1969 Abarth 2000 by Pininfarina [zapomniane koncepty]

Projektanci samochodów z lat 60. nie przejmowali się praktycznie żadnymi ograniczeniami. W twórczym procesie powstawania nowego pojazdu nie uczestniczyli księgowi, a na swojej desce kreślarskiej projektanci dzielnie "przelewali" swoje wizje na papier. Oto wizja Abartha 2000 z 1969 roku według projektantów studia Pininfarina.

1969 Abarth 2000 by Pininfarina1969 Abarth 2000 by Pininfarina
Arkadiusz Gabrysiak

Projektanci samochodów z lat 60. nie przejmowali się praktycznie żadnymi ograniczeniami. W twórczym procesie powstawania nowego pojazdu nie uczestniczyli księgowi, a na swojej desce kreślarskiej projektanci dzielnie "przelewali" swoje wizje na papier. Oto wizja Abartha 2000 z 1969 roku według projektantów studia Pininfarina.

Pojazd znany jest także pod dwiema innymi nazwami: Abarth 2000 Coupe Speciale oraz Scorpio, jednak Pininfarina nigdy swojemu projektowi nie nadała oficjalnej nazwy. Co więcej, gdyby miała taką dać - to najprawdopodobniej pojazd nazywałby się Abarth 2000 Testudo, co miało nawiązywać do tylnej części samochodu, która przypominała żółwią skorupę.

Jak większość konceptów z tamtego okresu tak i ten cechuje się bardzo niskim, bo mierzącym niespełna metr, nadwoziem i otwieranym, przeźroczystym kokpitem, który umożliwiał wejście do wnętrza tego samochodu sportowego. W oczy rzuca się także opływowa maska samochodu, dzięki której Abarth 2000 miał mieć bardzo niski współczynnik oporu powietrza.

Tylna część pojazdu przypomina wspomnianą wcześniej skorupę żółwia, a dwa wloty powietrza miały dostatecznie chłodzić centralnie umieszczony silnik.

1969 Abarth 2000 by Pininfarina
1969 Abarth 2000 by Pininfarina

A była to 2,0-litrowa jednostka benzynowa rozwijająca moc około 220 KM, co pozwalało na rozpędzenie tego ważącego jedynie 670 kilogramów samochodu do około 275 km/h. Napęd na tylną oś był przekazywany przy pomocy 5-biegowej przekładni manualnej.

W środku bez szaleństw - raczej tradycyjny i ascetyczny kokpit oraz bardzo mało miejsca dla kierowcy i pasażera, jednak kto by się tym przejmował jadąc takim samochodem. Niestety nikt nim nie pojeździ, gdyż skończyło się jedynie na odważnej wizji i jednym modelu studyjnym.

  • 1969 Abarth 2000 by Pininfarina
  • 1969 Abarth 2000 by Pininfarina
  • 1969 Abarth 2000 by Pininfarina
  • 1969 Abarth 2000 by Pininfarina
  • 1969 Abarth 2000 by Pininfarina
  • 1969 Abarth 2000 by Pininfarina
  • 1969 Abarth 2000 by Pininfarina
  • 1969 Abarth 2000 by Pininfarina
  • 1969 Abarth 2000 by Pininfarina
  • 1969 Abarth 2000 by Pininfarina
  • 1969 Abarth 2000 by Pininfarina
  • 1969 Abarth 2000 by Pininfarina
  • 1969 Abarth 2000 by Pininfarina
[1/13] 1969 Abarth 2000 by Pininfarina Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa