Programy dla małych firm: Nissan i Hyundai

Na rynku sprzedaży produktów i usług do przedsiębiorstw Hyundai na poważnie zaistniał około 10 lat temu w momencie wprowadzenia modelu i30. Nissan to nowy gracz. Jak w ich przypadku przedstawiają się programy usług sprzedażowych i posprzedażnych małym firmom?

Nissan Qashqai. Fot. Materiały importera.

Nissan: Qashqai liderem sprzedaży do firm

Odpowiedzi udzieliła Iwona Bartosik, odpowiedzialna za sprzedaż flotową Nissana w Polsce.

Tomasz Czarnecki: Nissan posiada program wspierający sprzedaż aut podmiotom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą?
Iwona Bartosik: Sprzedaż aut do firm stanowi ponad polową całkowitego wolumenu. Dostawy do małych i średnich przedsiębiorstw, osób prowadzących jednoosobową działalność są w kręgu zainteresowań większości marek, głownie ze względu na rentowność transakcji. Wychodzimy na rynek  z ofertą atrakcyjnych modeli, głównie crossoverów, które wyróżniają się stylistyką oraz są postrzegane jako dobrej jakości produkty. Dostarczamy pojazdy do klientów, którzy chcą się wyróżniać na ulicy i często traktują samochody jako narzędzie marketingowe. Jesteśmy w stanie przygotować ofertę szytą na miarę potrzeb małego klienta biznesowego, prowadzimy też sezonowe kampanie marketingowe na określone modele, pakiety wyposażenia, itp. Użytkownikom modeli Juke, Qashqai oraz X-trail, wiernym marce, proponujemy rozszerzoną gwarancję. Mamy też w ofercie promocyjne finansowanie: kredyt select, czyli niższe raty z gwarancją odkupu samochodu, kredyt 50 proc./50 proc. oraz leasing.

T.C.: A usługi posprzedażne?
I.B.: W ramach opieki posprzedażnej małym firmom oferujemy specjalne kampanie w zależności od sezonu oraz potrzeb rynku. Podczas przygotowań do zimy proponowane są typowe produkty w nietypowych cenach: opony zimowe, wycieraczki, akumulatory, akcesoria.

T.C.: Które modele Nissana są najczęściej kupowane przez firmy użytkujące do 20 samochodów?
I.B.: Zdecydowanie Qashqai znajduje najwięcej odbiorców wśród firm. Model przez wiele lat wypracował sobie świetną pozycję na rynku, posiada bardzo dobrą wartość odkupu, ciekawą stylistykę, atrakcyjne wyposażenie i wszechstronność. Sprawdza się zarówno w terenie jak i w mieście.

T.C.: Jak wielką grupą w wolumenie sprzedaży do firm stanowi sprzedaż do małych firm?
I.B.: Aktualnie obserwujemy wzrost zainteresowania naszymi produktami ze strony małych firm. Tego rodzaju sprzedaż stanowi minimum 60 proc. całkowitego wolumenu dystrybucji do klienta biznesowego.

Hyundai: W małych firmach dominują auta segmentu B, C i Tucson

Odpowiedzi udzielił Grzegorz Sokalski – Fleet Sales Manager Hyundai Motor Poland.

T.C.: Czy Hyundai ma program wspierający sprzedaż aut podmiotom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą?
Grzegorz Sokalski: Osoby prywatne prowadzące działalność gospodarczą i posiadające REGON, objęte są specjalnym programem zakupu samochodów. Oprócz atrakcyjnego rabatu klienci mogą liczyć na promocyjne finansowanie. Nasze samochody posiadają 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów. Propozycja jest bardzo konkurencyjna i jednoosobowe firmy stanowią duży udział w sprzedaży marki w Polsce.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

T.C.:Rozumiem, że zadbaliście także o usługi posprzedażne?
G.S.: Serwisowy program dla klientów mających jednoosobową działalność gospodarczą obejmuje między innymi przeglądy standardowe w ASO dokonywane zgodnie z harmonogramem opisanym w książce serwisowej — przy wykorzystaniu oryginalnych części zamiennych. Do tego dochodzi wymiana elementów eksploatacyjnych podlegających naturalnemu zużyciu, naprawy w przypadku awarii spowodowanych działaniem czynników wewnętrznych lub uszkodzeń wynikających z działania czynników zewnętrznych.

