1970 Vauxhall SRV [zapomniane koncepty]

Cztery lata po debiucie Vauxhalla XVR, Wayne Cherry wraz ze studiem projektowym tej marki po raz kolejny dali o sobie znać. W 1970 roku w Londynie zaprezentowali koncept o nazwie SRV.

1970 Vauxhall SRV1970 Vauxhall SRV
Arkadiusz Gabrysiak

Cztery lata po debiucie Vauxhalla XVR, Wayne Cherry wraz ze studiem projektowym tej marki po raz kolejny dali o sobie znać. W 1970 roku w Londynie zaprezentowali koncept o nazwie SRV.

Rozwinięcie tego skrótu to Styling Research Vehicle i jak możecie zauważyć - jest on bardziej radykalny od zaprezentowanego 4 lata wcześniej konceptu XVR. W przypadku SRV widać, że nacisk położono na aerodynamikę samochodu.

Widzimy więc tutaj bardzo niskie, mierzące jedynie 105 centymetrów nadwozie oraz długą i płaską część przednią, która w założeniach miała wbijać się w powietrze jak nóż w masło. Co więcej, inżynierowie Vauxhalla wyposażyli koncept SVR w specjalny element na "dziobie" pojazdu, który zmieniając swoje ułożenie poprawiał właściwości aerodynamiczne samochodu.

1970 Vauxhall SRV
1970 Vauxhall SRV

Nadowzie SVR zostało wykonane z tworzywa sztucznego wzmacnianego szkłem (GRP - glass reinforced plastic), a inspirowane było samochodami biorącymi udział w ówczesnej serii wyścigów Le Mans. Samochód posiadał także elektrycznie samopoziomujące się zawieszenie tylne oraz kilka zbiorników paliwa rozmieszczonych w różnych miejscach pojazdu. Specjalna pompa miała przepompowywać paliwo z jednego zbiornika do drugiego w taki sposób, aby poprawić właściwości jezdne samochodu w danym momencie.

Za napęd miała być odpowiedzialna umiejscowiona centralnie jednostka benzynowa o nieznanej mocy, jednak w koncepcie znalazła się jedynie atrapa, więc pojazd nie był zdolny do jazdy.

Długie na ponad 5 metrów nadwozie miało jeszcze jeden sekret - z tyłu znajdowała się dodatkowa para drzwi, która prowadziła wprost do tylnego rzędu siedzeń. Tak, tak - Vauxhall SVR był 4-drzwiowym i 4-osobowym samochodem o wyglądzie pojazdu sportowego.

1970 Vauxhall SRV
1970 Vauxhall SRV

W środku ciekawostka - przednie fotele były przyspawane do kadłuba, a więc nie było możliwości ich regulacji. Kierowca jednak mógł zmieniać położenie kierownicy oraz pedałów, tak aby dopasować je do swojej pozycji. Wszystkie kontrolki znajdowały się natomiast na specjalnym panelu zawieszonym na drzwiach kierowcy.

  • 1970 Vauxhall SRV
  • 1970 Vauxhall SRV
  • 1970 Vauxhall SRV
  • 1970 Vauxhall SRV
  • 1970 Vauxhall SRV
  • 1970 Vauxhall SRV
  • 1970 Vauxhall SRV
  • 1970 Vauxhall SRV
  • 1970 Vauxhall SRV
  • 1970 Vauxhall SRV
[1/10] 1970 Vauxhall SRV Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa