1986 Rover CCV
  • 1986 Rover CCV
  • 1986 Rover CCV
  • 1986 Rover CCV
  • 1986 Rover CCV
  • 1986 Rover CCV
[1/9] 1986 Rover CCV Źródło zdjęć: |

Źródło: Car StylingCarfolio

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów