1974 Ferrari CR 25 [zapomniane koncepty]

Dzisiaj informowaliśmy, że włoskie studio projektowe Pininfarina kończy swoją działalność w obszarze produkcji samochodów, jednak nadal będzie projektować pojazdy. Dzisiaj przyjrzymy się jednemu z nich sprzed lat - oto nietypowe Ferrari CR 25.

1974 Ferrari CR 251974 Ferrari CR 25
Arkadiusz Gabrysiak

Dzisiaj informowaliśmy, że włoskie studio projektowe Pininfarina kończy swoją działalność w obszarze produkcji samochodów, jednak nadal będzie projektować pojazdy. Dzisiaj przyjrzymy się jednemu z nich sprzed lat - oto nietypowe Ferrari CR 25.

Prezentowany samochód jest dziełem Aldo Brovarone i zadebiutował w ojczyźnie Pininfariny - na salonie samochodowym w Turynie w 1974 roku. Jest to opływowe coupe o bardzo smukłej sylwetce. Projektanci chcieli osiągnąć tutaj bardzo niską wartość współczynnika oporu powietrza. W tym celu w aerodynamiczny pas przedni wkomponowano nietypowy zderzak ze zintegrowanym spojlerem.

1974 Ferrari CR 25
1974 Ferrari CR 25

Patrząc z profilu możemy dostrzec w miarę długą linię maski oraz bardzo leniwie opadającą linię dachu, która nadaje pojazdowi sportowemu charakteru. Dzięki tym wszystkim przemyślanym akcentom, współczynnik oporu powietrza Cd ukształtował się na niskim poziomie wynoszącym Cd=0,256. Ciekawym elementem są także hamulce aerodynamiczne, które zainstalowano po bokach w tylnej części pojazdu.

W środku natomiast bez fajerwerków - ascetyczne i średnio wyszukane wnętrze ma już swoje lata i już w momencie powstania nie było z całą pewnością szczytem myśli projektowej. Ferrari CR 25 było najprawdopodobniej jedynie eksperymentem stylistycznym, gdyż żadne dane techniczne nie zostały podane do wiadomości.

  • 1974 Ferrari CR 25
  • 1974 Ferrari CR 25
  • 1974 Ferrari CR 25
  • 1974 Ferrari CR 25
  • 1974 Ferrari CR 25
  • 1974 Ferrari CR 25
  • 1974 Ferrari CR 25
[1/7] 1974 Ferrari CR 25 Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił