1-2-3 dla Volkswagena w Rajdzie Niemiec 2015

Tylko cztery odcinki specjalne i ostateczne rozstrzygnięcia ostatniego dnia Rajdu Niemiec nie przyniosły większych zmian w klasyfikacji generalnej. Kierowcy dziś jechali raczej zachowawczo by utrzymać swoje pozycje.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. VW Motorsport
Marcin Łobodziński

Dotyczy to zarówno ekipy Volkswagena jak i Hyundaia. Niemiecki team dojechał w komplecie na trzech pierwszych pozycjach w kolejności według umiejętności kierowców. Sébastien Ogier dopisał kolejne zwycięstwo do szybko rozrastającego się konta tryumfów i zbliżył się do kolejnego tytułu mistrzowskiego. Swoje pozycje 4. i 5. utrzymały dwa Hyundaie w kolejności Sordo i Neuville. Obaj kierowcy walczyli przez dwa dni, ale wczoraj wieczorem dostali polecenie o zakończeniu tej batalii i zadaniem na dziś było dowiezienie punktów w klasyfikacji producentów. Dzięki odpowiedniej postawie to właśnie Hyundai Motorsport wskoczył na drugie miejsce w tej klasyfikacji zespołowej i wyprzedza o 13 punktów drużynę Citroëna oraz o 23 punkty M-Sport.

Robert Kubica i Maciej Szczepaniak wystartowali dziś do czterech oesów w systemie Rally2. Na Stein&Wein uzyskali 7. czas, a podczas drugiego przejazdu tej próby poprawili się o dwie pozycje. Na pierwszym przejeździe Dhrontal również mieli 7. czas, a na drugim przejeździe będącym jednocześnie próbą Power Stage zajęli 4. miejsce. 3 punkty za Power Stage wywalczył Jari-Matti Latvala, drugi rezultat należał do Meeke’a, a trzeci dla Sordo.

Wyniki Rajdu Niemiec 2015 (nieoficjalne)

Poz.ZałogaSamochódCzas
1.S. Ogier/J.IgrassiaVW Polo WRC3:35:49.5
2.J-M.Latvala/M.AnttilaVW Polo WRC+23,0 s
3.A.Mikkelsen/O.FloeneVW Polo WRC+1:56,6 min
4. D.Sordo/M.MartiHyundai i20 WRC+2:09,3min
5.T.Neuville/N.GilsoulHyundai i20 WRC+2:33,8 min
6.E.Evans/D.BarrittFord Fiesta WRC+2:52,1 min
7.M.Ostberg/J.AnderssonCitroen DS3 WRC+3:12,5 min
8. O.Tanak/R.MolderFord Fiesta WRC+4:26,6 min
9.H.Paddon/J.KennardHyundai i20 WRC+4:46,8 min
10. S.Lefebvre/S.PrevotCitroen DS3 WRC+4:54,5 min
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku