1969 Toyota EX-1 [zapomniane koncepty]

Na salonie samochodowym w Tokio w 1969 roku Toyota zademonstrowała koncept EX-1, który ze swoją sportową sylwetką śmiało mógłby konkurować z ówczesnymi europejskimi samochodami sportowymi.

1969 Toyota EX-11969 Toyota EX-1
Arkadiusz Gabrysiak

Na salonie samochodowym w Tokio w 1969 roku Toyota zademonstrowała koncept EX-1, który ze swoją sportową sylwetką śmiało mógłby konkurować z ówczesnymi europejskimi samochodami sportowymi.

Według japońskich stylistów, pojazd miał nadawać się idealnie do długich podróży z dużymi prędkościami. Z tego też powodu dużą wagę przywiązano tutaj do aerodynamiki. Długa linia maski przechodziła pod łagodnym kątem w przednią szybę, przez którą można dojrzeć dwuosobową kabinę. Nisko opadający kontur dachu z panoramicznym oknem wieńczył lekko zgarbioną sylwetkę, którą zakończono obłym tyłem z dużą szybą i dwiema końcówkami wydechu. Aby poprawić stabilność samochodu przy dużych prędkościach, na górze zainstalowano spoiler, który automatycznie wysuwał się przy większych prędkościach.

1969 Toyota EX-1
1969 Toyota EX-1

Niestety Toyota nie ujawniła informacji jaką jednostkę napędową planowano do tego modelu, jednak jeżeli pojazd miał spisywać się bardzo dobrze w długich podróżach z dużymi prędkościami, to silnik musiał mieć odpowiednią moc.

Wnętrze konceptu EX-1 zaaranżowano w taki sposób, aby kierowca bez najmniejszego problemu miał dostęp do wszystkich przełączników. W długich podróżach miały także pomagać wygodne fotele, w których zarówno kierowca, jak i pasażer mieli nie odczuwać zbytniego zmęczenia.

1969 Toyota EX-1
1969 Toyota EX-1

Koncept niestety nie wszedł do produkcji, jednak rok później Toyota zaprezentowała pierwszą odsłonę modelu Celica, w której można dostrzec kilka nawiązań do prezentowanego prototypu.

  • 1969 Toyota EX-1
  • 1969 Toyota EX-1
  • 1969 Toyota EX-1
  • 1969 Toyota EX-1
  • 1969 Toyota EX-1
  • 1969 Toyota EX-1
  • 1969 Toyota EX-1
  • 1969 Toyota EX-1
  • 1969 Toyota EX-1
[1/9] 1969 Toyota EX-1 Źródło zdjęć: |

Źródło: Motor TrendCar Styling

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił