BMW, Audi, Mercedes - sprawdzamy wartość rezydualną segmentu premium [cz. 2]

Segment aut luksusowych jest dość szeroki, dlatego omawianie wartości rezydualnych podzieliliśmy na dwie części. Tym razem przeanalizujemy prognozowaną kwotę odsprzedaży po 3 lata od zakupu i 90 000 kilometrów wśród odpowiedników Mercedesów klasy E, S i dużych SUV-ów. Naszym ekspertem jest przedstawiciel firmy Eurotax - Bartłomiej Binkiewicz.

Segment E

Zestawienie w segmencie E prezentuje trzy pojazdy. Omawiana część rynku została zdominowana ostatnimi laty przez BMW serii 5 — zarówno jeśli chodzi o sprzedaż aut nowych, jak też osiąganych wartości na rynku wtórnym. Ale rok 2016 zapowiada się bardzo ciekawie. Na rynek wkracza nowa klasa E od Mercedesa oraz nowe Volvo S i V 90. Oba koncerny mają ogromne apetyty na pozyskanie licznego grona klientów. Obecny ranking może wyglądać nieco inaczej za kilka, kilkanaście tygodni.

Już zresztą to widać analizując poniższe dane. Najlepiej prezentuje się nowa klasa E, na drugim miejscu mamy Volvo S90. Trzecia w zestawieniu jest BMW serii 5, które pod koniec roku również zostanie zmienione na nowy model. Jak widać więc, mimo niewielkiej liczby modeli, rywalizacja obecnie nabrała dynamiki.

SUV Premium

Alternatywę dla segmentu E stanowią między innymi duże SUV-y, mające w dodatku o wiele lepsze wartości rezydualne. Gdy spojrzymy na zestawienie wartości procentowych, pierwsze miejsce zajmuje Volkswagen Touareg, głównie ze względu na dużo niższą wartość katalogową nowego auta. Zaraz za nim BMW X5, niezmiennie osiągający wysokie pozycje w segmencie. Tuż za BMW — długo wyczekiwane przez fanów marki Volvo — XC90, które zostało bardzo dobrze przyjęte w całej Europie. Gdy jednak sprawdzimy ranking w ujęciu kwotowym po 3 latach, to na pierwszej lokacie będzie Mercedes GLE Coupe, na drugiej nowe Audi Q7, a trzecia pozycja należy do BMW X5. Podium nie zaskakuje, znowu „niemiecka” wielka trójka.

Segment F

Na „deser” pozostaje klasa najwyższa. Pojazdy flagowe w ofercie producentów to najwyższy stopień luksusu za również najwyższe pieniądze. Ten segment tradycyjnie należy do wielkiej trójki rodem z kraju naszych zachodnich sąsiadów. Niepodzielnie w ostatnich latach rządzi Mercedes Klasy S, co widać też w oczekiwanych wartościach rezydualnych. Drugie miejsce zajmuje najnowsze w tym zestawieniu BMW serii 7, a na końcu najstarsze Audi A8.

Wartość rezydualna dla pojazdów segmentu E

Źródło: Eurotax, przebieg 90 000 kilometrów przez trzy lata.

Mercedes E 220 d: 195 500 zł — 56,2 proc. — 109 826 zł
Volvo V90 D: 220 400 zł — 54,1 proc. — 119 174 zł
BMW 520d: 204 118 zł — 51,8 proc. — 105 843 zł
Audi A6 2.0 TDI Ultra: 199 700 zł — 50,5 proc. — 100 908 zł

Wartość rezydualna dla pojazdów segmentu SUV premium

Źródło: Eurotax, przebieg 90 000 kilometrów przez trzy lata.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI: 244 390 zł — 57 proc. — 139 272 zł
BMW X5 xDrive30d: 292 200 zł — 56,9 proc. — 166 318 zł
Volvo XC 90 D5 AWD: 273 200 zł — 56,7 proc. — 155 027 zł
Mercedes GLE 350d 4Matic: 321 000 zł — 55,7 proc. — 178 882 zł
Audi Q7 3.0 TDI quattro: 306 900 zł — 54,8 proc. — 168 245 zł
Lexus RX 450h: 299 900 zł — 54,7 proc. — 164 175 zł

Wartość rezydualna dla pojazdów segmentu F

Źródło: Eurotax, przebieg 90 000 kilometrów przez trzy lata.

