Wartość rezydualna Superba, Optimy, Mondeo, Talismana, Mazdy 6

Auta segmentu D można w skrócie opisać jako limuzyny dla ludu. Praktycznie każdy producent aut nastawiony na sprzedaż wolumenową ma tu przedstawiciela i rywalizuje o klienta masowego z nieco bardziej zasobnym portfelem. Opel, Volkswagen, Ford, Toyota, Renault, Peugeot i inni ścigają się więc w zaprojektowaniu jak najciekawszej propozycji.

Mazda 6.

Mazda 6. (Materiały prasowe)

Ten artykuł ma 2 strony:

Co znajdziemy w segmencie D?

Przedstawiciele segmentu aut menedżerskich cechują się dużą przestronnością kabiny, oferują dużo miejsca dla pasażerów z tyłu, a jednocześnie zapewniają ogromne bagażniki. Wyposażone są w niemal wszystkie systemy, które do niedawna były zarezerwowane dla aut wyższych kategorii. Wysokiej klasy tapicerki, adaptacyjne światła LED, wyświetlacze zamiast zegarów, aktywne tempomaty, duże nawigacje, wyświetlacze typu HUD, można tak wymieniać w nieskończoność. Coraz częściej w ofercie gości też napęd na cztery koła, cieszący się zresztą sporym zainteresowaniem.

Tiguan zamiast Passata

Segment D ma swoje jednak problemy. Chyba najbardziej cierpi na zachodzących na naszych oczach przeobrażeniach rynku. Preferencje klientów odnośnie SUV-ów i crossoverów powodują, że segment ten jest z każdej strony atakowany. Niektórzy zamiast Passata wybierają Tiguana, inni preferują Toyotę RAV4 zamiast Avensisa.

Nowa Škoda Superb Combi 2,0 TDI DSG 4×4 (2015) - test, opinia, spalanie, cena

Nowa Škoda Superb zaskoczyła wszystkich (prawdopodobnie łącznie z Volkswagenem) swoją brawurową stylistyką. Czeski producent pokazał auto…

Od kilku już lat obserwujemy powolny spadek sprzedaży pojazdów z nadwoziem typu sedan w segmencie D. Kombi broni się ze względu na swoją większą użyteczność. Ciekawym trendem ostatnich lat jest też coraz większe zainteresowanie skrzyniami automatycznymi. Prawie każdy producent oferuje tu bardzo sprawne i cechujące się dobrymi osiągami skrzynie dwusprzęgłowe.

Zwykle w tym segmencie wyróżniamy dwa rodzaje nadwozia: kombi oraz liftback lub alternatywnie do niego sedan (czasem oferowane są oba razem w jednej ofercie). Z racji większej użyteczności liftbacka (tylna szyba podnoszona) niektórzy producenci zdecydowali się zupełnie zrezygnować z sedana. Ford i Opel mają w ofercie sedana i liftbacka, ale sprzedaż tego ostatniego jest wyraźnie wyższa.

Ford Mondeo Hybrid Titanium — test, opinia, spalanie, cena

W tym roku debiutantami w naszych rękach byli dwaj ważni gracze segmentu D: Ford Mondeo i Volkswagen Passat. Przy pierwszej nadarzającej się okazji oba…

Wymiana modeli

W ostatnich latach w tym segmencie wyraźnie też zmienił się miks sprzedaży. Nie dominują już podstawowe wersje wyposażenia. Wręcz przeciwnie, stanowią one margines. Najpopularniejsze są najbogatsze wersje lub pośrednie — optymalnie wyposażone. Bardzo korzystnie wpływa to na wartości rezydualne modeli w tym segmencie, ponieważ na rynek wrócą auta z wieloma ciekawymi elementami przydatnymi w codziennej jeździe i będą chętnie kupowane przez kolejnych nabywców.

Segment D przeszedł duże zmiany w ciągu ostatnich 2–3 lat. Wielu głównych graczy wymieniło swoje modele, czyniąc je jeszcze bardziej nowoczesnymi, atrakcyjnymi i lepiej wyposażonymi. Wpłynęło to bardzo pozytywnie na prognozowane wartości rezydualnej. Gdy zerkniemy na ranking procentowych wartości rezydualnych, to w pierwszej trójce mamy Mazdę 6, Kię Optimę oraz Volkswagena Passata.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion DSG — test, opinia, spalanie, cena

Mogłoby się wydawać, że obecnie SUV-y są najbardziej uniwersalnymi samochodami na rynku. Oferują przyzwoite właściwości terenowe i przestronne…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Prawa i obowiązki policjanta podczas kontroli drogowej Co to jest system start-stop? Jakie awarie ogumienia można naprawić? Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Trójkąt odblaskowy – w jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Napęd na cztery koła niejedno ma imię Testy bezpieczeństwa, awaryjności, spalania a zakup auta Co to jest jazda defensywna i jak ją stosować w praktyce? Rodzaje i zasada działania napędów quattro w samochodach Audi Najgorsze silniki Diesla, których nie polecamy w samochodach używanych Wjazd samochodem do lasu - kiedy można, a kiedy nie wolno? Tabliczka znamionowa samochodu - jakie są na niej informacje? Co to jest kontrola trakcji (ASR, TC)? Samochód jako wizerunek firmy i benefit dla pracownika [cz.2] Samochód jako wizerunek firmy i benefit dla pracownika [cz.1] Jak rozpoznać awarię wtryskiwacza benzynowego? Sprężarka typu G-Lader – zapomniany wynalazek Prawo jazdy kategorii B – czym można jeździć? Czy sprężyny zawieszenia trzeba wymieniać parami? Jak czytać oznaczenia na szybach samochodowych? Co to jest szpera? Czy amortyzatory trzeba wymieniać parami?

Popularne w tym tygodniu:

Jak można, a jak nie wolno wyprzedzać? Prawa i obowiązki policjanta podczas kontroli drogowej Co to jest system start-stop? Małe silniki Diesla bez koła dwumasowego - najlepsze propozycje [cz.1] O czym musisz przypomnieć mechanikowi podczas przeglądu poza ASO? Sprawca zdarzenia drogowego nie ma polisy OC lub zbiegł - co zrobić? Jakie awarie ogumienia można naprawić? Jak zmienić auto ciężarowe z kratką w samochód osobowy? Czy na pewno wiesz jak korzystać ze świateł samochodu?