1979 Volvo Tundra [zapomniane koncepty]

W 1979 roku włoskie studio projektowe Bertone stworzyło kompaktowy samochód dla Volvo. Pojazd nie znalazł jednak uznania w oczach szefostwa szwedzkiej marki. Zainteresował się jednak nim ktoś inny...

1979 Volvo Tundra1979 Volvo Tundra
Arkadiusz Gabrysiak

W 1979 roku włoskie studio projektowe Bertone stworzyło kompaktowy samochód dla Volvo. Pojazd nie znalazł jednak uznania w oczach szefostwa szwedzkiej marki. Zainteresował się jednak nim ktoś inny...

Wróćmy jednak do Volvo i konceptu Tundra. Pojazd bazował oczywiście na innym samochodzie marki Volvo - konkretniej na modelu 343. Trzeba przyznać, że 3-drzwiowy pojazd nie grzeszy pięknością. Ostre krawędzie i niezbyt oryginalna bryła samochodu to elementy charakterystyczne konceptu Tundra. Uwagę zwraca natomiast duża, oszklona powierzchnia i dach pojazdu, który nachodzi na tylne, boczne szyby.

Z przodu możemy natomiast zaobserwować nietypowo umiejscowiony grill przedni, który znajduje się w dolnej, lewej części zderzaka. W koncepcie zastosowano także otwierane do góry światła, które do dzisiaj w wielu starszych modelach mają swoich fanów.

W środku Bertone zdecydowało się na jasne, tradycyjne wnętrze z futurystyczną deską rozdzielczą z cyfrowymi wyświetlaczami.

Jak wspomniałem na początku, Volvo odrzuciło ten projekt, jednak nie umarł on śmiercią naturalną. Bardzo podobną wizję Bertone sprzedało Citroenowi, który stworzył na jej podstawie model BX.

  • 1979 Volvo Tundra
  • 1979 Volvo Tundra
  • 1979 Volvo Tundra
  • 1979 Volvo Tundra
  • 1979 Volvo Tundra
  • 1979 Volvo Tundra
  • 1979 Volvo Tundra
  • 1979 Volvo Tundra
  • 1979 Volvo Tundra
  • 1979 Volvo Tundra
[1/10] 1979 Volvo Tundra Źródło zdjęć: |

Źródło: Car Styling

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa