Programy dla małych firm: Nissan i Hyundai

Na rynku sprzedaży produktów i usług do przedsiębiorstw Hyundai na poważnie zaistniał około 10 lat temu w momencie wprowadzenia modelu i30. Nissan to nowy gracz. Jak w ich przypadku przedstawiają się programy usług sprzedażowych i posprzedażnych małym firmom?

Nissan Qashqai. Fot. Materiały importera.

Nissan: Qashqai liderem sprzedaży do firm

Odpowiedzi udzieliła Iwona Bartosik, odpowiedzialna za sprzedaż flotową Nissana w Polsce.

Tomasz Czarnecki: Nissan posiada program wspierający sprzedaż aut podmiotom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą?
Iwona Bartosik: Sprzedaż aut do firm stanowi ponad polową całkowitego wolumenu. Dostawy do małych i średnich przedsiębiorstw, osób prowadzących jednoosobową działalność są w kręgu zainteresowań większości marek, głownie ze względu na rentowność transakcji. Wychodzimy na rynek  z ofertą atrakcyjnych modeli, głównie crossoverów, które wyróżniają się stylistyką oraz są postrzegane jako dobrej jakości produkty. Dostarczamy pojazdy do klientów, którzy chcą się wyróżniać na ulicy i często traktują samochody jako narzędzie marketingowe. Jesteśmy w stanie przygotować ofertę szytą na miarę potrzeb małego klienta biznesowego, prowadzimy też sezonowe kampanie marketingowe na określone modele, pakiety wyposażenia, itp. Użytkownikom modeli Juke, Qashqai oraz X-trail, wiernym marce, proponujemy rozszerzoną gwarancję. Mamy też w ofercie promocyjne finansowanie: kredyt select, czyli niższe raty z gwarancją odkupu samochodu, kredyt 50 proc./50 proc. oraz leasing.

T.C.: A usługi posprzedażne?
I.B.: W ramach opieki posprzedażnej małym firmom oferujemy specjalne kampanie w zależności od sezonu oraz potrzeb rynku. Podczas przygotowań do zimy proponowane są typowe produkty w nietypowych cenach: opony zimowe, wycieraczki, akumulatory, akcesoria.

T.C.: Które modele Nissana są najczęściej kupowane przez firmy użytkujące do 20 samochodów?
I.B.: Zdecydowanie Qashqai znajduje najwięcej odbiorców wśród firm. Model przez wiele lat wypracował sobie świetną pozycję na rynku, posiada bardzo dobrą wartość odkupu, ciekawą stylistykę, atrakcyjne wyposażenie i wszechstronność. Sprawdza się zarówno w terenie jak i w mieście.

T.C.: Jak wielką grupą w wolumenie sprzedaży do firm stanowi sprzedaż do małych firm?
I.B.: Aktualnie obserwujemy wzrost zainteresowania naszymi produktami ze strony małych firm. Tego rodzaju sprzedaż stanowi minimum 60 proc. całkowitego wolumenu dystrybucji do klienta biznesowego.

Hyundai: W małych firmach dominują auta segmentu B, C i Tucson

Odpowiedzi udzielił Grzegorz Sokalski – Fleet Sales Manager Hyundai Motor Poland.

T.C.: Czy Hyundai ma program wspierający sprzedaż aut podmiotom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą?
Grzegorz Sokalski: Osoby prywatne prowadzące działalność gospodarczą i posiadające REGON, objęte są specjalnym programem zakupu samochodów. Oprócz atrakcyjnego rabatu klienci mogą liczyć na promocyjne finansowanie. Nasze samochody posiadają 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów. Propozycja jest bardzo konkurencyjna i jednoosobowe firmy stanowią duży udział w sprzedaży marki w Polsce.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

T.C.:Rozumiem, że zadbaliście także o usługi posprzedażne?
G.S.: Serwisowy program dla klientów mających jednoosobową działalność gospodarczą obejmuje między innymi przeglądy standardowe w ASO dokonywane zgodnie z harmonogramem opisanym w książce serwisowej — przy wykorzystaniu oryginalnych części zamiennych. Do tego dochodzi wymiana elementów eksploatacyjnych podlegających naturalnemu zużyciu, naprawy w przypadku awarii spowodowanych działaniem czynników wewnętrznych lub uszkodzeń wynikających z działania czynników zewnętrznych.

