10 km/h w centrum miasta. Drastyczne ograniczenie prędkości wprowadzono w życie

Podczas gdy w Polsce trwają debaty nad wprowadzeniem kolejnych, obejmujących coraz większe obszary stref Tempo 30 km/h, hiszpańskie miasto Pontevedra poszło o krok dalej - władze ustanowiły ograniczenie prędkości na poziomie 10 km/h.

Dotychczasowe ograniczenie do 30 km/h wokół historycznego centrum Pontovedra, zostało obniżone do 10 km/h.Dotychczasowe ograniczenie do 30 km/h wokół historycznego centrum Pontovedra, zostało obniżone do 10 km/h.
Źródło zdjęć: © fot. Przemek Swiderski/East News
Filip Buliński

Jak donosi portal Motorpasion, w niewielkim Pontevedra na północnym-zachodzie kraju wprowadzone zostało ograniczenie prędkości do 10 km/h. Zmiana ma przede wszystkim poprawić bezpieczeństwo pieszych. Radny ds. mobilności Demetrio Gomez poinformował że nowe ograniczenie obowiązuje na niektórych ulicach wokół historycznego centrum. Chodzi tu o miejsca gdzie chodnik i ulica są na równym poziomie.

Władze zapowiedziały, że będą na bieżąco monitorować efekty wprowadzonego ograniczenia i nie wykluczają powiększenie strefy ograniczenia prędkości do 10 km/h. Pontevedra jest pierwszym hiszpańskim miastem, które w tak zdecydowany sposób podchodzi do walki o większe bezpieczeństwo uczestników ruchu.

Już w 19 miastach, w tym w Barcelonie, Madrycie, Saragossie czy Maladze, zarządzono ograniczenie prędkości do 30 km/h w centrum, mimo że hiszpański rząd wciąż pracuje nad odgórnym nakazem wprowadzenia takiego przepisu. Kilka dni temu do tego grona dołączyło także Bilbao.

Burmistrz Pontevedry nie od dziś walczy z ograniczeniem ruchu w mieście. Już w 2009 roku zakazano ruchu samochodowego w historycznym centrum , a wiele ulic przekształcono na deptaki. Do tego doszło przeniesienie okolicznych parkingów pod ziemie oraz wprowadzenie strefy Tempo 30 na sąsiednich ulicach. Dzięki temu znacząco spadła tam emisja dwutlenku węgla.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut