Opel Insignia – biznesowy partner i asystent w jednym

Opel Insignia zadebiutował na rynku w 2008 roku. Od tamtej pory nieprzerwanie należy do czołówki najchętniej wybieranych samochodów segmentu D. Od początku model ten wyróżniał się wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami, które były niczym asy wyjmowane z rękawa przy rozgrywce o wymagającego klienta. Teraz Opel wyciąga kolejne mocne karty w postaci usługi OnStar, dzięki której Insignia to już nie tylko doskonały partner w działaniach biznesowych, ale także bardzo wydajny asystent.

Mocne wejście na rynek

Już w chwili debiutu Insigni było wiadomo, że dla Opla jest to samochód przełomowy, wnoszący jakość i oferowane opcje na nowy poziom. Niemiecki producent podkreślił to zmieniając nazwę swojego modelu w segmencie D. Zakończono żywot Vectry, by zrobić miejsce dla nowego auta o nazwie, przywodzącej na myśl władzę, siłę i prestiż.

Opel nie chciał jednak pozostawić tego słowa pustego. Insignia miała wprowadzić na rynek kilka nowoczesnych rozwiązań opracowanych przez niemieckiego producenta. Wśród nowatorskich technologii, które oferowane były w tym aucie znalazł się między innymi system Opel Eye. Dzięki kamerze zamontowanej na szczycie przedniej szyby, wykrywał on znaki drogowe i wspierał kierowcę w utrzymywaniu pasa ruchu. System odczytu znaków, w tym ograniczeń prędkości był tu zaimplementowany po raz pierwszy nie tylko w Oplu, ale w jakimkolwiek produkcyjnym samochodzie w ogóle. Drugą nowością były znakomite światła bi-ksenonowe Adaptive Forward Lighting, które do tej pory gwarantują wyróżniającą się w swojej klasie jakość oświetlenia drogi.

Dostępne jako Sedan, Hatchback oraz Sports Tourer auto było na tyle innowacyjne i dopracowane, że wywalczyło tytuł Car of the Year (Samochód Roku). Insignia została zwycięzcą tego najbardziej prestiżowego plebiscytu motoryzacyjnego w roku 2009.

W 2013 popularny Opel przeszedł lifting i Insignia zyskała nie tylko świeżą twarz, ale i nowe jednostki napędowe. Obecnie najmocniejszym dieslem w gamie silników tego modelu jest 195-konny 2.0 CDTI Bi-Turbo, dysponujący momentem obrotowym na poziomie 400 Nm. Wśród motorów benzynowych króluje 2-litrowy, turbodoładowany czterocylindrowiec o mocy 250 KM.

Opel Insignia może być eleganckim sedanem lub kombi, ale w odpowiedniej konfiguracji potrafi też wzbudzać silne emocje.

Uniwersalna gama

Opel bardzo rozsądnie przygotował gamę Insigni. Znajdziemy tu samochody skrojone pod bardzo zróżnicowane potrzeby. Cenionymi i często wybieranymi modelami są Sedan i Hatchback. Możliwość wyboru doceni każdy, kto szuka samochodu praktycznego i jednocześnie nie chce rezygnować ze stylowego i eleganckiego wyglądu.

Kolizja lub wypadek? OnStar w razie potrzeby wezwie pomoc.

To właśnie między innymi za sprawą bardzo zgrabnej i dynamicznej stylistyki Insignia tak dobrze spełnia rolę reprezentacyjną. Delikatne przetłoczenie na dole, klasyczna, ale niepozbawiona charakteru sylwetka i schludne detale – to wszystko sprawia, że Insigni nie można nie docenić jako wozu biznesowego.

Co ciekawe, Oplowi udało się nie zatracić tego wizerunku, tworząc kombi, czyli Sports Tourera. To wciąż bardzo eleganckie auto, ale dające nieco więcej przestrzeni dla osób, które nie tylko potrzebują samochodu reprezentacyjnego, ale muszą dysponować także stosowną przestrzenią bagażową. Insignia to auto, którym wybierzesz się na spotkanie z klientem, a kilka dni później zabierzesz nim na miejsce pracy cały sprzęt niezbędny do wykonania pracy. Sports Tourer stanowi doskonały kompromis dla tych, którzy szukają auta idealnie wyważonego między dobrym stylem a wygodą użytkowania.

Opel Insignia Country Tourer zabierze w weekend za miasto, w lekki teren, a w ciągu tygodnia, sprawdzi się w pracy niemal w każdej roli.

Zdalna diagnostyka na życzenie zapewni, że auto nigdy Cię nie zawiedzie.

Opel dysponuje także Insigniami do zadań specjalnych. Każdy, kto czasem musi oderwać się od biurka i ruszyć w lekki teren doceni Insignię Country Tourer. Uterenowiona wersja kombi dzięki skutecznemu napędowi na cztery koła stanowi gwarancję, że architekt, który musi wybrać się od czasu do czasu na budowę, komfortowo dotrze na miejsce, a później równie wygodnie wróci do pracowni.