T.C.: Jakie są preferencje dla firm użytkujących od 2 do 20 aut?
G.S.: Firmy użytkujące od 2 do 20 aut korzystają z pakietu rozwiązań Hyundai for Business. Wspieranie przez naszą markę klientów flotowych nie stanowi nowości. Spowodowane jest faktem, że rynek klientów instytucjonalnych dynamicznie się rozwija i stanowi obecnie ponad 70 proc. sprzedaży wszystkich nowych samochodów na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Program Hyundai for Business stanowi 5 głównych narzędzi wykorzystywanych w codziennej działalności biznesowej. Rabat dla Biznesu to aktualna polityka flotowa, która wspiera przedsiębiorców i grupy zawodowe. Poza tym ubezpieczenie 2,99%, innowacyjne finansowanie — Leasing Hyundai Finance/Hyundai Abonament/Wynajem Hyundai Fleet Lease, program serwisowy Hyundai Business Care plus wspomniane pięć lat gwarancji bez limitu kilometrów.

T.C.: Program usług posprzedażnych.
G.S.: Oparty jest na dwóch filarach. Hyundai Business Offer to między innymi rabat na wszystkie oryginalne części zamienne i materiały eksploatacyjne, preferencyjne stawki roboczogodzin, jednolite normy czasowe producenta, wydłużony czas płatności, bezgotówkowe rozliczenia. Z kolei Hyundai Consierge zapewnia dedykowanego koordynatora, wstępną diagnozę usterki w ciągu 24 godzin, samochód zastępczy udostępniany nieodpłatnie lub po preferencyjnych stawkach, na takich samych warunkach odbiór i zwrot auta w miejscu wskazanym przez klienta, bezpłatne mycie pojazdu po naprawach, fakturę zbiorczą.

T.C.: Które modele Hyundaia najczęściej trafiają do parku maszyn firm mających do 20 samochodów?
G.S.: Trzon sprzedaży Hyundaia do małych firm stanowi segment B i C. Co nas również cieszy, sprzedaż Tucsona coraz mocniej się rozwija i stanowi dziś niemal 40 proc. sprzedaży marki na rynku B2B.

T.C.: Jak wielką grupą w wolumenie sprzedaży do firm Hyundaia stanowi sprzedaż do małych firm?
G.S.: Małe przedsiębiorstwa stanowią blisko 60% udziału w sprzedaży do firm naszej marki.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Diesel czy benzyna? Robimy generalny przegląd marek [cz. 1] Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Kiedy policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny? Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG? Jak się nie rozchorować od klimatyzacji latem? Czy można naprawić lampy LED? Ząbkowanie opon – przyczyny, skutki i zapobieganie Przepisy dotyczące przewożenia ładunków w samochodzie i na nim Jak czytać oznaczenia na szybach samochodowych? Czy warto kupić kilkuletnie, nieużywane opony? Jednoczesna zmiana pasa ruchu – kto ma pierwszeństwo? Jak nie można parkować samochodu? Co to jest numer VIN? Co powinieneś wiedzieć o felgach aluminiowych? Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Prawa i obowiązki policjanta podczas kontroli drogowej Co to jest system start-stop? Jakie awarie ogumienia można naprawić? Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać? Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Trójkąt odblaskowy – w jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Wartość rezydualna Superba, Optimy, Mondeo, Talismana, Mazdy 6

Popularne w tym tygodniu:

Czym grozi utrata samochodu z dokumentami? Problem dotyczy jednej czwartej kierowców Amerykańskie samochody, których nie kupisz w Polsce Zabezpieczenia fabryczne nie wystarczą. Pokazujemy sposób, jak ochronić auto przed korozją Co to jest ubezpieczenie GAP i czy warto je mieć? Pękanie sprężyn zawieszenia to plaga w starszych autach. Kierowcy nawet nie wiedzą o usterce Na to zwróć uwagę, gdy wypożyczasz auto. Nie daj się oszukać Części samochodowe, za które nie warto przepłacać. Oszczędności będą natychmiastowe