Programy dla małych firm: Kia i Audi

Na zakończenie naszego krótkiego cyklu informującego o programach importerów aut dedykowanych małym firmom postanowiliśmy uzyskać informacje na temat Kia i Audi. Szczególnie przypadek marki segmentu premium jest ciekawy, bowiem kieruje ona oferty teoretycznie do innego adresata niż marki typowo wolumenowe.

Kia cee'd. Fot. Materiały importera.

Kia: Połowa aut do małych firm

Odpowiedzi udzieliła Monika Krzesak, Marketing/PR Assistant Manager w Kia Motors Polska.

Tomasz Czarnecki: Kia posiada program wspierający sprzedaż aut podmiotom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą?
Monika Krzesak: Mamy przygotowaną bogatą ofertę dla przedsiębiorców, również dla mikro i małych firm. Na wybrane modele oferujemy atrakcyjny pakiet serwisowy, leasing zero proc. lub preferencyjne warunki leasingu w BNP Paribas. Ponadto proponujemy programy dedykowane grupom zawodowym, między innymi osobom wykonującym tzw. wolne zawody, rolnikom posiadającym gospodarstwo rolne o określonej powierzchni, duchowieństwu, niepełnosprawnym oraz służbom mundurowym. Również firmy posiadające liczniejszą flotę niż mikro i mali przedsiębiorcy mogą liczyć na atrakcyjną ofertę cenową adekwatną do posiadanej obecnie liczby samochodów.

T.C.: A usługi posprzedażne?
M.K.: Usługi posprzedażne dla jednoosobowych działalności gospodarczych bazują na ofercie pakietów serwisowych na wybrane modele przez 60 000 kilometrów lub cztery lata. Do dyspozycji klientów flotowych oddajemy sieć ponad 80 autoryzowanych punktów serwisowych działających w Flotowym Programie Serwisowym w oparciu o ujednolicone ceny oraz procedury. Nabywcy mogą liczyć na udogodnienia w przyjęciu auta na serwis, a także stałą stawkę roboczogodziny na terenie całego kraju, ujednolicony czas obsługi zgodny w tabelą serwisową, samochód zastępczy na czas naprawy, wydłużony termin płatności. Poza tym ceny części zamiennych kalkulowane są w oparciu o aktualny cennik detaliczny części zamiennych, następnie pomniejszone o upust. Koszt obsługi serwisowej sprawdzamy w Kalkulatorze Serwisowym.

T.C.: Które modele Kia najczęściej są kupowane przez firmy mające do 20 samochodów?
M.K.: Mikro i małe firmy wybierają najczęściej cee’da — model stanowi 1/3 sprzedaży do firm. Za nim znajdują się Sportage i Rio.

T.C.: Jak wielką grupą w wolumenie sprzedaży do firm stanowi sprzedaż do małych firm?
M.K.: Z posiadanych danych wynika, że połowa samochodów sprzedawanych do przedsiębiorstw trafia do małych firm.

Audi: Segment premium elementem prestiżu

Odpowiedzi udzielił Leszek Kempiński, kierownik PR Audi.

Tomasz Czarnecki: Marka premium, za jaką uchodzi Audi, zapewne ma program wspierający sprzedaż aut podmiotom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą?
Leszek Kempiński: Budując swoją ofertę, Audi przykłada dużą uwagę do tego, by była ona atrakcyjna dla mikroprzedsiębiorstw i dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, np. dla osób tzw. wolnych zawodów. Przede wszystkim proponujemy atrakcyjny sposób finansowania, np. klasyczny leasing z rabatami na wybrane modele. Poza tym oczywiście Audi Perfect Lease, forma finansowania, która oprócz wielu innych korzyści, daje przedsiębiorcom niższe raty, bezpłatny pakiet ubezpieczeń dla wybranych modeli, możliwość wymiany samochodu na nowy co 3 lata. Rozwijana przez nas koncepcja użytkowania auta zamiast jego zakupu, okazała się skuteczna i trafiła w oczekiwania klientów biznesowych. Jeśli chodzi o programy dla wybranych grup zawodowych, to są one dostępne standardowo przez cały rok. Koniec roku przynosi również ciekawą ofertę wyprzedażową bieżącego rocznika, w której wybrane modele można nabyć z bezpłatnym pakietem ubezpieczeń.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