Dla osób, które muszą podróżować szybko, niemiecki producent przygotował prawdziwy, autostradowy ekspres. Jest nim wersja OPC, która dysponuje znacznie większym silnikiem, niż standardowa gama. Tu pracuje pod maską 2,8-litrowe V6, generujące 325 KM i 425 Nm. Spotkanie biznesowe w Berlinie? Konferencja w Monachium? Ten samochód jest w stanie osiągnąć 265 km/h. To wystarczy, by dystans między Hanowerem a Berlinem pokonać w znacznie mniej niż 2 godziny.

Autostradowy ekspres w wykonaniu Opla jest nie tylko bardzo szybki, ale też dynamicznie wygląda.

Twój osobisty asystent

Teraz Opel Insignia oferuje jeszcze więcej nowoczesnych rozwiązań niż do tej pory. To już nie tylko wysoki komfort podróżowania, elegancki wygląd i materiały wysokiej jakości. Do szeregu nowoczesnych rozwiązań technicznych właśnie dołączył system OnStar, który zapewnia wygodę i bezpieczeństwo na nowym poziomie.

Nieznana okolica lub adres? Z OnStar szybko znajdziesz to, czego szukasz.

Nowość, którą udostępnił Opel zapewnia szereg funkcjonalności, które doceni każdy, ceniący sobie czas. Nie musisz już szukać hoteli, restauracji, centrów handlowych czy stacji benzynowych przez Internet w telefonie. Właściwie, OnStar oznacza koniec Twojego zaangażowania w proces szukania czegokolwiek. Wystarczy nacisnąć niebieski przycisk na lusterku wstecznym, a system połączy się z operatorem. Rolą kierowcy jest jedynie powiedzieć czego potrzebuje. Nocleg w obcym mieście? Sklep z winami? To wszystko jest na wyciągnięcie ręki – wystarczy poprosić o wyszukanie takich miejsc asystenta. Naturalnie lokalizację można wyłączyć, jak cały system, ale funkcjonalność ta pozwala operatorowi sprawdzić położenie naszego auta i wyszukać potrzebne miejsce w naszej okolicy, nawet jeśli sami nie wiemy, gdzie dokładnie jesteśmy.

Na życzenie OnStar może przesłać lokalizację auta do asystenta, który pomoże nam odnaleźć się w trudnej sytuacji lub po prostu wskaże gdzie warto wybrać się na obiad, zakupy bądź w którym hotelu możemy zanocować.

Nie chcesz zdradzać swojej lokalizacji? System OnStar możesz w każdej chwili wyłączyć.

Lokalizacja samochodu nie jest stale śledzona przez OnStar. To kierowca decyduje o przesłaniu informacji o położeniu, kiedy zgłasza się po pomoc do centrum obsługi. Jeśli podanie lokalizacji będzie wymagane do realizacji określonej usługi, system poinformuje nas o tym przez komunikat na ekranie środkowym. Informacja o przesyłaniu naszego położenia jest tam wyświetlana za każdym razem, gdy OnStar w trakcie połączenia będzie potrzebował tych danych.

To nie koniec możliwości systemu OnStar. Nie musisz zapamiętywać lokalizacji wyszukanej przez asystenta. To konsultant z call center prześle do samochodu dane adresowe, które automatycznie zostają wprowadzone do nawigacji. Sympatyczny operator jest tu wyłącznie po to, żeby Ci pomóc. Dlatego bez problemu uzyskasz też telefon do hotelu, do którego zmierzasz. Tak wygląda komfort, którego nie jest w stanie zaoferować nawet najlepsze oprogramowanie nawigacyjne wbudowane w auto.

Wiele funkcji przy tak minimalistycznej formie - wystarczy naciśnięcie jednego guzika, by w zasięgu naszej ręki znalazł się szeroki wachlarz usług.

OnStar to także bezpieczeństwo. System ten jest w stanie automatycznie powiadomić o wypadku odpowiednie służby zawiadamiając je o naszym położeniu. Dzięki temu w razie utraty przytomności kierowcy, pomoc i tak zostanie poinformowana o zdarzeniu. To ogromna zaleta tego systemu. Nawet jeśli przy wypadku nie było żadnych świadków, dzięki OnStarowi i tak nie zostaniemy sami.

Kradzież pojazdu? OnStar pomoże zlokalizować auto, a także unieruchomi je.

Nowoczesne rozwiązanie Opla pomoże także w innej, przykrej sytuacji, czyli w razie kradzieży samochodu. Umożliwia on zdalną blokadę zapłonu. Może także na nasze życzenie zlokalizować skradzione auto.

Wśród usług dostępnych w ramach systemu OnStar jest też automatyczna diagnostyka pojazdu. Właściciel może co miesiąc otrzymywać e-mailem informacje o stanie samochodu. Istnieje też możliwość zdalnego informowania dealera o konieczności przeprowadzenia przeglądu.

Samochód w kieszeni? Z OnStar jest to możliwe dzięki aplikacji myOpel. Za jej pośrednictwem możemy uzyskać zdalny dostęp do samochodu (zabezpieczony kodem PIN) lub sprawdzić stan auta - ciśnienie w oponach, aktualny przebieg czy stan paliwa.
W aplikacji myOpel sprawdzisz między innymi:

• ile zostało paliwa w baku
• jakie jest ciśnienie w oponach
• gdzie znajduje się Twój samochód
• żywotność oleju

Doskonałym uzupełnieniem systemu OnStar jest aplikacja myOpel. Z pomocą smartfona możemy znacznie rozszerzyć zakres możliwości naszej Insignii. Nie pamiętasz ile paliwa zostało Ci po wczorajszej trasie? Nie musisz wychodzić ani z domu, ani z hotelu by to sprawdzić. Podstawową diagnostykę, w tym przebieg auta i ciśnienie w oponach możesz odczytać na ekranie swojego telefonu. Dodatkowo myOpel ma szereg funkcji, które dostępne są po wpisaniu kodu PIN, by uniknąć dostępu osób trzecich w razie zagubienia smartfona. Po podaniu PIN-u otrzymujemy dostęp do lokalizacji naszego auta. Dzięki temu nie musimy przejmować się nieznajomością obcego miasta – i tak bez problemu trafimy do naszego samochodu.

Klakson i światła awaryjne można włączyć nawet jeśli pilot w kluczyku nie jest wystarczająco blisko. Jest to możliwe dzięki aplikacji myOpel.

Dla OnStar i myOpel problemu nie stanowią też parkingi podziemne. Zdalnie możemy uruchomić światła awaryjne i klakson, które pomogą odnaleźć auto zaparkowane nawet w odległej części garażu piętrowego. Dostęp do tych wszystkich funkcji mieści się w kieszeni – na ekranie Twojego smartfona.

"Czy zamknąłem samochód przed wejściem do domu?" - to pytanie zadajemy sobie zdecydowanie zbyt często. Z myOpel nie musisz wracać do auta by odpowiedzieć sobie na to pytanie. Wystarczy zdalnie zamknąć auto z poziomu smartfona.

Opel wprowadzając do modelu Insignia system OnStar dał kierowcom dostęp do niezwykle komfortowego rozwiązania. Auto, które do tej pory było doskonałym rozwiązaniem dla osób ceniących sobie wygodę opakowaną w eleganckie nadwozie, stało się jeszcze bardziej nowoczesne i komfortowe niż kiedykolwiek wcześniej.

Materiał powstał przy współpracy z marką Opel.

Zobacz więcej zdjęć systemu OnStar i aplikacji myOpel

Advertisement
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Treści cykliczne:

Reliant Robin i inne niezwykłe trzykołowce Skradzione samochody odzyskane po latach 10 najmniejszych nowych samochodów na polskim rynku Zwykłe auta dawcami dla supersamochodów [cz.3] Wybraliście najlepszy samochód segmentu E! Przedstawiamy zwycięzców [cz.6] Audi A7 Sportback vs Sportback Concept - wersja produkcyjna kontra koncept Finał wielkiego starcia w segmencie E: BMW vs Lexus vs Maserati vs Volvo [cz.5] Rolls-Royce'y dla najbardziej wymagających - wyjątkowe egzemplarze na specjalne zamówienie [cz.3] Wielkie starcie w segmencie E: Audi A6 vs Lexus GS [cz.4] Wielkie starcie w segmencie E: BMW Serii 5 vs Infiniti Q70 [cz.3] Wielkie starcie w segmencie E: Maserati Ghibli vs Jaguar XF [cz.2] Najwspanialsze współczesne samochody budowane przez firmy nadwoziowe: Carrozzeria Touring Superleggera Wielkie starcie w segmencie E: Mercedes Klasy E vs Volvo S90 [cz.1] Jozef Kabaň o koncepcie VisionS i przyszłości marki Škoda Specyfika przygotowania do zimowej podróży Rozwiązania techniczne i technologiczne z lotnictwa i kosmonautyki w motoryzacji [cz.2] Najmocniejsze nowe kombi na polskim rynku Ultrarzadkie samochody z lat 2000-2010 [cz.1] Rozwiązania techniczne i technologiczne z lotnictwa i kosmonautyki w motoryzacji [cz.1] Rolls-Royce'y dla najbardziej wymagających - wyjątkowe egzemplarze na specjalne zamówienie [cz.2] 10 najmocniejszych nowych SUV-ów na polskim rynku Luksusowe i sportowe samochody Floyda Mayweathera Samochód roku 2015 według czytelników oraz redakcji Autokult.pl Adam Małysz opowiada o Dakarze 2016 - wywiad

Popularne w tym tygodniu:

Leasing? No to Honda CR-V!