Mercedes S 350 BlueTec: 424 000 zł — 52,8 proc. — 223 801 zł
Audi A8L 3.0 TDI quattro: 394 300 zł — 50,2 proc. — 197 824 zł
BMW 730Ld xDrive: 442 200 zł — 50,7 proc. — 224 196 zł

W kolejności: auto, cena brana pod uwagę przy obliczaniu wartości rezydualnej przez Eurotax, wartość rezydualna procentowa, wartość rezydualna kwotowa.

Nasz ekspert:

Bartłomiej Binkiewicz (Eurotax)

Kierownik Działu Badania Rynku w firmie Eurotax. Z firmą EurotaxGlass's związany od 2000 roku. Odpowiedzialny za dział przygotowujący produkty do identyfikacji, wyceny oraz prognozy wartości dla pojazdów nowych i używanych na rynku polskim. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Fascynat zarówno czterech, jak i dwóch kółek.

BMW, Audi, Mercedes — sprawdzamy wartość rezydualną segmentu premium [cz. 1]

Wartość rezydualna to prognozowana cena odkupu pojazdu za jakiś czas, po określonym przebiegu. Co o niej decyduje wspominaliśmy już wcześniej, teraz…

Zobacz więcej artykułów z serii: Biznes

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Dlaczego klimatyzacja nie chłodzi? Najczęstsze awarie i błędy serwisowe Trójkąt odblaskowy – w jakich sytuacjach i jak go ustawiać na drodze? Co to jest jazda defensywna i jak ją stosować w praktyce? Rodzaje i zasada działania napędów quattro w samochodach Audi Ekojazda w firmach - czy to możliwe? Leki zaburzające zdolność prowadzenia pojazdu [poradnik] Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail Jaka technika jazdy na autostradzie jest najlepsza? Odłączanie cylindrów w silnikach - po co się stosuje i jak to działa? Chiptuning niejedno ma imię – nie tylko zwiększa moc silnika Do czego służy zawór EGR, co się w nim psuje i czy warto go wyeliminować? Transport zwierząt w samochodzie - jak robić to bezpiecznie i co pokryje ubezpieczenie? Błędy popełniane podczas montażu samochodowej instalacji gazowej BMW, Audi, Mercedes - sprawdzamy wartość rezydualną segmentu premium [cz. 1] Co oznacza kolor spalin w dieslu? Jak nie zapłacić mandatu z fotoradaru [cz. 1] Wartość rezydualna, czyli za ile sprzedamy auto [cz. 2] Jak działa turbosprężarka i po co jest w samochodzie? Co to jest system XDS, EDL, EDS? Co to jest dołączany napęd na cztery koła? Co to są zwolnice i po co się je stosuje? Świadczenie kulancyjne, a regres ubezpieczeniowy Wartość rezydualna, czyli za ile sprzedamy auto [cz. 1] Serwisy autoryzowane ASO – czy są lepsze od sieci nieautoryzowanych?

Popularne w tym tygodniu:

Jak wybrać mechanika i o co zadbać, oddając mu samochód? Geometria samochodu: kiedy warto ją sprawdzić? Ile kosztuje podstawowy serwis przeciętnego samochodu? Fabryczne instalacje gazowe w Fiatach. Czy to się opłaca? Najlepsze opony do najpopularniejszych samochodów Jak kupić samochód używany - poradnik dla początkującego Assistance z „naprowadzaniem” Ubezpieczenie opon jest tanie, ale czy ma sens?