T.C.: Do tego dochodzą usługi posprzedażne.
L.K.: Podstawą programu serwisowego skierowanego do wszystkich klientów korzystających z oferty finansowej Audi Finance jest bezpłatny pakiet przeglądów, który w podstawowej formie pokrywa koszty przeglądów gwarancyjnych przez 3 lata, maksymalnie 90 000 km przebiegu. Jego rozwinięcie to pakiet przeglądów Audi Plus, gdzie przy niskiej, miesięcznej opłacie, można cieszyć się serwisem Audi w okresie do 5 lat i do 150 000 km przebiegu.

T.C.: Od razu zapytam o preferencje dla małych firm — użytkujących od 2 do 20 aut.
L.K.: Politykę rabatową związaną ze sprzedażą flotową opieramy głównie na rabatach procentowych na zakup samochodu. Rosną one wraz z posiadaną przez klienta flotą aut marki Audi lub z jego potencjałem zakupowym na dany rok.

T.C.: Które modele spod znaku czterech pierścieni najczęściej są kupowane przez firmy mające do 20 samochodów?
L.K.: W ostatnim czasie zauważamy zmianę trendów w zakupach flotowych. Coraz częściej spotykamy się z firmami, w których jednym z elementów budowy wizerunku całego przedsiębiorstwa czy marki, jest użytkowanie aut z wyższej półki, z segmentu premium. Zdecydowanie modelem najlepiej sprzedającym się flotowo jest Audi Q5. Notujemy jednak również stale rosnący udział modelu Q7 w zakupach przedsiębiorstw – samochód ten został bardzo dobrze przyjęty przez klientów. To świetna prognoza na przyszłość.

T.C.: Jak wielką grupą w wolumenie sprzedaży do firm stanowi sprzedaż do małych firm?
L.K.: Sprzedaż samochodów małym firmom, to znaczący udział naszej sprzedaży flotowej. Wg ostatnich danych — już około 40 proc.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Używany samochód z dieslem – kiedy warto kupić? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać? Używane części, których nie możesz zamontować w swoim aucie Programy dla małych firm: Nissan i Hyundai Programy dla małych firm: Renault i Volkswagen Czy opłaca się kupić samochód z fabryczną instalacją LPG? Analiza propozycji Škody Co to jest bieg jałowy? Oznaczenia i kody tablic rejestracyjnych Co to jest rozrząd? Co to jest pojemność silnika i jak się ją oblicza? Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Co to jest numer VIN? Jak dobrze kupić używane auto z silnikiem Diesla? Konferencje branżowe – czy warto w nich uczestniczyć? Jak nie można parkować samochodu? Tabliczka znamionowa samochodu - jakie są na niej informacje? Odcinkowy pomiar prędkości – jak i gdzie już działa? Koszt rejestracji samochodu Towarzystwo ubezpieczeniowe unika wypłaty odszkodowania – co dalej? Co i dlaczego psuje się w silnikach Diesla? Jazda autostradą to oszczędność? Powierzenie samochodu służbowego pracownikowi Diesel czy benzyna? Generalny przegląd marek [cz. 3] Podwyżki OC i AC – jak obniżyć koszty ubezpieczenia pojazdów [cz.2]

Popularne w tym tygodniu:

Używane części, których nie możesz zamontować w swoim aucie Skutki nieodśnieżenia auta mogą być bardzo kosztowne Czy opłaca się kupić samochód z fabryczną instalacją LPG? Analiza propozycji Opla Używany samochód z dieslem – kiedy warto kupić? Dlaczego silnik Diesla nie chce odpalić zimą? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać?