125 ccm na kat. B - zaczęła się walka o klienta

Nowelizacja ustawy o kierujących, która mówi o możliwości prowadzenia jednośladów do 125 ccm przez osoby posiadające kat. B, sprawiła że producenci rozpoczęli walkę o nowych klientów. Jedynym z przykładów jest Yamaha, która wystartowała z programem “Moto Bez Prawka”, który w pięciu krokach ma przeprowadzić “bezboleśnie” klienta przez proces zakupowy pierwszego motocykla.

Na zdjęciu Yamaha MT-125Na zdjęciu Yamaha MT-125
Źródło zdjęć: © fot. Yamaha
Dominika D.

24 sierpnia 2014 r. weszła w życie poprawka do ustawy o kierujących pojazdami, zgodnie z którą do prowadzenia motocykla lub skutera o pojemności do 125 cm3 nie jest wymagane motocyklowe prawo jazdy, a jedynie posiadanie od co najmniej 3 lat prawa jazdy kategorii B. Poprawka ta otwiera drogę do rozpoczęcia przygody z jednośladami ogromnej liczbie osób – zarówno tym, którzy już wcześniej mieli kontakt z motocyklami lub skuterami, ale ograniczeni brakiem prawa jazdy odpowiedniej kategorii nie nabyli własnego sprzętu, jak i osób, które wcześniej w ogóle nie rozważały możliwości korzystania z jednośladów.

Nowy program Yamahy zakłada pomoc przyszłemu użytkownikowi jednośladu o pojemności 125 ccm przejść przez kolejne zadania, takie jak wybór pojazdu, jego finansowanie, ubezpieczenie, dobór odzieży ochronnej oraz szkolenie z zakresu obsługi i prowadzenia własnego pojazdu. Oczywiście chodzi o nic innego, jak wybór jednośladu Yamahy.

Obraz
© fot. Yamaha

Krok pierwszy - wybór pojazdu ma gwarantować fachową pomoc sprzedawców w autoryzowanych salonach, ale również elektroniczny konfigurator, który na podstawie udzielonych pytań zawęzi wybór pojazdów zgodnie z oczekiwaniami klienta. Krok drugi ma obejmować pomoc w optymalnym finansowaniu i ubezpieczeniu sprzętu. Trzeci krok oznacza propozycję gotowych zestawów odzieży ochronnej, które mają być dostępne rzekomo w promocyjnych cenach, w ramach programu. Przedostatni etap - i chyba najciekawszy - to szkolenie w cenie pojazdu. W zależności od tego, czy klient decyduje się na zakup motocykla czy skutera, otrzyma gratis 4 lub 2 godziny szkolenia w szkole w pobliżu jego miejsca zamieszkania. To niewiele, ale zawsze coś niż nic, zwłaszcza jeśli ktoś czuje się niepewnie.

Krok ostatni to opieka Yamahy, czyli m.in. przeglądy okresowe, dobór dodatkowych akcesoriów, ubezpieczenia pojazdu w kolejnych latach eksploatacji, ewentualne naprawy gwarancyjne.

Jeżeli ktoś oczekuje gotowca, to Yamaha mu go bez wątpienia daje. Tylko czy wszyscy zdecydują się na taki konformizm? Jedyne co jest pewne, to fakt, że to dopiero początek lawiny ofert producentów. Nie warto zapominać bowiem, że to rynek wtórny może przeżywać największe oblężenie. Producenci, którym zależy na sprzedaży nowych maszyn muszą zatem przygotowywać bardzo atrakcyjne propozycje dla potencjalnych klientów.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km