T.C.: Jakie są preferencje dla firm użytkujących od 2 do 20 aut?
G.S.: Firmy użytkujące od 2 do 20 aut korzystają z pakietu rozwiązań Hyundai for Business. Wspieranie przez naszą markę klientów flotowych nie stanowi nowości. Spowodowane jest faktem, że rynek klientów instytucjonalnych dynamicznie się rozwija i stanowi obecnie ponad 70 proc. sprzedaży wszystkich nowych samochodów na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Program Hyundai for Business stanowi 5 głównych narzędzi wykorzystywanych w codziennej działalności biznesowej. Rabat dla Biznesu to aktualna polityka flotowa, która wspiera przedsiębiorców i grupy zawodowe. Poza tym ubezpieczenie 2,99%, innowacyjne finansowanie — Leasing Hyundai Finance/Hyundai Abonament/Wynajem Hyundai Fleet Lease, program serwisowy Hyundai Business Care plus wspomniane pięć lat gwarancji bez limitu kilometrów.

T.C.: Program usług posprzedażnych.
G.S.: Oparty jest na dwóch filarach. Hyundai Business Offer to między innymi rabat na wszystkie oryginalne części zamienne i materiały eksploatacyjne, preferencyjne stawki roboczogodzin, jednolite normy czasowe producenta, wydłużony czas płatności, bezgotówkowe rozliczenia. Z kolei Hyundai Consierge zapewnia dedykowanego koordynatora, wstępną diagnozę usterki w ciągu 24 godzin, samochód zastępczy udostępniany nieodpłatnie lub po preferencyjnych stawkach, na takich samych warunkach odbiór i zwrot auta w miejscu wskazanym przez klienta, bezpłatne mycie pojazdu po naprawach, fakturę zbiorczą.

T.C.: Które modele Hyundaia najczęściej trafiają do parku maszyn firm mających do 20 samochodów?
G.S.: Trzon sprzedaży Hyundaia do małych firm stanowi segment B i C. Co nas również cieszy, sprzedaż Tucsona coraz mocniej się rozwija i stanowi dziś niemal 40 proc. sprzedaży marki na rynku B2B.

T.C.: Jak wielką grupą w wolumenie sprzedaży do firm Hyundaia stanowi sprzedaż do małych firm?
G.S.: Małe przedsiębiorstwa stanowią blisko 60% udziału w sprzedaży do firm naszej marki.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Jak nie można parkować samochodu? Co to jest numer VIN? Co powinieneś wiedzieć o felgach aluminiowych? Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Prawa i obowiązki policjanta podczas kontroli drogowej Co to jest system start-stop? Jakie awarie ogumienia można naprawić? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać? Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Trójkąt odblaskowy – w jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Wartość rezydualna Superba, Optimy, Mondeo, Talismana, Mazdy 6 Napęd na cztery koła niejedno ma imię Testy bezpieczeństwa, awaryjności, spalania a zakup auta Awarie systemu ABS Co to jest jazda defensywna i jak ją stosować w praktyce? Rodzaje i zasada działania napędów quattro w samochodach Audi Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Wjazd samochodem do lasu - kiedy można, a kiedy nie wolno? Co i dlaczego psuje się w silnikach Diesla? Używany samochód z dieslem – kiedy warto kupić? Używane części, których nie możesz zamontować w swoim aucie Programy dla małych firm: Renault i Volkswagen Czy opłaca się kupić samochód z fabryczną instalacją LPG? Analiza propozycji Škody

Popularne w tym tygodniu:

Jak wybrać mechanika i o co zadbać, oddając mu samochód? Geometria samochodu: kiedy warto ją sprawdzić? Ile kosztuje podstawowy serwis przeciętnego samochodu? Fabryczne instalacje gazowe w Fiatach. Czy to się opłaca? Najlepsze opony do najpopularniejszych samochodów Jak kupić samochód używany - poradnik dla początkującego Assistance z „naprowadzaniem” Ubezpieczenie opon jest tanie, ale czy ma sens?